Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan live messenger niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Hallo Allemaal!

Ik heb amper een week geleden Windows XP opnieuw op mijn computer gezet, omdat deze helemaal dicht geslipt zat. Na alle losse programma's die ik gebruik weer opnieuw geïnstalleerd te hebben was ik bijna klaar. Alleen ik blijf hangen bij de Live Messenger.
Hij geeft een fout waar op google/GoT niks over te vinden is

Namelijk:
Messenger is niet geïnstalleerd door problemen met de installatie van dit vereiste onderdeel: "Microsoft Application Error Reporting"

Dan staat daaronder nog:
Probeer deze programma's opnieuw te downloaden enz...

Met deze foutcode erbij: hr:0x8007003
Plaatje

Ik heb gedaan wat daar staat, het opnieuw gedownload.
Meerdere malen geprobeerd gaf geen effect.
Alle updates zijn geinstaleerd.
Ik heb alle tempory folders geleegd, instalatie bestanden weggehaald.

Ik weet echt niet meer wat te doen nu, op internet en GoT is er niks zinnigs over te vinden.

Wie weet hier meer over en kan mij helpen? Alvast bedankt :)

Hallo!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De eerste hit bij [google=installation failed Microsoft Application Error Reporting] is http://www.tonykrijnen.com/Lists/Berichten/Post.aspx?ID=20 :Y)

Meer symptoombestrijding dan een antwoord, maar de reporting verwijderen is toch een poging waard. Zeker als je toch net hebt geformatteerd :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Yoram
Hmm ik heb het even die site bekeken, maar alle oplossingen die daar worden gegeven zijn niet van toepassing bij mij. De "Microsoft Application Error Reporting" is sowieso niet geïnstalleerd dus ik kan hem zoals beschreven in die site, niet weghalen.

Weet iemand waar ik iets van een log kan vinden? Ik heb al gezocht maar google wil me er ook niks over melden. Misschien dat ik daar wat meer mee opschiet.

Hallo!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
wat ik tegen kom:
"The "application error reporting" is actually doctor watson and is located in the DW folder on the install disk. My file seemed to be corrupt so I got a new one and away it went."

hij staat in C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\DW
wat gebeurd er als je die overschrijft (nadat je een backupje hebt gemaakt natuurlijk ;)) met de originele bestanden van je installatie cd?

EDIT:
ik kom net dit tegen:
the error code 0x8007003 means "The system cannot find the path specified"

kan je een andere map proberen voor de installatie?

[ Voor 16% gewijzigd door Rupie op 09-05-2009 12:24 ]

Desktop | Server | Laptop

• Yoram
@Rupie: Ah kijk daar kom ik wat verder mee, kheb net even die folder gecheckt en hij staat vol met allemaal losse mapjes. Dus wordt er niet echt wijzer uit. Maar als je me TS nog even goed leest zie je dat het om Live Messenger gaat, wat je dus alleen kan downloaden.

Na opzoek geweest te zijn naar dat error reporting geval kwam ik op een losse installatie file uit. Als ik die probeer te installeren krijg ik dat initialisatie schermpje te zien, en daarna gebeurt er niks. Nadat ik de log functie had aangezet in me register staat er onderaan een zin:

Windows Installer installed the product. Product Name: Microsoft Application Error Reporting. Product Version: 12.0.6012.5000. Product Language: 1033. Installation success or error status: 1603.

Na te zoeken op die foutcode die erachter staat kwam ik hier uit. Daar staat dus dat mijn windows installer service niet goed is geïnstalleerd.
Als ik dan de aparte installer download van de microsoft website zegt hij dat de installatie die zich nu op de computer bevind nieuwer is. Dus ja dat zal dan ook wel goed zijn denk ik ?

Maarja, word het nu een beetje zat aangezien mijn windows installatie gewoon amper een week oud is. Ik ga denk ik Microsoft een mailtje sturen...

Hallo!

• Yoram
Nou laat maar ineens is het me gelukt :S :)

In de map "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\" stonden ook nog wat mapjes van windows live. Na die verwijdert te hebben installeerde hij hem zo zonder problemen... Heeel raar dat hij dat gewoon niet overschrijft...

Agja, iedereen bedankt voor de hulp!!!! En een koekje voor iedereen :)

/me doet overwinnings dansje

[ Voor 5% gewijzigd door Yoram op 09-05-2009 23:39 ]

Hallo!

• Punani123
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
mischien helpt het als je de juiste taal download
ik gebruikte eerst NL windows en had toen NL msn
daarna had ik ENG windows en downloade toen de NL msn, die kon ik dus niet installeren.
ik moest zo nodig de ENG msn downloaden.duurde een week voordat ik erachter kwam.
(dit was allemaal op xp home)
hoop dat dit helpt 8)7
Pagina: 1