Stacken van 3750 switches

Pagina: 1
Acties:

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een Cisco 3750 met 24 gigabitethernet poortjes en basic image gekocht. Deze wil ik opnemen in een al bestaande stack van twee van deze apparaten. Ik kan echter nergens vinden hoe dat stacken nu precies werkt.

Werkt dit hot swappable of moeten de andere switches worden gereboot voordat ze de stack configuratie herkennen? Moet ik de nieuwe switch nog configureren of krijgt deze de configuratie van de rest van de stack mee? Moeten de firmware versies gelijk zijn? Ofwel: ik ben op zoek naar een guide over het stacken van deze apparaten. Ik vind overal release notes en data sheets dat het kan, maar eigenlijk nergens hoe het kan en wat ik daarvoor moet doen.

Iemand van jullie een idee?

Vicariously I live while the whole world dies

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
volgens mij is het vrij simpel :

Je huidige stack laten draaien, nieuwe switch UIT schakelen, in de stack hangen, switch aanzetten, en dan krijgt hij van de stack master keurig netjes een config geforceerd. Dit is echter wel als de apparaten gelijk zijn qua type/firmware. Met een beetje mazzel kan een klein firmwareverschil er nog wel doorheen, maar het kan je wel issues opleveren. Alle switches dezelfde firmware geven is toch wel de beste keuze.

Als je gaat expirimenteren : zet je stack master niet uit. Als deze uitgaat, wordt 1 van de andere switches je stack master, wat je config nogal over de zeik kan helpen.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Linkje
Ook handig.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Topicstarter
Thanx, precies waar ik naar op zoek was. Kwestie van de juiste zoektermen ingeven denk ik dan maar :D

Vicariously I live while the whole world dies

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nope.
Weten waar het staat :)

cisco.com/go/catalyst3750
Rechts onder het kader "Support" door klikken naar "Configure"

Configuration Guides geeft de handleiding van de switches.
Configuration Examples and TechNotes geeft veel voorkomende voorbeelden.

Ctrl+F op "Stack" en je komt het één en ander tegen.

Andere voorbeelden:
/go/wireless
/go/routing
/go/switching
/go/security
/go/asa
/go/nac/appliance
/go/2800
/go/2960
/go/fn (IOS Feature Navigator)
/go/srnd (Reference Design Guides)

Echt een index van alle /go linkjes heb ik nog niet gevonden.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~