VMware Server 2: Inloggen zonder wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Leuk issue hier :)

Ik heb zojuist op mijn XP machine VMware Server 2 geinstalleerd. Dat gaat prima, alleen vraagt VMware zoals gewoonlijk om een username en wachtwoordt. Gewoonlijk is (lees: mijn ervaring leert) dat het account waarmee je op de machine zelf aanlogt - mijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord dus :)

Nou wil het geval dat ik in XP een leeg wachtwoord heb. Dat scheelt inloggen namelijk. Alleen VMware schijnt dat niet te begrijpen. Heeft iemand dit ooit zelf aan de hand gehad cq kent iemand een workaround?

Helaas leverde google niks op, evenals het forum van VMware zelf. Dus dan maar Neerlands grootste IT-forum raadplegen :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 21:53
alleen VMware schijnt dat niet te begrijpen.
Wat begrijpt ie niet? Foutmeldingen?

Hier op versie 1.0.8 (:X ) geen problemen.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Klopt, 1.0.8 heeft daar geen problemen mee. Vanaf 2.0 wordt Apache TomCat meegeleverd en draait het zaakje min of meer webbased. Door die webserver moet je ook inloggen, dat doe je met je username + pwd waarmee je normaal gesproken inlogt. Alleen ik heb een blanco password en dat pakt ie dus niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:26

Ethirty

Who...me?

Ook gehad. Als je een wachtwoord op je account instelt kan je wel inloggen. Nadeel alleen is dus dat je dat niet wilt. Misschien kan je lokaal een 2e account aanmaken waar wel een wachtwoord op zit?

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Heb net een wachtwoord op de user gezet en dat werkt dan idd wel. Maar aangezien ik maar 1 user wil gebruiken (de rest is uitgeschakeld) zal ik deze dan denk ik dus moeten handhaven. Of iemand moet een slim trucje weten?

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
The Eagle schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:56:
Heb net een wachtwoord op de user gezet en dat werkt dan idd wel. Maar aangezien ik maar 1 user wil gebruiken (de rest is uitgeschakeld) zal ik deze dan denk ik dus moeten handhaven. Of iemand moet een slim trucje weten?
wachtwoord instellen op je account en automagisch inloggen activeren? eindresultaat: vmware vind je lief en je 'tijd is bespaard'

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Tweakui van de microsoft site downloaden en je kan automatisch op 1 account laten inloggen bij boot met wachtwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door siknu op 09-05-2009 00:09 ]

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
siknu schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:09:
Tweakui van de microsoft site downloaden en je kan automatisch op 1 account laten inloggen bij boot met wachtwoord.
volgensmij kan dit ook zonder speciale tooltjes te hoeven downloaden hoor...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
siknu schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:09:
Dat had ik dus al gedaan....maar dat wachtwoord was leeg ;) En daar kan VMware dus kennelijk niet mee overweg. Vraag is nu dus, of iemand een workaround weet zodat VMware WEL met lege wachtwoorden om kan gaan :)

• endeavor334
  • Laatst online: 12-08-2021
De enige oplossing is volgens mij in de Webaccess van Vmware duiken en de authenticatie aanpassen.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

administrator is gewoonlijk verborgen toch, kun je dat account niet gebruiken ?

Iperf

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:22:
administrator is gewoonlijk verborgen toch, kun je dat account niet gebruiken ?
Die had ik ook een leeg wachtwoord gegeven als ik me goed herinner :X

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Pagina: 1