Fujitsu Siemens 1437G blijft op 800MHz draaien

Pagina: 1
Acties:

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
Sinds kort heb ik Windows 7 op mn laptop draaien. Nu is me opgevallen dat de processor maar op 800MHz blijft draaien. Via de windows power options heb ik de setting op high performance gezet maar dit helpt niet. Ook heb ik via Notebook Hardware Monitor het systeem op maximum performance gezet. Ook nu blijft de processor gewoon op 800MHz draaien.

Hiervoor heeft mn laptop gewoon op 1.73GHz gedraait dus weet niet of het aan windows 7 ligt of ergens anders aan.

Weet iemand een manier om mijn laptop (de multiplier, wat nu op 6.0x staat) zijn snelheid te verhogen naar 100%?

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:51

buggienuk

lekker buggie

Stress je laptop eens? Waarschijnlijk bespaart hij zo energie, zelfs met andere power options. Als je die kloktikken niet gebruikt, waarom zou je ze dan nutteloos laten draaien?

Ook bekend op XBL als buggienuk

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
Ja vergeten bij te vermelden, ik heb ook met zo'n stress programma die cpu gestressed maar ook toen bleef die op 800MHz hangen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 22:04
Het is wel makkelijk om de specs te posten. Nu heb ik wel snel gegoogled en weet dta het een Pentium M betreft, maar voor de rest ook wel even zo netjes.

Een ander probleem zou de ACPI driver kunnen zijn of een fout in de BIOS (heb je de laatste BIOS). Mijn Asus kon eerst niet van 1600MHz af in Vista (samen met een iets te hoog voltage..) doordat het BIOS brak geimplementeerd was waardoor Vista het niet meer pikte itt Windows XP.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 08-05-2009 23:18 ]