Hulp nodig keuze ADSL Router/Switch

Pagina: 1
Acties:

• Danny2008
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06-2025
Hoi Allemaal,

Ik wil nu eens gebruik gaan maken van mijn Ethernet 1000Base-T snelheden van mijn computers.
Ik moet veel grote bestanden kopieren naar media computer en backups draaien naar mijn hoofd computer, gaat nu allemaal te langzaam en aangezien beide computers snellere lan aankunnen wil ik mijn bestaande switch/router maar eens gaan vervangen.
Ik heb nu een linksys Analoge ADSL WAG200G switch/router en dat werkt goed alleen netwerk snelheid kan dus hoger.
Ik ben aan het zoeken geweest welke modem/switch een goede vervanger kan zijn maar kom er niet uit.
Kan iemand mij advies geven voor een goede oplossing die werkt met analoog adsl en teven minimaal 4 poorten heeft op 1000mbit.
Als er ook nog een wireless optie op zit is het helemaal mooi maar zonder mag ook.

Bij voorbaat bedankt,

Groeten Danny

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 09:35
aan het zoeken geweest welke modem/switch een goede vervanger kan zijn
Welke heb je gezien en waarom keur je ze af?

Indien je aangeeft meer dan 4 aansluitingen te gebruiken ('minimaal 4 aansluitingen'), raad ik je een switch na de router aan i.p.v. beperkte keus uit 5+ poort routers.

Mooie Wireless-N router, wel 10/100, maar als je toch switch erna zet maakt dat niet uit.
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WAG160N

EDIT:
of je kijkt gewoon Tweakers een beetje rond...
Bijv. wireless n-router dlink dir655

[ Voor 11% gewijzigd door vmsw op 08-05-2009 19:12 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Advies:

Neem twee losse apparaten, een Gbit switch en hergebruik je huidige router. Er zijn (bijna) geen wireless ADSL-modemrouters met Gbit te krijgen voor thuisgebruik en richting je internet-verbinding is het ook niet nodig. Switches zijn gemakkelijk aan elkaar te koppelen, kwestie van een kabeltje.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Danny2008
Ja dat denk ik nu ook, ik hoopte op alles ineen ala WAG200 maar dan met Gbit maar dit is moeilijk te vinden voor thuisnetwerkje.
Ik ga morgen eens shoppen voor een Gbit switch en proberen aan mijn wag200 te knopen.

Bedankt, Danny

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Inderdaad gigabit ADSL routers zijn er maar een paar.
Ik zelf heb de Belkin Vision N ADSL met gigabit router.

Ik begrijp dit niet, bijna alle notebooks en desktops hebben gigabit en toch zijn 99% van de ADSL modem routers 100Mbit |:(

• Danny2008
Die Belkin is precies wat ik zoek, kan ik die op een analoge adsl aansluiten. Ik las iets over een adsl filter wat erbij zou zitten.
Ik ga ff verder zoeken naar info over die belkin. Cool apparaat.

Thx.

Verwijderd

@ abusimbal: Voor ADSL is een hoge snelheid (lees meer dan 20 Mbps) niet nodig. Gaat toch niet harder. Dus waarom dan een GBit switch in de router zetten, als dat niet nodig is.

De adviezen zijn correct. Koop een Gigabit switch (Netgear, 3Com, HP Procurve, Cisco etc.... en plug daar je huidige router in. Dan zullen de PC's (en NAS) onderling Gbit overpompen, en eventueel naar het internet via je huidige ADSL (die toch nooit hoger dan 15 á 20 Mbps aan kan).

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Inderdaad haik01, een adsl modem router 100Mbit met een Gbit switch appart is goedkoper, maar ik haat kabels, dus grootste reden voor die Belkin voor mij was alles in 1.

Maar dan nog waarom niet bij introductie nieuwe ADSL modem routers Gbit i.p.v. altijd maar 100Mbit |:(

Ligt dat nu werkelijk aan mij of hebben mensen liever 2 apparaten als het ook in 1 kan ?
Pagina: 1