Toon posts:

Linksys WRT 54g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen 'problemen' met mijn draadloze verbinding. Ik heb dan ook sinds enkele dagen sneller internet. De situatie is als volgt:

Ik heb een internetabo van 8 Mbit. Bekabeld haal ik een keurige snelheid van 840-850 kb/s (continu) . Echter haal ik draadloos tussen de 600 en 850 kb/s. Ik heb een Linksys WRT54 g (helaas v.7) met de nieuwste firmware (v7.00.7 Beta). De snelheid schommelt tussen deze waardes: dan is ie ongeveer een halve minuut op volle snelheid aan het downloaden en dan komt er weer een halve minuut dat hij rond de 600 kb/s zit. Aan de server ligt het niet, want ik haal het van een betaalde newsserver af. Ook heb ik vol bereik en kan mijn laptop dergelijke draadloze snelheden makkelijk aan, omdat ik dat al bij een buurman getest heb.

Ik heb al met Linksys contact gehad en zij zeggen dat het heel normaal is dat ik de maximale snelheid niet uit mijn internetabonnement haal met een draadloze verbinding. Maar als je een 54 Mbit router heb, dan moet je toch wel het maximale uit een abo van 8 Mbit kunnen halen? Of zie ik iets over het hoofd?

Wie ow wie kan mijn helpen? Ter illustratie heb ik er een afbeelding van heel wat kamelen achter elkaar bij gedaan ;)

http://members.home.nl/ju...Nieuwe%20map/Naamloos.jpg

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-03 07:47
al een ander kanaal geprobeerd? drivers wireless kaart geupdate? of misschien even zonder (wpa) beveiliging proberen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb alle kanalen al geprobeerd, drivers van wlan ook geupdate en zelfs de beveiliging een hele tijd uit gehad. Helaas allen zonder resultaat

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik zou de linksys een hard reset geven en dan nog een keer proberen, check ook op firmware update van de router.

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Draadloos is gewoon onbetrouwbaarder dan bekabeld. Als de buren bij wijze van spreken de magnetron aanzetten kan dat al invloed hebben op je betrouwbaarheid. Als je vanaf je laptop vanaf een andere PC in je eigen netwerk download, welke snelheden haal je dan?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Frank Martin schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:05:
Draadloos is gewoon onbetrouwbaarder dan bekabeld. Als de buren bij wijze van spreken de magnetron aanzetten kan dat al invloed hebben op je betrouwbaarheid. Als je vanaf je laptop vanaf een andere PC in je eigen netwerk download, welke snelheden haal je dan?
Dat is echt geen fabeltje hoor. Draadloze frequenties zitten behoorlijk vol. En zeker de 2,4 Ghz band.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1