Toon posts:

[XP] VPN onmogelijk te selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik zit sinds kort met het volgende probleem. Sinds woensdag zijn in één keer mijn 2 VPN verbindingen zonder aanleiding verdwenen uit mijn lijst met netwerkverbindingen. Op zich vreemd maar geen probleem, ware het niet dat ik ze niet opnieuw kan instellen.
Via netwerkverbindingen-> nieuwe netwerkverbinding->verbinding met netwerk op het werk maken-> kom ik in een menu waar ik zou moeten kiezen tussen VPN danwel inbel verbinding. Ik kan echter beide opties niet aanvinken!
Ter onderzoek heb ik ook gekeken naar netwerkverbindingen-> nieuwe netwerkverbinding->verbinding met internet maken->ihandmatig instellen-> kan ik van de 3 opties daar alleen de laatste optie: verbinding maken met een permanente breedbandverbinding kiezen. De overige 2 (inbelmodem en breedband met wachtwoord) zijn grijs en niet te selecteren.
Ik kan uiteraard met systeemherstel enkele dagen terug gaan om te zien of dit het probleem oplost. Maar wellicht is er een constructievere oplossing. Zit het bijvoorbeeld in de sfeer van rechten?

Iedere hulp wordt gewaardeerd :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Lees op google veel over het uitstaan van de "Telephony service". Als deze uit staat is dit je probleem,
Aanzetten zou het probleem op moeten lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie.
Wanneer ik ga naar start: uitvoeren: misconfig. Dan staat bij services Telephony als "wordt uitgevoerd". Dit zou dus goed moeten zijn?

Verwijderd

Topicstarter
na opnieuw starten was het probleem ineens opgelost?