Helpdesk!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een Helpdesk! (Ik vind het bijzonder raar dat het er nog niet is)

Ik plaatste een berichtje en een moderator antwoorde met "Volgende keer graag eerst even zelf zoeken, het is hier geen helpdesk :)"

Dus wat moet ik doen? Naar een ander forum gaan?
Zou het niet beter zijn dat je gewoon een subforum maakt "Helpdesk" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Registratievoorwaarden / korte FAQ. Het is inderdaad geen helpdesk waar mensen geen inzet hoeven te tonen. De lat ligt hier een stukje hoger :)

Forums waar je wat meer kans maakt zijn helpmij.nl en het computer totaal forum.

Zie ook Je mag mensen / vragen niet uitsluiten? en andere topics waar je suggestie eerder is gemaakt. Waar het op neer komt: GoT helpt mensen die zichzelf helpen of dat in ieder geval proberen. Zelf inzet tonen is van belang, en vraagjes droppen zonder zelf zoekwerk te verrichten is ietwat lui. Waarom niet eerst zelf wat geprobeerd? :)

[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 08-05-2009 20:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je in Lieve Adjes kijkt dan zie je dat deze dingen al veel meer geopperd zijn.
Maar in principe is het simpel. GoT is geen helpdesk, maar dat wil niet zeggen dat je hier je vragen niet kwijt kunt. Het enige dat we vragen is dat je zelf wat moeite doet om je vraag te beantwoorden en niet zomaar een topic gaat openen.
En als je daar geen zin in hebt, dan zijn er zat andere fora waar er geen eigen inzet wordt vereist, maar dat is gelukkig niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft weinig te maken met ontwikkelaars, dus Lieve Devvers lijkt me niet de juiste plaats voor je vraag - zoals je zult hebben gelezen voor je dit topic opende. Dus: LD => LA.

Zie ook de vele andere discussies in Lieve Adjes over de vraag of er een "simpele vraagjes"-forum zou moeten zijn: IMHO niet. Dat zou niet zorgen voor antwoorden, maar heel veel vragen waar je wordt ondergesneeuwd en waar de juiste combinatie, van zin om te antwoorden en nog kennis van zaken ook, niet voorkomt.

Er is niet 1 forum waar je 1 antwoord krijgt, ook niet als we wel een helpdeskforum zouden openen. Zoals GENETX in "Goedkoop laptopje, suggesties? (zie voor..." je al aangaf: kijk eerst zelf rond. Lees een paar reviews. Vergelijk een slag dieper dan je nu doet. Zoek op wat de getallen feitelijk betekenen. En leg dat naast jouw context en wensen (die wij natuurlijk helemaal niet kennen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, lijkt mij een gemiste kans voor Tweakers om ook hierin groot te worden, maar ook met dit antwoord zal ik wel niet de énigste zijn.
Ik begrijp dat je natuurlijk ergens een lijn moet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:39
Dat is geen gemiste kans want het is niet de kant die Tweakers.net op wil gaan. De mensen die veelal simpele vragen stellen zijn simpelweg de doelgroep niet.

Dat is alsof je tegen de universiteit zegt dat ze simpelere lessen moeten geven zodat ook de dommere mensen er naar toe kunnen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met NitroX, het lijkt me geen gemiste kans. Juist doordat we toch een zekere eis aan inzet vragen blijft het niveau op peil en blijft het voor iedereen leuk om hier te komen en is GoT inmiddels een gigantische knowledgebase geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nee, vele helpdesk topics zitten maar heel weinig mensen op te wachten volgens mij. Dit soort mensen (generalisatie, maar goed) dragen vaak nooit iets bij, waardoor de animo om ze te helpen ook laag zal zijn.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NitroX infinity schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:47:
Dat is alsof je tegen de universiteit zegt dat ze simpelere lessen moeten geven zodat ook de dommere mensen er naar toe kunnen.
offtopic:
De link universiteit <-> slimmer is niet zo simpel te leggen. Groepjes koorballen bewijzen het tegendeel bijna elke week. Zullen we het maar op anders-getalenteerden houden? ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zijn koorballen? Proleten die doen alsof ze bij het corps horen?

