Sitecom WL-308

Pagina: 1
Acties:

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06-2025
Ik heb vorige week een Sitecom WL-308 gekocht. En het is een super router. Snelheid is geweldig.

Ik heb alleen een vraag....de handleiding is hier wat onduidelijk...

Is het mogelijk om internetten (websites) voorrang te geven op downloaden van newsgroups en torrents?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Als er QOS in zit op 1 van je tabbladen/links/webpagina's dan lijkt mij dat mogelijk. Of het goed werkt is een 2e want dat hangt van de implementatie van QOS op de betreffende router af.

• marchanekamp
Bedankt voor je reactie. Weet iemand concreet hoe dit werkt voor mijn router? Graag jullie hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door marchanekamp op 10-05-2009 16:06 ]

• marchanekamp
kikje...kan iemand mij helpen?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je al eens in de router configuratie pagina's gekeken of er überhaupt ergens gesproken word over QOS?

edit:

Na het doorspitten van de manual zie ik dat er qua QOS weinig mogelijk is. De enige vorm van QOS die gemeld word is de WISH engine welke op pagina 55 en 56 van de full manual behandeld word. Deze lijkt alleen QOS voor je wireless gedeelte mogelijk te maken, maar je kunt eens kijken of eventuele instellingen die je daar maakt ook op je wired connecties over genomen worden.

[ Voor 64% gewijzigd door Xorsist op 11-05-2009 15:37 ]

Verwijderd

De 308 heeft een vol automatische QoS, de streamengine. Die herkent patronen in de data en geeft op basis van die data prio. Waarom zou je websites voorrang geven? Juist doordat de router zo effectief met de beschikbare bandbreedte omgaat is dat niet nodig.

Het is met de 308 mogelijk om online te gamen terwijl een ander torrents download zonder merkbare (extra) vertraging.
Pagina: 1