Linux en upgrade GPS-software

Pagina: 1
Acties:

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe GPS voor in de auto (de oude is te oud/beperkt). Waar ik op let is de mogelijkheid om evt upgrades (kaarten) en updates (software) uit te kunnen voeren zonder MS-Win nodig te hebben.

Helaas pindakaas, dat zit er dus niet in, behalve bij Garmin die een mogelijkheid hebben voor MAC's.

Zijn er tweakers die hier meer van weten? Ik zou het heel prettig vinden als ik geen ding met windhoos nodig heb om de GPS op peil te houden. Ik heb al vanalles gezocht, tot en met mails naar leveranciers, maar die kunnen niks zonder windows.

Standaard Wine is geen oplossing (heb geprobeerd de demo van Navigon daarin op te zetten en dat gaat heel erg fout). Ik heb over de crossover-plugin van codeweavers zitten denken, maar voor ik die kant op ga vraag ik het hier toch nog even na...

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 10-05-2009 15:50 . Reden: volgens mij heet het gewoon MS en windows ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wellicht een domme vraag. Ik heb namelijk nog nooit een dedicated navigatie apparaat gehad, ik navigeer altijd op m'n telefoon en voorheen op PDA. Maar werkt het bij die dedicated devices ook niet gewoon met SD-kaart?

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Als het navigatietoestel kan updaten door bv. gewoon nieuwe files te kopiëren naar het interne geheugen of de SD kaart van het toestel, dan moet dat in principe meestal wel lukken met Linux. Wij hebben een Tomtom One, en deze wordt gewoon herkend door Linux (Ubuntu in dit geval), en aangezien er FAT gebruikt wordt als bestandssysteem kan ik de inhoud zien/bewerken. De software van Tomtom kan je uiteraard enkel gebruiken op windows.

Een oplossing is natuurlijk een Virtual machine draaien in je Linux installatie, bv. met het gratis Virtualbox of Vmware Server. Dan gebruik je wel nog windows, maar dan moet je niet rebooten vooraleer je met de GPS-software aan de slag kan. Tenzij je uit principe niet met windows wil werken.

En btw: termen als 'M$' en 'windhoos' zijn zooooo 2008.... :O

[ Voor 8% gewijzigd door Darkstar op 10-05-2009 15:46 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair