Hoe maak je een Flash video file (swf) clickable -> URL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo,

Weet niet of ik hier helemaal goed zit. Heb een filmpje gemaakt in Adobe After Effects CS3 en deze wil ik op wat voor manier dan ook clickable maken. Dus als je er met je muis op klikt dat hij een nieuwe pagina opent met de betreffende website. Uit de vele zoektochten op het Net begreep ik dat ik met de software die ik had dit pad moest bewandelen:
- Exporteert in AE movie als SWF met o.a. de optie: Include Layer Marker Web Links
- Een marker aangemaakt op tijdcode 0:00:00:00 en bij Chapter en WEB links in het veld URL: http://www.xl-phone.com geplaatst
- Daarna in Dreamweaver CS3 een HTML standaard kale template gepakt en Insert-> Media->Flash gedaan en gelinkt naar de test file.

De website is zichtbaar, het filmpje ook en looped er vrolijk oplos. Echter wat ik ook aanpas, ik krijg geen handje als ik over het filmpje ga met mijn muis. Heb voor de duidelijkheid even mijn

Hier staat de test website
En hier staat de AEP file

Graag geen antwoorden als Flash gebruiken. In de manual van After FX staat aangegeven dat dit gewoon zou moeten kunnen.

Alvast erg bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Geen idee of dat uberhaupt kan met een videofilmpje, met Flash kan het zeker. Als het filmpje dan toch in Flash in een website wordt geïntegreerd kun je het het beste via Flash zelf doen. Filmpje importeren, FLV encoder erover, nieuwe layer, nieuwe hitButton maken en
code:
1
onRelease { getUrl ('www.spam.nl','_blank'); }
toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Graag geen antwoorden als Flash gebruiken. In de manual van After FX staat aangegeven dat dit gewoon zou moeten kunnen.
Jouw AfterFX uitleg gebruikt ook gewoon Flash :?

Alleen doet die een standaard export voor je waar je 0,0 controle hebt over de output. M.a.w. je kunt het beter zelf doen. Encoden naar FLV, importeren in Flash en een buttontje opgooien.

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 09-05-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo Bosmonster,

Jij suggereert dus dat ik de film gewoon kan exporteren naar swf (FLV, neem aan dat, dat hetzelfde is)
en dan alleen een transparante button toevoegen.

After Effect manual beschrijft dat After Effect perfect gebruik kan worden voor DVD menus en Flash daar mbv markers een layer gemaakt kan worden waarin een Web verwijzing kan worden gezet. Ik had meer gehoopt dat iemand hier ervaring mee had en wist wat ik precies fout deed in het proces.
Met spelen in Dreamweaver had ik al wel een flash button gemaakt. Ik zag dat nergens in de omliggende gegenereerde code ook maar een verwijzing naar een website stond. De fout van mij zit iig dus niet in de code om het flash filmpje te tonen op een website. Maar dus de instellingen in de markers.