Even ontopic:

Waarom zou GoT uberhaupt een helpdesk willen danwel moeten zijn? Om mensen te helpen? Sure.
Ik wil best mensen helpen maar ze moeten zelf net zoveel moeite voor hun eigen probleem doen als ik dat doe (op zijn minst....).

In een helpdesk forum ga je alleen maar leechers vinden, geen mensen die ook echt bijdragen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer dat beginnersweb haar deuren heeft gesloten. Nu kunnen we daar niet meer naar doorverwijzen. Dat werkte best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 02:50:
Het is jammer dat beginnersweb haar deuren heeft gesloten. Nu kunnen we daar niet meer naar doorverwijzen. Dat werkte best goed :)
http://www.helpmij.nl en http://forum.computertotaal.nl vullen dat gat behoorlijk, dus doorverwijzen kan nog best. En de namen van die forums zijn toch wat minder confronterend dan beginnersweb ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:36:
Okay, lijkt mij een gemiste kans voor Tweakers om ook hierin groot te worden, maar ook met dit antwoord zal ik wel niet de énigste zijn.
Ik begrijp dat je natuurlijk ergens een lijn moet trekken.
Ok, bekijk het eens vanuit dit oogpunt dan: je komt op dit forum omdat je op niveau kunt praten over zaken die je boeien. Vervolgens komt er een of andere Sjaak langs een bericht plaatsen zonder zelfs ook maar de FAQ (daar staan niet alleen vragen in, maar ook antwoorden!) door te lezen met daarin een vraag die je ook op had kunnen lossen door de topictitel letterlijk in Google in te tikken. Daar heb je als gevorderde gebruiker geen zin in. Nouja, eenmalig kan het nog, maar voor je het weet heb je alleen maar van dat soort lamzakken die geen moeite doen en maar verwachten dat iemand anders hun probleem voor ze oplost. ;)

De andere optie die je noemt, namelijk een apart Helpdesk-forum, is gedoemd om te mislukken. Mensen die op enig niveau met computers bezig zijn (dat zijn dus de mensen die antwoord kunnen geven) zullen maar weinig interesse hebben om actief een forum met lage eigen inzet op te zoeken. Het forum zal overspoeld worden door mensen die alleen maar vragen stellen maar geen antwoord kunnen of willen geven op vragen van anderen. Een zwart gat waar alleen maar vragen in gaan maar geen antwoorden uit komen lijkt me ook niet echt zinnig als forum. ;)

Zoals hierboven al gezegd: op GoT kun je in principe alles vragen wat je wil, zolang je maar aangeeft wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen (zodat wij geen tijd verspillen aan het noemen van dingen die je zelf al geprobeerd hebt) en zo nog meer zaken die in de Quickstart genoemd staan. Als je je daaraan houdt zal je topic niet snel gesloten worden én hebben we geen helpdeskforum nodig. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

NMe schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 04:06:
. Een zwart gat waar alleen maar vragen in gaan maar geen antwoorden uit komen lijkt me ook niet echt zinnig als forum. ;)
OF mogelijk nog erger, een forum waarbij mensen die er zelf totaal geen verstand van hebben mensen gaan proberen te helpen die er ook geen verstand van hebben.
Nu komt dat wel eens voor, maar als iemand iets zegt dat gewoonweg niet waar is dan zijn er altijd wel een riedel gebruikers die dat corrigeren. Als dat niet gebeurt dan krijg je die ellende dus ook nog eens (en er wordt wat afgekwatst in ITwereld :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Ooh, ja, ik vind het echt een gemiste kans voor tweakers.net inderdaad. Alleen al in de CSL 20 topics/uur en die moet ik dan ook nog gaan modereren. Komt u maar, dan ga ik lekker uren schrijven en declareren aangezien ik dan gewoon een fulltime job aan het modereren heb :X

Nee, het is geen gemiste kans. Tweakers.net is juist bekend om zijn kennis en expertise. Echter stellen we een eis: Zelf inzet tonen. Iedereen wil het beste advies en wanneer er geen grensen zouden zijn zouden veel mensen hier komen. We hebben op dit moment een acceptabel aantal topics dat wordt aangemaakt per dag. Voor de actieve users is het prima te doen om deze met goed advies en goede tips te voorzien.

