Ooh, ja, ik vind het echt een gemiste kans voor tweakers.net inderdaad. Alleen al in de CSL 20 topics/uur en die moet ik dan ook nog gaan modereren. Komt u maar, dan ga ik lekker uren schrijven en declareren aangezien ik dan gewoon een fulltime job aan het modereren heb
Nee, het is geen gemiste kans. Tweakers.net is juist bekend om zijn kennis en expertise. Echter stellen we een eis: Zelf inzet tonen. Iedereen wil het beste advies en wanneer er geen grensen zouden zijn zouden veel mensen hier komen. We hebben op dit moment een acceptabel aantal topics dat wordt aangemaakt per dag. Voor de actieve users is het prima te doen om deze met goed advies en goede tips te voorzien.
Wat gebeurt er als we helpdesk topics toestaan? Dan moeten we constant herhalen dat videokaart X beter is als Y en een link aanhalen met benchmarks. Vervoglens uitleggen wat de benchmarks inhouden. Daar hebben weinig mensen zin in op dit forum. De experts vertrekken naar elders en het hoge niveau zakt. Het kan ook anders, er komen zoveel mensen dat niet iedereen kan worden bediend en het een onoverzichtelijek chaos wordt waar ook weer niemand het juiste advies krijgt. Het niveau zal dan hoe dan ook zakken.
Tweakers.net heeft op dit moment een goede mix. Echte helpdesktopics zijn niet toegestaan zoals die jij noemt. Het is echter niet zo dat we mensen die weinig weten niet willen helpen. Tenslotte moet iedereen leren. Nog steeds vragen we inzet, maar we zijn al veel milder als voorheen. Sinds begin 2009 is "CSL 2.5" gelanceerd, het nieuwe beleid van Complete Systemen en Laptops waar ik je topic op slot gooide. Het is jammer dat je niet mijn sluitmessage hebt gelezen, inclusief de links, zie ook
GENETX in "Goedkoop laptopje, suggesties? (zie voor..."
Als je dat had gedaan dan durf ik te wedden dat dit topic er niet was gekomen namelijk. Lees met name
*LET OP* - Wat moet ik kopen eens door. Uit het topic waar het om gaat maak ik op dat je namelijk als 2 notebooks hebt uitgezocht alleen nog niet weet welke beter bij je past. Dat uitzoeken van de 2 notebooks is al een stukje inzet. Je twijfelt over de videokaart. Dus als je het *LET OP*-topic doorleest kun je daarna in
[NBBG Aanschaf] Basisnotebook april 2009 gewoon om hulp vragen. Geef duidelijk aan wat je te besteden hebt, wat je met de notebook wilt gaan doen en welke notebooks je op het oog zijn gevallen.
En na 4 maanden kan ik wel stellen dat de zogenaamde Aanschaf-topics als een trein lopen. Iedereen heeft wat water bij de wijn gedaan, maar dit heeft geresulteerd in een zeer toegankelijk forum voor beginners en gevorderden waarin vraag en aanbod van kennis samenkomen.
[
Voor 5% gewijzigd door
GENETX op 09-05-2009 12:06
]