DVD speler niet herkend door pc

Pagina: 1
Acties:

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
Ik heb gratis een laptop van iemand gekregen, dit omdat deze geactiveerd moest worden en meneer geen key had. Ik heb deze ook niet dus ik duw vol goede moed me linux cd erin.
Maar helaas, de dvd speler wordt niet herkend. En dus is er ook geen OS te booten of installeren vanaf een dvd, en aangezien ik ook niet via vista kan kan ik niets.
Iemand enig idee hoe ik de dvd speler weer tot leven kan wekken mocht dit een softwarematig probleem zijn?
Ik kan wel nog in veilige modus, daar wordt de dvd speler door zowel deze computer als apparaatbeheer niet herkend.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Linux kan je altijd installeren via een usb stick, dan heb je in ieder geval geen dvd speler nodig bij het installeren en kan je kijken of de dvd speler wel werkt vanuit het besturingssysteem.

Desktop | Server | Laptop

• Mania-92
Iedere USB-stick of moet dat zo'n bootable zijn? Overigens met welke distributie's gaat dat allemaal en welke bestanden moet ik er dan opgooien?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
je kan heel eenvoudig een bootable usb stick maken met unetbootin. Als je een iso download van een willekeurige distributie kan je met unetbootin zonder tussenkomst een usbstick omvormen naar een bootable usb stick. ik zal even een linkje zoeken

downloaden kan hier:
http://unetbootin.sourceforge.net/

1. je pluged je usb stikkie in
1.5 In het geval dat je onder vista werkt: rechtermuisknop op unetbootin en uitvoeren als administrator
2 kies voor de optie 'disk image' en selecteer de Linux ISO
3. Type staat op USB drive, zorg dat je de drive letter selecteert van de usb stick
4. druk op okay en wacht af tot de software bij stap 4 is en geeft aan dat je kan reboten en nog een optie. die andere optie moet je hebben
5. usb stick uitwerpen, in je laptop pluggen en die op laten starten vanaf de usb stick

een kind kan de was doen ;) eventueel staat er ook nog wel een uitleg op de site van unetbootin en anders: google is your friend ;) succes!

[ Voor 60% gewijzigd door Rupie op 08-05-2009 18:39 ]

Desktop | Server | Laptop

• Mania-92
Ok, ik heb ubuntu er even opgegooid en ik zit nu in Ubuntu. Helaas wordt ook hier de dvd lezer niet herkent, tips?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt het ding uberhaupt in de bios nog gezien? En heb je al eens een andere drive geprobeerd?

• Mania-92
TERW_DAN schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:29:
Wordt het ding uberhaupt in de bios nog gezien? En heb je al eens een andere drive geprobeerd?
Ook de bios herkent hem niet, anders had ik er toch nog wel via kunnen booten?
Het is trouwens een laptop, geen idee hoe ik daar een andere drive aan de praat krijg.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mania-92 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:40:
[...]

Ook de bios herkent hem niet, anders had ik er toch nog wel via kunnen booten?
Het is trouwens een laptop, geen idee hoe ik daar een andere drive aan de praat krijg.
In een notebook kun je de drive ook gewoon vervangen, gaat wat lastiger, maar kan prima (is ook allemaal standaard namelijk).

Als de drive wel herkent wordt in de bios dan weet je in elk geval of dat gewoon werkt of niet, dat wil nog niet zeggen dat je ook kunt booten (als de drive verder stuk is, of je hebt de bootsequence verkeerd staan dan zal hij niet booten).

• Mania-92
Ben er zeker van dat hij niet in de bios herkend wordt. Kan het dan nog een software-matig probleem zijn? Of is het ding gewoon daar de kloten?
Pagina: 1