Wat gebeurt er als we helpdesk topics toestaan? Dan moeten we constant herhalen dat videokaart X beter is als Y en een link aanhalen met benchmarks. Vervoglens uitleggen wat de benchmarks inhouden. Daar hebben weinig mensen zin in op dit forum. De experts vertrekken naar elders en het hoge niveau zakt. Het kan ook anders, er komen zoveel mensen dat niet iedereen kan worden bediend en het een onoverzichtelijek chaos wordt waar ook weer niemand het juiste advies krijgt. Het niveau zal dan hoe dan ook zakken.

Tweakers.net heeft op dit moment een goede mix. Echte helpdesktopics zijn niet toegestaan zoals die jij noemt. Het is echter niet zo dat we mensen die weinig weten niet willen helpen. Tenslotte moet iedereen leren. Nog steeds vragen we inzet, maar we zijn al veel milder als voorheen. Sinds begin 2009 is "CSL 2.5" gelanceerd, het nieuwe beleid van Complete Systemen en Laptops waar ik je topic op slot gooide. Het is jammer dat je niet mijn sluitmessage hebt gelezen, inclusief de links, zie ook GENETX in "Goedkoop laptopje, suggesties? (zie voor..."

Als je dat had gedaan dan durf ik te wedden dat dit topic er niet was gekomen namelijk. Lees met name *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door. Uit het topic waar het om gaat maak ik op dat je namelijk als 2 notebooks hebt uitgezocht alleen nog niet weet welke beter bij je past. Dat uitzoeken van de 2 notebooks is al een stukje inzet. Je twijfelt over de videokaart. Dus als je het *LET OP*-topic doorleest kun je daarna in [NBBG Aanschaf] Basisnotebook april 2009 gewoon om hulp vragen. Geef duidelijk aan wat je te besteden hebt, wat je met de notebook wilt gaan doen en welke notebooks je op het oog zijn gevallen.

En na 4 maanden kan ik wel stellen dat de zogenaamde Aanschaf-topics als een trein lopen. Iedereen heeft wat water bij de wijn gedaan, maar dit heeft geresulteerd in een zeer toegankelijk forum voor beginners en gevorderden waarin vraag en aanbod van kennis samenkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 09-05-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:12

MsG

Forumzwerver

Ik zie de problemen van die mensen met "het is hier geen helpdesk" altijd alleen bij de vlugge vraagplempers met weinig info. Die vervolgens zeer toevallig altijd in de verkeerde sectie posten. Alsof ze bepaalde dingen per ongeluk niet hebben gelezen... Ik zie genoeg mensen die bereid zijn een goed topic te openen, netjes aan de voorwaarde te doen. Nette verhaalvorm over wat er is gedaan. Vervolgens eisen die vraagplempers alsnog hulp doormiddel van een beleidsverandering of door de wens van een nieuwe sectie.

Als iedereen gewoon een beetje inzet toont in zijn post, en niet alleen over de rug van tweakers die moeite doen het probleem laten fixen en dan nooit meer terugkomen. Dan is een sectie als helpdesk helemaal niet nodig, buiten het feit dat zoiets imo totaal niet wenselijk is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden.
Ik ben totaal nieuw op dit forum, en wist niets over de "reputatie" van tweakers.net
Daarom vond ik het raar dat dit niet kon...

@ GENETX
Ik heb inderdaad uiteindelijk een laptop gekozen met de hulp van onder andere ook andere fora.
Het is de deze geworden
http://www.laptopshop.be/...738g-644g32mn-azerty.html
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Dit topic geeft een ietwat dubbel gevoel.

Het zelf opzoeken en vooral de search gebruiken op het forum is een goede zaak. Alleen wordt hier nog wel eens vergeten dat de resultaten van de search het gevolg zijn van mensen die posten. Mensen kunnen best zelf eerst even zoeken, maar je hebt altijd mensen die niet eens weten hoe je moet zoeken. Hierbij moet ik denken aan m'n pa, die kan ik 100x iets uitleggen, de 101e keer vraagt ie opnieuw. Hij weet simpelweg niet hoe hij moet zoeken.

