Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hallo,

Sinds dat ik een nieuwe telefoon heb (sony ericsson c902) werkt deze niet fatsoenlijk op de parrot Ck3100 carkit. Ik kan geen gesprekken opnemen. Terwijl dit met mijn oude gsm geen probleem was.

Na wat zoek werk leek mij het beste om een update te starten. Laptop voorzien van de update tool, sitecom bluetooth 10m stick en software, en gaan.
Connectie is geen probleem, alleen ik kan geen seriële verbinding starten, die knop is niet beschikbaar, dus updaten gaat ook niet. Zoekwerk geeft verder ook geen soelaas, de seriële verbinding kan niet gemaakt worden dus het werkt niet en een optie om dit wel werkend te krijgen is er niet zover ik kon vinden.

Dan uiteindelijk met pap zijn laptop een een goedkope bluetooth stick, die maakt verbinding zegt ie, maar de parrot geeft aan dat ie geen verbinding heeft.

Updaten krijg ik dus niet aan de praat. Iemand die mij kan helpen?

Oudere telefoons zoals de nokia 6230i, 6320, 6300 etc werken wel zonder problemen, alleen mij nieuwe SE C902 dus niet. Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 08-05-2009 18:35 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Heb dit zelfde probleem (ivm connectie) ooit gehad (lees paar jaar geleden) en heb het toen ook opgelost gekregen. Weet alleen niet meer hoe :X

Mocht ik er nog opkomen dan plaats ik nog postje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat zou heel fijn zijn, ik zit een beetje met mijn handen in het haar, en de service van parrot is of een halve fransoos, of brak engels of een nog ergere babbelfish nederlandse vertaling... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 11:59
Heb je het inmiddels al werkend?
Ik verwacht binnenkort ook mijn C902 en heb ook een parrot carkit :X

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Na lang zoeken ergens gevonden dat de parrot maar een maximaal aantal gsm's gekoppeld kan hebben. Ik geloof 5.

Na mijn oude GSM's uit de lijst van toestellen gemikt te hebben werkte de update naar behoren.

(Overigens was die 5 gsms ook het probleem met mijn nieuwe toestel (en dus 6e), de update had er niets mee te maken bleek achteraf ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door itsme op 11-05-2009 14:55 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hoe mik je oude apparatuur uit je parrot?

Ik ben er nog steeds niet achter trouwens, word er inmiddels helemaal para van...
Kan best zijn dat er teveel in staan hoor, nokia 6021, nokia 6230i, nokia 6300 en 2 computers staan in de lijst en dan de C902, kan best dus. ;)

Edit:
Verbinding met de parrot is ok, standaard instelling en andere telefoon werkt wel. Voor de zekerheid opgezocht hoe je telefoons kon verwijderen, dat gedaan, en dat hielp ook niet.

In een stille en stilstaande auto zitten klooien, maar wat ik ineens merkte is dat de telefoon over gaat op de speakers maar het gesprek op de telefoon zelf doet, de parrot gaat in stille modus (icoontje rechts), en ik hoorde ineens de telefoon geluid maken. 8)7

Klopt van geen kant, dit licht denk ik aan de sony ericsson c902 die ik heb?

Iemand die dat weet?

En toevallig iemand die een oplossing heeft voor het updaten?

[ Voor 89% gewijzigd door Joopieboy op 11-05-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
Via instellingen ->geavanceerd ->paired devices kun je de oude toestellen eruit gooien.

Ik heb zojuist mijn telefoon ook verbonden met de CK3100. Heb de belangrijkste namen ingesproken, maar dit resulteerd in het volgende....

Elk eerste gesprek gaat goed (bijvoorbeeld Henk). Bel ik vervolgens iemand anders, bijv Kees, dan spreek ik "Kees"in. Vervolgens zie ik in het display "dailing Kees" en bevestiging over de speakers! Tot zover prima... helaas spreekt hij daarna ineens "Henk" (het voorgaande gesprek). Dus op dat moment zet hij nogmaals een verbinding op 8)7.

