Layout telefoonnummers in Outlook tbv synchronisatie iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 18:35
Ik heb sinds gisteren een iPhone 3G en een probleem met de synchronisatie van telefoonnummers vanuit Outlook (NB Outlook 2007 US maar het geldt denk ik ook voor 2003 en NL). Dit probleem trad gedeeltelijk ook al op bij mijn vorige telefoon die onder Windows Mobile werkte, maar bij de iPhone is het groter; voorheen werkte alleen SMSen niet goed, maar nu ook gewoon bellen, het is dus een softwareprobleem. Ik heb al even gezocht bij Apple support en geGoogled maar vind geen oplossing.

Het gaat om de wijze van invoeren van telefooonnummers. Als je in Outlook een contatcpersoon aanmaakt/wijzigt en je voert een telefoonnummer in dan krijg je meestal het formaat +31 (0aa) bbbbbbb. Voor mobiele nummers is dat iets anders maar laten we dit voorbeeld even nemen.

Bij synchroniseren neemt iTunes dit nummer in zijn geheel over maar dan zonder de haakjes. Ik krijg dan in de iPhone het nummer +31 0aa bbbbbbb. Het probleem is dan uiteraard dat het nummer niet gebeld of geSMSt kan worden.

Wat is de oplossing? Ik heb uiteraard geen zin om met de hand alle nummers in Outlook aan te passen, het zijn er meer dan honderd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Helena schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:18:
Ik heb sinds gisteren een iPhone 3G en een probleem met de synchronisatie van telefoonnummers vanuit Outlook (NB Outlook 2007 US maar het geldt denk ik ook voor 2003 en NL). Dit probleem trad gedeeltelijk ook al op bij mijn vorige telefoon die onder Windows Mobile werkte, maar bij de iPhone is het groter; voorheen werkte alleen SMSen niet goed, maar nu ook gewoon bellen, het is dus een softwareprobleem. Ik heb al even gezocht bij Apple support en geGoogled maar vind geen oplossing.

Het gaat om de wijze van invoeren van telefooonnummers. Als je in Outlook een contatcpersoon aanmaakt/wijzigt en je voert een telefoonnummer in dan krijg je meestal het formaat +31 (0aa) bbbbbbb. Voor mobiele nummers is dat iets anders maar laten we dit voorbeeld even nemen.

Bij synchroniseren neemt iTunes dit nummer in zijn geheel over maar dan zonder de haakjes. Ik krijg dan in de iPhone het nummer +31 0aa bbbbbbb. Het probleem is dan uiteraard dat het nummer niet gebeld of geSMSt kan worden.

Wat is de oplossing? Ik heb uiteraard geen zin om met de hand alle nummers in Outlook aan te passen, het zijn er meer dan honderd. :'(
misschien zeg ik nu iets heel stoms.. maar waarom maak je de nummers dan niet gewoon anders aan in outlook.. als je die nul weghaalt bij het netnummer is het probleem toch opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 18:35
hendrikjan schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:23:
[...]

misschien zeg ik nu iets heel stoms.. maar waarom maak je de nummers dan niet gewoon anders aan in outlook.. als je die nul weghaalt bij het netnummer is het probleem toch opgelost?
Nee dat is wel een workaround maar geen echte oplossing, zie ook mijn laatste zin. Nogmaals, het is volgens mij een softwareprobleem als de importfunctie goed is geprogrammeerd zou hij als volgt moeten werken denk ik:

+31 (0aa) bbbbbbb ==> +31 aa bbbbbbb

In WM liet hij de haakjes gewoon staan maar de bel-module verwijderde de haakjes en de 0, de SMS-routine weer niet, helaas.

[ Voor 28% gewijzigd door Helena op 09-05-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 13:32
Ik ben toch bang dat je even je adresboek door moet. Internationale telefoonnummers bevatten namelijk nooit een voorloop 0 in het telefoonnummer. Ik heb vroeger al mijn nummers in Outlook ook volgens de normale "standaard" opgeslagen, dus +31 (6) 12345678 of +31 (20) 1234567 etc.

Dat werkt gewoon goed en is naar mijn idee ook de enige juiste manier om internationale nummers op te slaan in Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Er is een redelijk simpele manier om dit aan te passen. Ik heb dit in een ver verleden ook gehad met m'n toen nog WM telefoon. Je kan je contacten als een Excel-bestand of komma gescheiden bestand o.i.d. exporteren. In Excel kun je vervolgens heel gemakkelijk de 0 overal verwijderen. Gewoon vervangen van "+31 0" door "+31". Tot slot, verwijder je de bestaande contacten en importeer je het bestand weer met de gewijzigde nummers.

Ik zou je wel aanraden om een backup te maken voordat je dit doet, zodat je geen informatie kan verliezen door het prutsen. Je exporteert immers je contacten en vervolgens importeer je ze weer. Als je dan een foutje maakt, kan je al je contacten kwijtraken of onbruikbaar maken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."