acer aspire 1400 wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

• ebaikema
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01-2025
Hoi,

zit met een probleem. Heb een acer aspire en wil er een intern wifi kaartje in stoppen. Nu heb ik er een intel kaartje ingestopt, deze geinstalleerd en al. Maar hij zit geen netwerken.
netwerk kaartje werk. antenne werkt. heb geprobeerd knopje aan de zijkant te gebruiken. Heb de fn met toetst op toetsenbord gebruikt. Kan in de bios niets instellen. Kan het zijn dat sommige wifi kaartjes het niet doen in de laptop?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:02
Je hebt de antenne wel aangesloten? Verder kun je via apparaatbeheer WiFi ook inschakelen en het is de vraag of de Acer software wel compatible met dit model is om via de knop WiFi aan te zetten. Heb je verder de drivers van Intel's website gebruikt?

• ebaikema
Ja dat heb ik natuurlijk ook al allemaal gedaan. Hij geeft onderin het scherm ook wel aan dat ik kan kiezen voor draadloze netwerken, alleen ziet hij er geen.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Probeer eens de boel te uninstallen en nieuwe drivers te downloaden.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• ebaikema
al gedaan. Het lijkt er meer op de het knopje aan de zijkant niet werkt ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door ebaikema op 09-05-2009 10:51 ]

• Strikie

Strikie

Athletics

Probeer Acer launchmanager eens te installeren, deze beheert dit soort knopjes.
En kijkt eens bij services.msc of je Wireless Zero Configuration-service wel gestart is.

[ Voor 36% gewijzigd door Strikie op 09-05-2009 09:20 ]

• ebaikema
wirelss configuration is gestart. Launch manager kan ik niet vinden om te dowloaden helaas. alleen easy button, maar dat is een ander proggie.

• GENETX
Je hoeft niet onder elke post je naam te zetten, het is eigenlijk ongewenst om het te doen, zie ook Het algemeen beleid

Verder zou je even een Linux Live CD kunnen pakken zoals die van ubuntu en kijken of je daarmee wel verbinding kan krijgen. Daarmee verander je neits aan je systeem, maar dan kunnen we checken of de hardware wel goed werkt.

• Strikie

Strikie

Athletics

http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html

Launch manager, kiezen voor de 1410-applications .

[ Voor 20% gewijzigd door Strikie op 09-05-2009 12:01 ]

• ebaikema
1410 is een heel andere laptop dan de 1400. Ik had hem al gezien. Maar kan inderdaad altijd proberen. ga eerst maar linux proberen

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kaartje staat wel gewoon in apparaatbeheer? Misschien staat de wirelessverbinding uit in Windows. Even kijken bij netwerkverbindingen in het configuratiescherm.

• ebaikema
kaartje staat in apparaat beheer. Hij is aan bij netwerkverbindingen

• ebaikema
ubuntu live kan ook geen verbindingen maken

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-01 16:08

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb ook een Acer en ik denk dat het een Bios probleem is. Ik heb namelijk een nieuwe Intel wifi 5350 gekocht om de Intel wifi 4965AGN die ik destijds erin heb gezet te vervangen. Vista ziet de kaart en geeft ook aan dat het correct geinstalleerd en ingeschakeld is, alleen kan ik de wlan kaart niet ingschakelen via de wifi knop van de laptop. Wanneer ik die op ON zet geeft hij aan dat er geen wlan kaart geinstalleerd is, een Bios update heeft bij mij niet geholpen. Als ik een hele oude Bios gebruikt dan ziet de laptop ook mijn Intel wifi 4965AGN niet.

• ebaikema
Misschien heb ik het probleem door. Het lijkt erop dat mijn pci kaartje alleen maar 802.11g wil en mijn moederbord van de acer ondersteund alleen maar b. Zou dit het probleem kunnen zijn?

• GENETX
ebaikema schreef op zondag 10 mei 2009 @ 09:53:
Misschien heb ik het probleem door. Het lijkt erop dat mijn pci kaartje alleen maar 802.11g wil en mijn moederbord van de acer ondersteund alleen maar b. Zou dit het probleem kunnen zijn?
Nee, sinds wanneer bepaald je moederbord dat? Je WLAN kaartje zorgt gewoon voor de verbinding en stuurt via PCI/PCI-Express de data door. Daar heeft je moederbord niets mee van doen.

@ Hierboven, het lijkt me ook niet het probleem dat het BIOS geen ondersteuning heeft. Die knoppen worden niet door de BIOS beheerd, maar door een stuk software in Windows.

Verder zou ik gewoon de driver van de 1410 proberen. Er kan niets kapot gaan en niet geschoten is altijd mis. Doorgaans wordt gewoon voor elk type dezelfde software gebruikt. Zo gebruikt Asus al minimaal 3 jaar dezelfde software voor het aan/uitzetten van WLAN op alle modellen.

• ebaikema
geprobeerd. Ook ander netwerk kaartje geprobeerd nada. het knopje aan de zijkant van de laptop werkt. wanneer ik hem namelijk op of zet en op de hotkey zet geeft hij aan dat er geen draadlose lan is. Wanneer ik hem echter op on zet kan ik doen wat ik wil met de hotkey en gebeurd er niets. Verder geeft de launchmanager aan dat wlan niet beschikbaar is.
ubuntu ziet ook nog steeds niets.
Pagina: 1