Ben recent begonnen met experimenteren met wpf forms. Ik liep echter bijna onmiddelijk tegen een ongelofelijk elementair probleem aan: Ik slaag er eenvoudigweg niet in om de properties van een tektbox te zetten, hoewel mijn project momenteel haast niet simpeler kan zijn.
De huidige XAML layout:
De achterliggende code:
Wanneer ik dit uitvoer throwt hij een XamlParseException zodra hij aan het gedeelte komt waar hij de tekst moet zetten. Deze error houdt eigenlijk geen steek, maar als innerexception geeft hij een NullReferenceException op regel 36, wat de regel is die naar "txtTestField.Text = output;" verwijst.
Een zoektocht naar google levert me niets op, behalve elementaire basiscursussen omdat niemand dit probleem lijkt te hebben. Ondertussen zit ik tot mijn schaamte toch al veel te lang te sukkelen hiermee. Heeft er iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?
De huidige XAML layout:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <Window x:Class="SharpComic.Window1" xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation" xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml" Title="Window1" Height="300" Width="300" WindowState="Maximized" WindowStyle="None"> <Grid> <TextBox AcceptsReturn="True" Background="Gray" x:Name="txtTestField"></TextBox> </Grid> </Window> |
De achterliggende code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| public partial class Window1 : Window { public Window1() { loadTestData(); } private void loadTestData() { String output = "dit is een eenvoudig testje dat misloopt"; txtTestField.Text = output; } } |
Wanneer ik dit uitvoer throwt hij een XamlParseException zodra hij aan het gedeelte komt waar hij de tekst moet zetten. Deze error houdt eigenlijk geen steek, maar als innerexception geeft hij een NullReferenceException op regel 36, wat de regel is die naar "txtTestField.Text = output;" verwijst.
Een zoektocht naar google levert me niets op, behalve elementaire basiscursussen omdat niemand dit probleem lijkt te hebben. Ondertussen zit ik tot mijn schaamte toch al veel te lang te sukkelen hiermee. Heeft er iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.