[ASP/IIS] msxml3.dll (0x80004001) Not implemented

Pagina: 1
Acties:

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Een ver achter lopende Windows 2000 SP4 server heb ik onlangs bijgewerkt met alle patches.

Het patchen is prima verlopen echter krijg ik onderstaande foutmelding nu bij het openen van de ASP-sites die gehost worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
msxml3.dll (0x80004001)
Not implemented 
/p013/Default.asp, line 8

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727) 

Page:
GET /p013/Default.asp 

Time:
vrijdag 8 mei 2009, 21:21:06 

More information:
Microsoft Support

Dit komt omdat de MSXML3 dll ook is geupdate. Deze heb ik nu al meerdere malen gedowngrade van SP10 -> SP9 -> SP7 -> SP5 en dit heeft niet het gewenste resultaat en de fout blijft.

Op Google kan ik niks vinden dat mij naar de juiste oplossing wijst. Wellicht dat men hier nog gouden tips heeft?

Eigenlijk ben ik ten einde raad en zit er aan te denken om een call te loggen bij MS volgende week.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Misschien een hele slechte oplossing op technisch vlka, maar heb je al geprobeerd om de MSXML3.dll te deregistreren, een werkende versie van de DLL terug te zetten van backup, en vervolgens die versie opnieuw te registreren?

Je kan dan rustig even kijken waarom de applicatie kapot gaat met een meer recente MSXML zodat je alsnog de security problemen kan patchen? :)

• Pascal Saul
elevator schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:36:
Misschien een hele slechte oplossing op technisch vlka, maar heb je al geprobeerd om de MSXML3.dll te deregistreren, een werkende versie van de DLL terug te zetten van backup, en vervolgens die versie opnieuw te registreren?

Je kan dan rustig even kijken waarom de applicatie kapot gaat met een meer recente MSXML zodat je alsnog de security problemen kan patchen? :)
Ik heb wel een paar keer inderdaad een "regsvr32 mxsml3.dll" gedaan. Met betrekking tot de werkende versie... Daar probeerde ik dus achter te komen door elke keer de versie te downgraden... :o Is het niet zo dat bij een install van een patch de dll opnieuw wordt geregistreerd? Bij het vervangen van de DLL wordt deze ook automagisch weer terug gezet door Windows zelf, vandaar telkens de hotfixes deinstalleren ;)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een recente versie van de MSXML wordt gebruikt? Dit gebeurt toch binnen de applicatie? Daar heb ik helaas geen toegang tot, alleen OS...en ik liep zelf ook al met die gedachten om MSXML4 of 6 te gebruiken...

[ Voor 6% gewijzigd door Pascal Saul op 09-05-2009 20:00 ]

• Pascal Saul
Ik heb een en ander vandaag nog eens gerecapuleerd. Tot de conclusie gekomen dat het probleem helemaal niet in deze IIS-server zit maar in de DB-server waar de applicatie blijkbaar connectie meemaakt.

Op beide machines is MSXML3 van SP9 naar SP10 geupdate en dat gaf dus op de DB server een probleem klaar blijkelijk. Nergens was te vinden dat het aan die betreffende server lag behalve dat ik wist dat die server ook geupdate was.

Het ligt namelijk aan een interne verandering in SP10 ten opzichte van SP9 waar de applicatie gebruik van maakt. Wat het met de DB-server te maken heeft is mij nog steeds een raadsel maar goed. Een downgrade op de DB-server heeft geholpen. Achtergrond informatie is te vinden op:http://bytes.com/forum/thread853362.html

Case closed :)