Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Muziek taggen en sorteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n 5 a 6000 mp3's hier staan er veel niet van op naam of album.
Je hebt tegenwoordig programma's op nokia. Iphone die naar muziek luisteren en daar info bij zoeken.
Weet iemand of er niet een programma is dat je aanzet en vorvolgens je mp3 tjes scant en vervolgens bestandsnaam en album jaar enz verandert of toevoegd aan het bestand.

Suggesties voor programma's die ingeveer hetzelfde doen zijn ook welkom.

groetjes mike

Verwijderd

Met MP3tag zou je al een aardig stukje verder kunnen :)
Mp3tag supports online database lookups from, e.g., Amazon, discogs, or freedb, allowing you to automatically gather proper tags and cover art for your music library.
Een programma dat specifiek je mp3's gaat beluisteren en gaat herkennen geen idee ...

Ik veronderstel verder dat je nog wel enige informatie hebt over elk nummer? Of noemen je bestanden gewoon track 1, track 2, ... zonder enige tags / verwijzing naar titel / artiest?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ja of Tag&Rename, is ook een goeie.

Kan bijna ook hetgeen wat jij wil

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:41

wontcachme

You catch me? No you wont

http://musicbrainz.org/doc/PicardTagger

http://www.jthink.net/jaikoz/jsp/download/start.jsp

Deze maken een fingerprint van de muziek en zoeken die in een database op

[ Voor 62% gewijzigd door wontcachme op 08-05-2009 16:48 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je een programma zoekt zoals musicbrainz? :)

Overigens voor alleen taggen is tag&rename een aanrader!

Edit:
Wat die 2 jongens boven me zeggen dus :P

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 08-05-2009 16:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Inderdaad, Piccard is erg handig. Scheelt een hoop handmatig gedoe :)

Verwijderd

Zoek je software voor op je mobile device?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mpr3 tagger gedownload,
zeker een fijn programma'tje alles nu fijn gesorteerd staan.
Zijn er ook programma's die je doorwijzen naar en site waar je het hele album kunt luisteren zou ook wel relax zijn als dat direct mogelijk is ....

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik gebruik al een tijdje het eerder genoemde Jaikoz, dat werkt best prettig. Het vinden van de metadata van bestanden gaat vrij betrouwbaar via MusicBrainz en Discogs. Je kan ook gemakkelijk naar bijvoorbeeld Amazon doorlaten linken vanuit het programma, maar naar een site waar echt direct hele albums kan luisteren stuurt hij je niet (zijn die er eigenlijk? lijkt me wel handig die te kennen)

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Is het met PicardTagger mogelijk om een paar duizend mp3s automatisch te taggen inclusief albumcover toevoegen en renamen van tracks? Ik heb allemaal (folders) albums die op artiest gesorteerd staan op mijn NAS.
Ben op zoek naar een progje dat dit kan want 'handmatig' elk album taggen, renamen en cover toevoegen met MP3Tag kost enorm veel tijd.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik durf niet mijn hand in het vuur te steken voor de album-art, maar duizenden tracks automatisch checken, taggen en renamen (eventueel inclusief directory) is geen punt.
* Jester-NL heeft ettelijke duizenden tracks door Picard heengehaald ;)
Mijn methode is inladen - clusteren - clusters door lookup en save heen halen en daarna laten scannen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1