[Browser MMOG] Land of Destiny

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-08-2024
Hier wat informatie van het strategische browser spel Land of Destiny, welke door mij als hobby wordt ontwikkeld en beheerd.

Het spel is enkele maanden terug in het engels begonnen en is net (7 mei) uitgebracht in het nederlands.

Link nederlandstalige versie:
Land of Destiny .nl
Land of Destiny .be

Screenshots van het spel:
Afbeeldingslocatie: http://www.landofdestiny.nl/template/lod/images/screenshots/village-interface_small.pngAfbeeldingslocatie: http://www.landofdestiny.nl/template/lod/images/screenshots/building-information_small.pngAfbeeldingslocatie: http://www.landofdestiny.nl/template/lod/images/screenshots/village-winter_small.pngAfbeeldingslocatie: http://www.landofdestiny.nl/template/lod/images/screenshots/imperial-city_small.pngAfbeeldingslocatie: http://www.landofdestiny.nl/template/lod/images/screenshots/map-13x13_small.pngAfbeeldingslocatie: http://www.landofdestiny.nl/template/lod/images/screenshots/map-25x25_small.png

Algemeen:
Land of Destiny (LoD) is een real time strategy game, dat online samen met duizenden andere spelers wordt gespeeld. Na de registratie begin je ergens met een kleine tent op de spelwereld. Naast uw tent is er een stapel van productiemiddelen, dit is noodzakelijk om je dorp te bouwen. De eerste stappen in het spel zijn je voedselproductie te laten groeien, hierdoor blijft de voedselconsumptie van de burgers goed. In je tent kan je burgers aanwerven, zij zulleneen plaats als arbeiders in uw nieuwe gebouwen nemen. Zodra je een jager hebt is het tijd te beginnen met het verkrijgen van bouwmaterialen zoals planken en steen. Land of Destiny heeft brede variëteit van middelen, dit is één van de eigenschappen die LoD heeft en verschillend maakt ten opzichte van andere browser spelen. Elk bouwtype vereist een eigen gebruiksmiddel. Planken worden niet geleverd door de houthakker maar door de zagerij, deze moet eerst van de boomstammen de planken maken. Dit productiesysteem is geïnspireerd door de The Settlers spellen.

Handel:
Met de brede variëteit van middelen is het noodzakelijk om met andere spelers handel te drijven. Dit is mogelijk zodra het stadsplein wordt gebouwd. Als je je stadsplein upgradet krijg je extra handelaren, dit is handig zodra je dorp zich uitbreidt.

Weersysteem:
LoD heeft een actief seizoenen en weer systeem, het weer wordt elke dag willekeurig bepaald (verschilt per seizoen, natuurlijk geen sneeuw in de zomer.) Elke week veranderd het seizoen, zowel het seizoen als het weer hebben effect op de gameplay. Bijvoorbeeld, er is geen graan productie in de winter. Dit betekent dat je een voorraad graan moet hebben om bier of voedsel te produceren voor je eenheden. Een ander weer effect is het produceren van meer water op een regenachtige dag. Als het mistig is heeft je uitkijktoren een kleiner detectie bereik. Dit is maar een greep uit alle weereffecten in het spel.

Aanvalsysteem:
Je bent niet alleen in LoD. Als je even rondkijkt op je map zal je zien dat je omringt bent door andere spelers. Zoals in elk spel zal je nieuwe vrienden maken, maar ook vijanden. Wanneer je een andere speler aanvalt kan je zijn magazijn leegroven, wat jou een hoop materialen kan bezorgen die je kunt gebruiken om je eigen dorp uit te breiden. Momenteel heeft LoD 18 verschillende eenheden, allemaal met hun sterktes en zwaktes. Daardoor is het belangrijk dat je de juiste eenheden kiest om een bepaalde klus te doen. Een interessante optie is de mogelijkheid om kampen en outposts te bouwen. Kampen kunnen gebruikt worden om bergen te inspecteren, je kan er misschien zelfs goud vinden. Een andere mogelijkheid waarvoor je je kamp kan gebruiken is een verzamelplaats voor je troepen om een aanval voor te bereiden. Via een kamp kan je ook een outpost bouwen. Je kan je barrak uitbreiden naar een wachtpost, een wachtpost en een fort. Hoe hoger je gebouw is, hoe groter de verdedigingszone van de outpost word. Een dorp dat binnen de verdedigingszone ligt wordt automatisch beschermd. Op deze manier heb je geen troepen nodig in je dorp. Ervaren spelers kunnen outposts en dorpen overnemen door middel van een generaal of leider, maar maak je geen zorgen, je startdorp kan je niet verliezen.

