Windows - Admin Tool

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:25
Hoi allen,

Om het inloggen onder admin rechten op de werkplek in te dekken ben ik op zoek naar het volgende :

De bedoeling is dat de systeembeheerders gaan inloggen onder gewone user rechten en een (nog te vinden) tool opstarten via 'run-as' met admin rechten. Vanuit deze tool / front-end zou het dan de bedoeling moeten zijn om bepaalde (oa windows) tools dus gemakkelijk te kunnen opstarten met admin rechten zonder telkens run-as te moeten doen.

Ik zoek dus een soort front/end gui met links naar bvb command prompt, mmc console, c$ share van pc's, .... en eventueel de mogelijkheid om links naar andere applicaties toe te voegen. Eens deze tool door de sys beheerders is opgestart via run-as kunnen ze dan op die manier de meeste van hun dag-dagelijkse admin tools aanroepen zonder per tool nog eens run-as te moeten doen.

Hopelijk is m'n omschrijving een beetje duidelijk. Kent iemand een soort tool die ik omschrijf ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nouja, wat ikzelf altijd doe is met rechts klikken op start->programma's->Bureau accessoires->Command box (hoe heet dat ding ook alweer :o) en dan kiezen voor Uitvoeren als... Inloggen en je hebt een admin-console. Alles wat je van daaruit start, draait als admin. Scheelt weer het deployen en onderhouden van zo'n tool.

Veelgebruikte commando's:
• explorer
• services.msc
• appwiz.cpl (Software uit configuratiescherm)
• compmgmt.msc (Computer management Console)
• taskmgr (taakbeheer, handig als de explorer niet wil omdat het vinke "uitvoeren in afzonderlijk proces" niet aan staat).
• "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe"

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 10-05-2009 00:13 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:25
Room42 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:12:
Nouja, wat ikzelf altijd doe is met rechts klikken op start->programma's->Bureau accessoires->Command box (hoe heet dat ding ook alweer :o) en dan kiezen voor Uitvoeren als... Inloggen en je hebt een admin-console. Alles wat je van daaruit start, draait als admin. Scheelt weer het deployen en onderhouden van zo'n tool.

Veelgebruikte commando's:
• explorer
• services.msc
• appwiz.cpl (Software uit configuratiescherm)
• compmgmt.msc (Computer management Console)
• taskmgr (taakbeheer, handig als de explorer niet wil omdat het vinke "uitvoeren in afzonderlijk proces" niet aan staat).
• "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe"
Klopt, als je zo bvb mmc start kan je alle consoles aanroepen die je nodig hebt, maar ik wou het met een vriendelijke GUI gedaan krijgen zodat het op minder weerstand van de admins zou stuiten :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
denivan schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:50:
[...]

Klopt, als je zo bvb mmc start kan je alle consoles aanroepen die je nodig hebt, maar ik wou het met een vriendelijke GUI gedaan krijgen zodat het op minder weerstand van de admins zou stuiten :)
Alhoewel dit geen enkel probleem is,

Maar als je cmd open hebt staan kan je alle snelkoppelingen die je wilt daarnaartoe slepen en dan enteren, dan draait dat dus gewoon als admin

Grafisch misschien niet denderend, maar toch, als systeembeheerder moet het effectief zijn en snel gaan...