Met mijn vorige Samsung Touchwiz F480 ging alles prima. Met deze SE C902 niet.

p.s. Ik zag dat dit specifieke model ook (nog) niet ondersteund wordt volgens de site van Parrot.

Iemand een idee?

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kijk als parrot hem niet eens ondersteund kan het dit probleem ook verklaren, balen. :z

Ook ik sta open voor alle ideeën, alle telefoons behalve de SE C902 zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
Op de site van parrot staat de C902 niet, maar er staan wel andere actuele modellen. Weet iemand wat bijvoorbeeld de 'walkman' tegenhanger is van de C902? Misschien gaan die wel onder 1 noemer door.

Als ik vanavond tijd heb zal ik eens expirimenteren met de instellingen.

P.S. hoe kan ik zien welke firmware mijn C902 nu heeft? Misschien helpt een upgrade...

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52
Joopieboy schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:47:
..
In een stille en stilstaande auto zitten klooien, maar wat ik ineens merkte is dat de telefoon over gaat op de speakers maar het gesprek op de telefoon zelf doet, de parrot gaat in stille modus (icoontje rechts), en ik hoorde ineens de telefoon geluid maken. 8)7

Iemand die dat weet?

En toevallig iemand die een oplossing heeft voor het updaten?
Dit probleem heb ik ook met een MDA Compact / HTC Touch. Dit is overigens niet altijd zo. Meestal gaat het bellen goed, maar soms zie ik ook dat icoontje van de stille modus. (muzieknootje met een streep erdoor)
Het vreemde is dan dat het vaak gewoon werkt als ik nogmaals bel met hetzelfde nummer.

Ik heb ook nog een probleem het het A2DP gebruik van mijn mobiel. Bij mijn vorige mobiel (Nokia n95) hoorde ik de aanwijzigen van TOMTOM gewoon over de speakers van mijn auto. Best handig. Nu werkt dat niet meer. Het heeft een keer gewerkt, maar daarna nooit meer.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
Joopieboy schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:47:

Je kunt via bluetooth aangeven hoe hij om moet gaan met inkomende gesprekken. Of je handsfree-set of je telefoon deze moet oppakken. Wellicht zit hier het probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door jee-weetje op 12-05-2009 09:38 . Reden: typo ]

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die optie staat op 'in handsfree', dat is het helaas dus ook niet. Parrot gaat gewoon in stille modus en telefoon begint te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
Mijn installatie werkt inmiddels redelijk. Ik las gister op internet dat er problemen konden zijn omdat er nummers op sim & in de telefoon staan. Ik heb daarom mijn sim leeggehaald. Heb gister even wat belletjes gedaan en het werkt wel redelijk.
Hij blijft tussendoor de naam van het vorige gesprek roepen, maar belt wel met de juiste contactpersoon.

Hopen dat de C902 toch compatible wordt in een komende firmware van de parrot

[ Voor 11% gewijzigd door jee-weetje op 13-05-2009 08:11 ]

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Updaten van de parrot lukt nog steeds niet, ik krijg geen seriële verbinding met parrot en een sitecom bluetooth stick, die optie is gewoon niet beschikbaar...

Iemand? Als het updaten niet lukt dan zal mijn telefoon nooit erop werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
hij wordt volgens de site nu wel ge-suport:
http://www.parrot.com/usa...and=4&idmodel=958&etape=3

Succes!

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok dan maar eens opnieuw proberen volgens het volgende stappenplan:

Auto op contact
In de parrot update modus selecteren
Connecten met de bluetooth stick
Kijken of ie een com poort toegewezen heeft gekregen
Dan updaten via het programma van parrot

En dan zou het moeten lukken, maar goed, voor de sony ericsson hoef ik het al niet meer te doen, heb nu weer een simpele nokia 6300, maar alsnog bedankt!

Pagina: 1