Bev. draadloosnetwerk vraagt niet om WEP key

Pagina: 1
Acties:

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
Ik heb eindelijk mijn ouders laptop weer aan de praat gekregen en ben voor het eerst aan het stoeien met mijn draadloze internet verbinding (Mijn Wii aansluiten ging makkelijker!).

Ik ben aangeland bij het volgende:

Draadloze netwerkverbinding> Een draadloos netwerk selecteren.

Hierin zie ik mijn eigen netwerk (wat is beveiligd met WEP), maar als ik hier op klik krijg ik geen werkende verbinding. Er blijft staan, bezig met het verifiëren van identiteit en dat ik met het netwerk ben verbonden.
Als ik een andere willekeurige verbinding aan klik wordt mij gevraagd om een WEP sleutel, waarom doet mijn eigen netwerk dat niet?

Windows XP pro SP3.
Zyxel modem en D-Link router.

[ Voor 4% gewijzigd door Cobb op 08-05-2009 20:39 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Toevallig MAC adres beveiliging ingeschakeld?

Overigens is WEP inmiddels wel achterhaald als beveiliging.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Omdat je de WEP-key al eens ingevoerd hebt? Dat onthoudt-ie namelijk gewoon ;)

Of je instellingen van je modem staan gewoon verkeerd. Check dat eerst eens.

Rail Away!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-03 18:26

pythagorasABC

A²+B²=C²

Misschien is hij ingesteld als "automatisch"? En ook fout(of oud) ingesteld dan?

EDIT: Mad Marty was me voor...

[ Voor 17% gewijzigd door pythagorasABC op 08-05-2009 20:46 ]

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-02 09:00

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik had een tijdje geleden hetzelfde met een Sitecom router. Daar hielp een simpele reset van de router, maar ik gok toch meer op de oplossingen zoals hiervoor aangegeven :)

Last.fm | Code Talks

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Sorry, maar WEP-beveiliging is geen beveiliging op een dual-core laptop processor zijn er ongeveer 20-30 onderschepte packets en 20 seconden rekenwerk nodig om de boel te kraken. Op een gemiddeld netwerk duurt dat dus nog geen 2 minuten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Cobb
Laat ik nu eerst maar eens dit in orde krijgen, dan ga ik mij binnenkort verdiepen in het WPA gebeuren.
Ik zal mijn modem eens doorspitten, of moet ik bij mijn router zijn...

[ Voor 25% gewijzigd door Cobb op 08-05-2009 20:52 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Mad Marty

Mad Marty

Tsja, als je zó weinig informatie geeft kunnen we je echt niet helpen, hoor. Wij weten ook niet of je op je modem of op je router probeert in te loggen natuurlijk... Geef minstens typenummers aan en je netwerklayout, want nu is het prijsschieten geblazen...

[ Voor 21% gewijzigd door Mad Marty op 08-05-2009 21:03 ]

Rail Away!

• Cobb
Ik ben een leek op dit gebied, wat kan ik hier posten om de mist op te helderen?

Mijn setup is als volgt:

Zyxel modem > WiFi D-Link router - PC via netwerkabel - Laptop draadloos

Ip adres is dynamisch en niet per ongeluk MAC beveiliging.

Onder krijg ik een baloon die aangeeft geen certificaat te kunnen vinden.

[ Voor 66% gewijzigd door Cobb op 08-05-2009 21:14 ]

• Mad Marty

Mad Marty

Dat je een leek op dit gebied bent is niet erg, je kunt hier superveel leren, maar het is wel van belang dat je duidelijk uitlegt wat er aan de hand is én duidelijk aangeeft wat voor apparatuur je hebt staan, zodat wij je het beste kunnen helpen. Je loopt hier inmiddels ook al aardig wat jaartjes rond, dus dat zou je inmiddels ook wel kunnen weten.

Gebruik de search eens met 'wireless geen certificaat' of dat soort zoektermen, daar staan zeker een aantal topics met tips.

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 08-05-2009 21:23 ]

Rail Away!

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-03 21:34
In het venstertje van Windows waar alle netwerken staan aan de zijkant op "Volgorde voorkeursnetwerken aanpassen", daar alle netwerken in het lijstje verwijderen (of iig je eigen netwerk), en opnieuw verbinding maken.

Anders eens je WLAN kaart in apparaatbeheer verwijderen, zodat hij deze bij het opstarten automagisch weer installeert met blanco settings, en dan verbinding maken met je netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door donotwant op 08-05-2009 21:34 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stel WPA in en kijk of die hem dan pakt. Is sowieso veiliger en wie weet gaat het dan wel goed.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Op basis van hoe eea. aangesloten is kan ik je ook aanraden om de D-Link als Access Point te configureren en niet ook als router, want twee routers achter elkaar is vragen om problemen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Cobb
Het is me gelukt! Nadat ik de router opnieuw Wireless settings heb laten aanmaken en had gekozen voor WPA had ik even helemaal geen netwerk meer. Maar na een reboot kon ik de WPA sleutel ingeven en nu werkt alles na behoren. _/-\o_
Bedankt voor de pointers!!

[ Voor 5% gewijzigd door Cobb op 08-05-2009 23:26 ]

Pagina: 1