Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

remote desktop (rdp), inloggen zonder wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20
Ik heb een servertje staan die ik via RDP bedien. Dat deed ik normaal door met een user account met wachtwoord via rdp op de main pc op de server in te loggen. Echter wil ik van dat username / password af ivm een itunes server die anders geen geluid geeft.

Afin ik ben er dus achter gekomen dat ik via

Verbinding met Extern bureablad kan gebruiken zonder wachtwoord: Start --> Uitvoeren --> 'Secpol.msc'
Beveiligingsinstellingen > Lokaal beleid > Beveiligingsopties > 'Accounts: Gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console' ------> Uitschakelen.

inderdaad zonder wachtwoord ik kan loggen.

Echter wil dit niet automatisch werken vanaf de main pc. Als ik daar dus als wachtwoord in de rdp inlog module niets ingeef dan maakt hij er zelf 3 tekens van. Die zijn natuurlijk fout want er is geen wachtwoord. Zet ik vragen om wachtwoord aan en ik druk nog een keer op enter lukt het wel.

Ik wil dus gewoon dat de rdp box me met de juist username maar ZONDER wachtwoord aanmeld op de server. Ik heb al van alles geprobeerd maar telkens verzint windows een aantal tekens als wachtwoord al vul ik daar niet in. Wie weet hoe het wel moet ??

helaas werkt dit ook niet: How To Turn On Remote Desktop Automatic Logon in Windows XP

[ Voor 19% gewijzigd door Ray op 08-05-2009 23:28 ]