Dus krijg je 'luie' gebruikers die met simpele vragen komen en gebruik willen maken van de expertise op dit forum. En binnen 10 minuten hangt er meestal een dik slot aan.

Het dubbel gevoel is vanwege;
- aan de ene kant wil je dat mensen zelf iets doen, en zelf zoeken en mogelijkheden uitsluiten
- aan de andere kant, elke topic, geplaatst door een 'lui' persoon, met antwoorden, verschaft weer extra zoekresultaten.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@Snowwie, dat is een kwestie van even de juiste parameters meegeven aan je zoekopties. Je kunt gesloten topics filteren waardoor je alleen de open topics hebt. Dat scheelt al een hele berg.
En ook zoeken kun je leren, daarom vragen wij als crew ook altijd wat je hebt gedaan en wat je hebt gevonden. Als je inzet toont maar domweg verkeerd zoekt, dan krijg je heus wel een schopje de goede kant op zonder dat je topic op slot is gegooid.

Topics die wel op slot gaan zijn topics waarin iemand zegt 'ik heb gezocht' en vervolgens uit niets laat blijken dat hij dat ook gedaan heeft of iets aan resultaten heeft gevonden. Dat valt namelijk gewoon onder de noemer lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NMe schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 04:06:
[...] komt er een of andere Sjaak [...]
Hey! }:| ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Om maar te reageren op de TS: Toen ik net bij Tweakers kwam kijken (nu een kleine 10 jaar geleden) was ik soms ook erg snel met 'een topicje op GoT gooien' als ik er even niet uit kwam met mijn probleem. Dit was toentertijd nog niet zo'n hot issue als nu (na jaren ontwikkeling van de vaste bezoekers, grotere aantallen nieuwe bezoekers etc.) maar TOEN AL werd mij duidelijk gemaakt dat ik zelf wel es wat meer werk mocht steken in het oplossen van problemen.
Ik had in het begin ook zoiets van: "WTF ik kom hier om wat van jullie te leren" ... desondanks ben ik toen zelfhulp boeken gaan lezen, heb ik geleerd om effectiever te searchen en niet alleen hier maar overal op internet. Ik heb daar dus uiteindelijk MEER zelfredzaamheid aan over gehouden.
En ik zie nu ook wel eens vragen dat ik denk: "Ja hallo, ik heb de moeite gedaan om dat uit te zoeken zelf, en jij vraagt het hier zomaar alsof het een betaalde service is waar je onbeperkt gebruik van mag maken. Zo zit het hier niet."
De mensen die je willen helpen, doen dat uit vrije wil, goede bedoeling - ook met nieuwkomers en niet omdat ze je een antwoord verschuldigd zijn.
Maargoed het meeste hierover is al gezegd boven me, wat me punt is: Je leert het meest van Tweakers.Net door het altijd eerst zelf uit te zoeken. Het is niet zelden dat ik hier iets zoek voor het ene probleem en dat ik daarbij meteen kennis opdoe over andere zaken.
Het is toch ook niet leuk om voor je oplossingen telkens afhankelijk te zijn van anderen? Als je een probleem zelf hebt opgezocht en doorgrond, ook al is het iets kleins, dan geeft dat veel meer voldoening dan wanneer je het antwoord hapklaar op je bord krijgt. Daarbij train je je autodidactisch vermogen. En dat is allemaal veel meer waard als effe snel een antwoord krijgen op je vraag.
Als je na eigen onderzoek er nog niet uit komt, dan maak je een goede topic start door aan te geven wat je zelf hebt geprobeerd en waar je op gezocht hebt en tenslotte waar je vast loopt. Dan zul je ook zien dat er meestal wel mensen bereid zijn je te helpen. :Y
Niemand kijkt op je neer om een gebrek aan kennis denk ik (we zijn allemaal als n00bs begonnen), maar een gebrek aan eigen initiatief dat is een heel ander verhaal. ;)

En daarmee geef ik denk ik ook precies aan wat er schort aan dit topic. :X

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
TERW_DAN schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:29:
@Snowwie, dat is een kwestie van even de juiste parameters meegeven aan je zoekopties. Je kunt gesloten topics filteren waardoor je alleen de open topics hebt. Dat scheelt al een hele berg.
En ook zoeken kun je leren, daarom vragen wij als crew ook altijd wat je hebt gedaan en wat je hebt gevonden. Als je inzet toont maar domweg verkeerd zoekt, dan krijg je heus wel een schopje de goede kant op zonder dat je topic op slot is gegooid.

