OCZ geheugen niet op volle snelheid te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• WiseGuy_NL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 07:29
Hallo Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb net een nieuwe set gekocht met onder andere de volgende onderdelen:

- MSI X48c Platinum (mobo)
- Core 2 Duo E8500 (3.16 Ghz, 9.5x 333MHz)
- OCZ PC3-10666 ReaperX HPC (2x 2GB)
- OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD (60 GB)
- Corsair TX750W voeding

Mijn probleem is het volgende. In de bios heb ik alles op auto staan, als ik naar de snelheid van mijn geheugen kijk, staat deze op 533 Mhz . Als ik deze op een 1:2 verhouding zet dan zou hij op 666 Mhz moeten draaien, hetzelfde als mijn FSB maar vervolgens boot mijn PC niet meer. OCZ geeft aan dat het geheugen een voltage van 1.85 moet hebben en standaard staat dit op 1.5V maar ook als ik dit voltage verhoog krijg ik het niet voor elkaar om mijn systeem te laten booten.
Ik heb nu mijn geheugen op een 1:1.60 verhouding lopen maar dat moet volgens mij sneller kunnen.
Ik heb juist dit geheugen gekocht vanwege de overclock mogelijkheden, met de enorme koelvinnen die erop zitten moet hij volgens mij makkelijk op 800 MHz kunnen lopen.

Ik ben redelijk nieuw in het overclocken en snap ook niet wat alle waardes doen in mijn BIOS. Wie kan mij hier verder mee helpen?

Groet,

Jelle

I stuck my head out of the window and got arrested for mooning

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn ervaring met OCZ grij is dat je het MCH voltage ook wat omhoog moet gooien wil je het stabiel krijgen. Ik heb hier ook een setje OCZ spul liggen en dat is bijna niet stabiel te krijgen doordat het met 0.4V overvolt moet worden en dat gaat in veel configs niet lekker.

Heb je dit probleem overigens ook met ander geheugen (dat wel de JEDECspecs volgt?).

• WiseGuy_NL
TERW_DAN schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:29:
Mijn ervaring met OCZ grij is dat je het MCH voltage ook wat omhoog moet gooien wil je het stabiel krijgen. Ik heb hier ook een setje OCZ spul liggen en dat is bijna niet stabiel te krijgen doordat het met 0.4V overvolt moet worden en dat gaat in veel configs niet lekker.

Heb je dit probleem overigens ook met ander geheugen (dat wel de JEDECspecs volgt?).
Ik zal eens kijken of ik het MCH voltage wat omhoog kan gooien. Ik heb helaas geen ander geheuegn voor de hand wat ik er even in kan stoppen. Overigens las ik net in een ander draadje dat de turbo kaarten er ook uit moeten. Dat had ik nog niet geprobeerd, dus dat ga ik ook maar een proberen als ik thuis ben :)

• WiseGuy_NL
Ik heb nu de turbo kaarten verwijderd maar zonder resultaat. Ik heb het nu wel voor elkaar gekregen om mijn FSB op 424 Mhz te zetten met een 1:1.6 verhouding, waardoor mijn geheugen nu op 1356 MHz loopt.

Dat is dus vreemd want als ik mijn FSB standaard laat staan (333) met een 1:2 verhouding dan zou mijn geheugen op 1333 moeten draaien, en dat doet hij niet!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
WiseGuy_NL schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:24:
Ik heb nu de turbo kaarten verwijderd maar zonder resultaat. Ik heb het nu wel voor elkaar gekregen om mijn FSB op 424 Mhz te zetten met een 1:1.6 verhouding, waardoor mijn geheugen nu op 1356 MHz loopt.

Dat is dus vreemd want als ik mijn FSB standaard laat staan (333) met een 1:2 verhouding dan zou mijn geheugen op 1333 moeten draaien, en dat doet hij niet!
Ach als hij met die kleine overclock stabiel loopt is het toch mooi? :P

• WiseGuy_NL
Defeater schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:04:
[...]

Ach als hij met die kleine overclock stabiel loopt is het toch mooi? :P
Op zich wel, maar ik heb het idee dat hij veel sneller moet kunnen lopen, het is de top range van die klasse dus volgens mij moet ik het makkelijk kunnen overclocken naar 1600Mhz bijvoorbeeld.
Bovendien vind ik het nog steeds vreemd dat ik hem wel op 1350 Mhz krijg met een 1:1.6 verhouding maar niet op 1333Mhz met een 1:2 verhouding :S

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Check de SPD waardes in je BIOS en probeer deze handmatig in te stellen, heb ik ook gedaan, en nu werkt het geheugen prima. Als je btw dit geheugen heb, kan je tot 1,9v.

Die SPD instellingen staan meestal in je BIOS overclock menu, en kan je door het zaakje op manual te zetten gewoon instellen.

| system specs |

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Ik heb zelf ook een MSI moederbord (P45D3), op een FSB strap van 333 wil ie met geen mogelijkheid 1:2 draaien, ook al is alles zwaar onderclocked. Je kunt even kijken in het moederbord boekje naar de OC-jumpers. Die passen de FSB strap aan waardoor standaard een andere FSB wordt ingesteld (een lagere strap geeft overigens hogere performance). Je kunt dus een andere strap instellen en dan op 333MHz clocken. Als het goed is wil je RAM dan wel op volle snelheid draaien =). Ik heb btw ook OCZ geheugen.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

The Third Man

The Third Jellyfish

Op welke timings staan de modules nu ingesteld?

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 21:28
Timings handmatig instellen wil idd nog wel eens de truc zijn bij OCZ geheugen, al zou ik eerst naar de tip van DjDuivert kijken.

Bedoel je trouwens PC3-10600?
Pagina: 1