Keizerlijke bescherming (voor casual gamers):
De spelers die verkiezen hun dorp vreedzaam te bouwen zonder zorgen te hoeven maken voor andere spelers die hen aanvallen, kunnen zij het Keizerbeschermingssysteem gebruiken. Dit systeem geeft NPC (non player character) militaire eenheden om uw gebieden te bewaken, dit vermindert de kans dat andere spelers je zullen aanvallen. Het is ook mogelijk om een volledige bescherming te krijgen, dit blokkeert alle vijandelijke aanvallen volledig. Natuurlijk is dit niet zonder enige kosten, afhankelijk van het type van bescherming betaal je 20-50% van je productie als belasting aan het keizerleger.
no name

Imperiums/Allianties:
Zodra een speler groot genoeg is om een eerste buitenpost te bouwen, is het mogelijk om een Hoofdkwartier van het Imperium te bouwen. Dit staat spelers toe om hun vrienden uit te nodigen en samen een imperium te beginnen. Elk imperium kan hun eigen wapen/schild ontwerpen en hebben hun eigen forum. Een imperium kan oorlog voeren met andere imperiums of diplomatieke functies zoals het niet-agressie-Pact zodat er geen aanvallen tussen de imperiums zijn. Door het hoofdkwartier te upgraden kan je meer spelers toevoegen aan het imperium, zodra het niveau 15 heeft kunnen er allianties worden gemaakt met andere imperiums.

Het is zeer belangrijk om het hoofdkwartier van het Imperium tegen vijandelijke spelers te beschermen, dit omdat het mogelijk is om het gebouw met katapulten te vernietigen of de buitenpost te verliezen aan een vijand met een generaal. Dit vernietigt automatisch het imperium en alle leden zullen weggaan.

Hoofdstad:
Bij de hoofdstad is het mogelijk om bij het kasteel bescherming te verzoeken van het Keizerleger. Dit Keizerleger kan jouw dorp tegen vijandelijke spelers beschermen. Alle spelers kunnen minigames tegen elkaar in de herberg spelen, bijvoorbeeld blackjack en rock paper scissors. Je kan met geld wedden dat je hebt verdiend bij het werken voor het rijk, zo wordt je de rijkste speler in Land of Destiny!

Dit zijn de hoofdlijnen van Land of Destiny. We hopen je snel te zien in het spel, omdat er nog veel meer te ontdekken valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 00:24

Casmo

Mr. Hero

Leuk om te zien, ik heb tijd geleden de beta gespeeld. Zal het weer oppakken en kijken naar de verbeteringen!

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Insgelijks, beta meegedaan, maar daarna gestopt. kan wel zeggen dat het
een erg goed spel is!

(greetings BasTijs! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
Hey Adra, lang niet gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Hoe het zit op de langere duur? Als je 6 mnd speelt, valt er dan nog wat te doen of zijn alle upgrades af en alle productie max en heeft het leegroven van anderen weinig nut meer. Hoe bind je spelers voor langere tijd? En is er een betaalde/premium modus? Ik hoop dat je ook wat anti-cheat/log maatregelen in-place zet, want daar krijg je vroeg of laat helaas ook mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
De eerste spel wereld is net gesloten voor registratie, die draait 5-6 maanden nu. Daar gaat het eindspel binnenkort beginnen, dus een wereld draait zo'n half jaar.

Jep ik log verschillende dingen ivm pushing/multi-accounting enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels ook begonnen.
Tot nu toe bevalt het me goed. Ben nog geen bug tegengekomen.
Grafisch ziet het er ook verzorgd uit.

Ben benieuwd of LoD me net zo lang kan boeien als bijvoordbeeld travian...

Ow ja:
Spelersnaam: Heronitas
Geslacht: Man
Kleur: Rood
Positie: 95:94 (volgens mij)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:40
lijkt wel een beetje op travian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigris
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 21:29
Net heb ik een account aangemaakt. Het ziet er idd goed uit. Ik ben benieuwd of het me lang kan boeien.
Pagina: 1