Topics die wel op slot gaan zijn topics waarin iemand zegt 'ik heb gezocht' en vervolgens uit niets laat blijken dat hij dat ook gedaan heeft of iets aan resultaten heeft gevonden. Dat valt namelijk gewoon onder de noemer lui.
Ben ik met je eens, maar soms heb je wel eens zo'n spreekwoordelijk bos. Zo'n bos die je niet meer ziet vanwege al die bomen die er in staan. Soms kun je dan uren zoeken, terwijl het antwoord zo simpel is en je achteraf ook denkt van 'ah ja, stom van me'. Ik heb dat af en toe ook nog wel eens, ben er niet trots op, want het heeft me wel eens wat waarschuwingen en pushmessages gekost, dan lijk ik soms blind voor het probleem. En omdat je als computerverslaafde toch je bak weer zsm aan de rol wilt hebben, wil je er eigenlijk niet op wachten. Je weet het niet goed, je hebt wel gezocht, maar je bent even helemaal van slag, en dan ga je posten op GoT. Heel erg verkeerd natuurlijk, omdat er altijd de kans bestaat dat je topic als onvoldoende wordt gezien.

Maar ik geloof wel dat elke gebruiker altijd wat zal leren, sommige wat hardleerser dan de andere, maar goed, daarvoor zijn we ook allemaal mensen. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@Snowwie, daar krijg je echt geen waarschuwingen voor hoor. Je kunt niet alles weten natuurlijk, maar het gaat puur om de eigen inzet. Als je tegen een probleem aanloopt en je probeert het zelf op te lossen maar je zoekt toevallig de verkeerde richting uit, dan zal niemand je dat kwalijk nemen.
Op het moment dat je echter niet de moeite neemt of lijkt te nemen om erachter te komen hoe iets in elkaar zit en daarom dus totaal niets meer vermeldt dan 'hij doet het niet, ik snap het niet' dan krijg je wel waarschuwingen, want dan ben je gewoon inzetloos bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Goed voorbeeld was deze week in de CSL:
(lees vanaf hier: Verwijderd in "[BBG Aanschaf] Budget- en basissysteem m..." )

Heerlijk advies gegeven, echt iets wat ik graag doe en van de andere kant iemand, zonder al te veel verstand, die zich toch inzet. Beleid gelezen, toch geprobeerd zelf iets in elkaar te zetten. Hij had verwacht voor noob te worden uitgemaakt, maar op GoT is niets minder waar. Zoals gezegd, we vragen enkel een beetje inzet en dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Jij bent niet het richting waar GoT op wil, wil je aub weggaan?

:P :+

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:29

Standeman

Prutser 1e klasse

Snowwie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:33:
Dit topic geeft een ietwat dubbel gevoel.

Het dubbel gevoel is vanwege;
- aan de ene kant wil je dat mensen zelf iets doen, en zelf zoeken en mogelijkheden uitsluiten
- aan de andere kant, elke topic, geplaatst door een 'lui' persoon, met antwoorden, verschaft weer extra zoekresultaten.
Om even hierop in te haken. Ik denk dat punt 2 juist niet meer zoekresultaten verschaft. De topics van die luie mensen hebben meestal geen antwoord en er is dan ook helemaal geen achtegrond informatie. Je krijgt juist imo meer vervuiling. Als ik een probleem heb en ik gebruik de search, wil ik graag een oplossing voor mijn probleem vinden en niet alleen maar lotgenoten die het blijkbaar niet opgelost hebben.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:13

Matis

Rubber Rocket

Standeman schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:46:
Om even hierop in te haken. Ik denk dat punt 2 juist niet meer zoekresultaten verschaft. De topics van die luie mensen hebben meestal geen antwoord en er is dan ook helemaal geen achtegrond informatie. Je krijgt juist imo meer vervuiling. Als ik een probleem heb en ik gebruik de search, wil ik graag een oplossing voor mijn probleem vinden en niet alleen maar lotgenoten die het blijkbaar niet opgelost hebben.
Ben ik met je eens. Als je hier een loket voor al je vragen gaat maken; dan daalt de *kwaliteit* van GoT. Dan zal janenalleman (zal ook wel een nickname zijn ;) vragen stellen waar geen enkel bezoek aan google vooraf is gegaan.

