[V&A] Advertentie omhoogplaatsen door inlevering van karma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Onlangs ben ik weer bezig gegaan in de V&A, en op een moment dat je product niet verkoopt zakt deze in de twee maanden dat je hem kan laten staan keurig naar de laatste pagina terug waar bijna niemand kijkt.

Nu moest ik laatst voor m'n baas spul op marktplaats zetten en daar kan je tegen betaling je advertentie tijdelijk omhoog plaatsen (lees als "nieuwe" advertentie neerzetten) om zo de boel weer onder de aandacht te brengen.

Ook is de karmastore geïntroduceerd waar je tegen inlevering van de in de afgelopen 6 maanden behaalde karma features kunt bemachtigen. Nu dacht ik 1+1=2 en als je tegen inlevering van een nader te bepalen hoeveelheid je advertentie weer onder de aandacht kunt brengen je een grotere kans van slagen hebt om je product/artikel (mag ook meervoud) te verkopen.

Natuurlijk moet er een groot genoege hoeveelheid karma behaald zijn om in te kunnen leveren en ruimte voor andere in te schakelen features te behouden, maar niet te vaak je advertentie omhoog te kunnen plaatsen. Ook een limiet aan het aantal keer omhoog plaatsen in die twee maanden en een minimale tijd tussen de omhoogplaatsing(en) moeten gesteld worden. Eventueel een eis aan de behaalde V&A-score stellen.

Heb ik iets bedacht wat (met tweaks?) kans van slagen heeft of wordt m'n idee genadeloos afgeschoten?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:49:
Onlangs ben ik weer bezig gegaan in de V&A, en op een moment dat je product niet verkoopt zakt deze in de twee maanden dat je hem kan laten staan keurig naar de laatste pagina terug waar bijna niemand kijkt.
Er staat in de reviews: Tweakers.net FAQ
Het is niet toegestaan om binnen één week na plaatsing een advertentie van dezelfde strekking te plaatsen of herplaatsen.
Dus in principe mag je na een week je advertentie herplaatsen (als je de oude laat vervallen). De mogelijkheid is er dus al, of begrijp ik je nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou het zelf zeer vervelend vinden als ik continu de ads van de mensen met de meeste karma continu in de trackers terug zie. En als een ad een week oud is mag je hem volgens de regels volgens mij gewoon opnieuw plaatsen (doe ik vaak zat met veilingen die zijn afgelopen na 10 dagen en geen boden hebben).

Ik spam die dingen zelf altijd gewoon in m'n signature, dat helpt ook al behoorlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
@ Regeneration, Je moet dan steeds een nieuwe advertentie aanmaken, als je dan in je advertentiebeheer kijkt heb je als je pech hebt 4x dezelfde advertentie staan, als je er foto's bij hebt moet je die ook steeds opnieuw toevoegen. Deze zie je dan bij een V&A-beoordeling ook weer keurig 4x in je rijtje staan met advertenties waar je uit kunt selecteren.

@ Terw_Dan, je zou het omhoog plaatsen in de tracker uit kunnen schakelen als je ze puur op de overzichtspagina's omhoog plaatst, daar gaat het mij ook om aangezien je vaker de eerste 50 artikelen van een categorie bekijkt dan net die 5 op pagina 26 (worst case scenario). En het spammen in je sig werkt ook alleen als je meer dan actief bent op Tweakers :+

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V&A is echt een stukje voor en door Tweakers, en geen hoofdzaak. We proberen het ook zo te houden, en weren daarom commerciële aanbieders en dergelijke - er is al een marktplaats. Je ziet ook dat de prijzen hier wat lager liggen (maar er wel wat minder ongeregeldheden zijn).

Ook is het niet zo dat je duizenden dezelfde artikelen hier terugvindt. Met een goede prijs zal een advertentie niet zoveel tijd nodig hebben.

En tenslotte; zoals gezegd is V&A geen hoofdzaak; als er devtijd voor zou zijn denk ik dat er nog wel nuttiger zaken te bedenken zijn ter verbetering van V&A. Je kan het natuurlijk altijd op devtrack kwijt, maar ik geef het niet veel kans (op afzienbare termijn dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Vraag en Aanbod is zeker een kindje dat wat aandacht kan gebruiken en dat ook al langere tijd behoorlijk stil ligt als het om development gaat. Toch hebben we intern een aantal andere projecten lopen die voor V&A liggen. Dit verzoek is ook niet echt van het kaliber even tussendoor, dus zal wat langer op zich laten wachten.

Dat gezegd hebbende, even over de inhoud. Wat mij betreft is het kunnen pushen van je advertentie zonder hem opnieuw te plaatsen gewoon een hele logische functionaliteit. Daar moet ook zeker wat tegenoverstaan, maar karma lijkt mij hiervoor bijzonder ongeschikt. De hoeveelheid karma die iemand op heeft gebouwd heeft volgens mij niks te maken met hoe goed de aanbieding is die iemand doet, of de mate waarvan het belangrijk is dat de advertentie hoog bovenaan staat. Ook werk je in de hand dat je vriendjes met veel karma gaat vragen of zij jouw advertentie zouden willen plaatsen, iets dat jij blijkbaar voor je werkgever al doet.

Omhoogschoppen van advertenties is zeker een punt om over na te denken, maar daar zal hoogst waarschijnlijk iets anders dan karma tegenoverstaan ;).

http://twitter.com/randalpeelen

Pagina: 1