Juist door mensen te dwingen vooronderzoek te doen los je al de helft (maar waarschijnlijk meer) van de problemen (vragen) op. Dit is ook de reden dat GoT een hoge kwaliteit heeft bereikt.

Meestal zie je aan de TS dat iemand nieuw is op GoT (of hij leert er niets van en heeft 50 berichten in 50 threads waarin hij allemaal TS is en waar 9 van de 10 keer 1 admin-reactie op komt en er dus een slotje ophangt)
offtopic:
Ik vind dat die mensen ook wel eens een OW verdienen

Verder ben ik blij met het reilen en zeilen van GoT en de hantering van de FAQ. Een echte helpdesk! is dus voor mij niet nodig!

Keep up the good work :Y

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Bovendien sturen we een 'onwetende' ook de goede richting op. Kijk naar de sluitmsg van Pollewob in "Welke van deze 2 videokaarten is beter?".Niet een bot verhaal à la 'zoek het zelf maar uit' maar een verwijzing naar de eerste stap van de oplossing. En een smiley :+

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 03-06-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Matis schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:17:
offtopic:
Ik vind dat die mensen ook wel eens een OW verdienen
Dat gebeurd ook wel hoor. Als mensen structureel de regels negeren, niet naar de crew luisteren en keer op keer loze topics openen wordt er wel eens een OW voor gegeven.

Maar het is ook weer niet zo dat iemand met een brak topic gelijk een OW krijgt (zeker niet als hij/zij net nieuw is). Ook al geloven veel mensen het niet, we houden ook rekening mee dat niet iedereen alles kan weten en proberen mensen dan op weg te helpen.
En dat mensen hun best doen zie je ook wel eens in de reactie op slotjes. Genoeg mailtjes waarin mensen lopen te zeuren, maar ook meer dan genoeg mensen die aangeven nu wel de FAQ te lezen, of gewoon vragen stellen over een modactie.

Wat dat betreft is het zo dat helpdeskers heus wel aangestuurd worden, ook al zie je daar lang niet alles van als gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Standeman schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:46:
Je krijgt juist imo meer vervuiling. Als ik een probleem heb en ik gebruik de search, wil ik graag een oplossing voor mijn probleem vinden en niet alleen maar lotgenoten die het blijkbaar niet opgelost hebben.
Hmm dus eigenlijk moeten topics die onvoldoende zijn niet enkel op slot, maar ook getrashed worden omdat ze geen meerwaarde bieden en enkel ruimte innemen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Daarom kan je ook bij de search de topics die snel gesloten zijn eruit filteren :Y)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:13

Matis

Rubber Rocket

Snowwie schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:06:
Hmm dus eigenlijk moeten topics die onvoldoende zijn niet enkel op slot, maar ook getrashed worden omdat ze geen meerwaarde bieden en enkel ruimte innemen?
Ze moeten zeker niet getrashed worden. Ik vind het geniaal om ze te lezen :) Vooral als ze binnen 1 minuut al dicht zijn en dan lekker subtiel door een modder worden gebitchslabt })

Afbeeldingslocatie: http://i8.photobucket.com/albums/a32/turydragon/bitchslap.jpg?t=1244031365

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Trashen is niet zinnig, dat doen we eigenlijk alleen maar met spam en dingen die het licht echt niet kunnen verdragen.
Daarbij gaat het ook nog eens heel lastig worden om iemand naar een slotje te verwijzen als z'n topic getrashed is (en dus niet meer leesbaar voor hem/haar).

Nee, het zoekfilter voor gesloten topics werkt daarin imho prima.
Pagina: 1