Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraag hoe het bij jullie op het werk zit over een band die vervangen moet worden ,omdat ie lek gegaan is. Helaas kon het niet geplakt worden bij profile en moest er een nieuwe op.

Hoe gaat jullie werkgever er mee om? Krijgen jullie dan ook een rekening gepressenteerd dat je de koste voor een nieuwe band moet betalen?

Ik vind dit laatste toch echt iets dat voor kosten van de baas geld en niet zo zeer voor de berijder.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 16:36
Ligt helemaal aan de afspraken die gemaakt zijn. en of ze het toerekenen aan Moedwillig of pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Indien lekke band is ontstaan in werktijd, tijdens ritje voor de baas, is het rekening baas. Wettelijk....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:31
Cyberpope schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:03:
Indien lekke band is ontstaan in werktijd, tijdens ritje voor de baas, is het rekening baas. Wettelijk....
Als je een lease auto hebt dan heb je in principe geen omkijken naar het onderhoud. Daar betaal je toch voor?! Gewoon declareren die bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Adlermann schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:19:
[...]

Als je een lease auto hebt dan heb je in principe geen omkijken naar het onderhoud. Daar betaal je toch voor?! Gewoon declareren die bende.
En dat kan dus nu net de dooddoener zijn ook..

Er kan in het leasecontract staan dat nieuwe banden bij firma X aangeschaft dienen te worden (kan me voorstellen dat de leasemij een kwantun-korting heeft). Aangezien TS dus uit eiigen vrije wil, zonder dwang, zelf bij Profile Tire Center een band gaat kopen, moet ie dus lekker zelf weten.

Die kosten hoeven dus niet vergoed te worden.

De vraag kan beter gesteld worden aan de werkgever lijkt me.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je hebt toch een leasecontract c.q. een berijdersovereenkomst getekend? Daar zou dit in moeten staan, of desnoods in het leasereglement van je werkgever.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 19:41
Als ik het zelf zou moeten betalen zou ik m`n auto bij Profile laten staan. Dikke doeg met die leasebak, bestel wel een nieuwe :) . Maar, heb je je werkgever al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
In mijn leasecontract staat dat alle onderhoud inbegrepen is (tenzij de motor vast loopt omdat ik geen olie gepeild heb natuurlijk :))

Kortom, check je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:46
Bij mijn leasecontract is ook alle onderhoud inbegrepen maar er zijn wel bepaalde regels voor wat betreft wie wat mag uitvoeren.
Standaard onderhoud vindt gewoon plaats bij de dealer maar zowel de banden als de ramen zijn verboden gebied voor de dealer.
Werkzaamheden voor wat betreft banden dienen uitgevoerd te worden door Euromaster, glas werkzaamheden dienen uitgevoerd te worden door Carglass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:24:
[...]

En dat kan dus nu net de dooddoener zijn ook..

Er kan in het leasecontract staan dat nieuwe banden bij firma X aangeschaft dienen te worden (kan me voorstellen dat de leasemij een kwantun-korting heeft). Aangezien TS dus uit eiigen vrije wil, zonder dwang, zelf bij Profile Tire Center een band gaat kopen, moet ie dus lekker zelf weten.

Die kosten hoeven dus niet vergoed te worden.

De vraag kan beter gesteld worden aan de werkgever lijkt me.
nah ik heb contact gehad bij de huur/lease maatschapij en die zij dat ik alleen bij een erkende bandenleverancier waar profile onder hoort.

Ik moet nog even mijn contract nakijken, maar wat ik van mijn hr manager te horen kreeg valt dit buiten de normale onderhouds buurt om omdat er volgens de maatschapij nog genoeg profiel opzat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Thrillseeka schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:57:
Ik moet nog even mijn contract nakijken, maar wat ik van mijn hr manager te horen kreeg valt dit buiten de normale onderhouds buurt om omdat er volgens de maatschapij nog genoeg profiel opzat..
Dus alleen banden met weinig profiel gaan lek? nee dus.
Lijkt me dus een rare argumentatie van je hr manager. Gewoon in je contract kijken.

Of bedoelt hij dat omdat het buiten de onderhoudsbeurt om is vervangen niet betaald wordt door je werkgever?
Ook dat is natuurlijk een raar argument. Onderdelen gaan stuk... en dat kan je niet altijd voorspellen.
Dit valt gewoon onder een reparatie, en kan nooit onder onderhoud vallen. Reparaties zullen toch gewoon door je werkgever betaald moeten worden lijkt mij. Maarja je contract geeft uitsluitsel.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 08-05-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 14:13

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Vraag dan eens of je dus gewoon door had moeten rijden met deze lekke band, welke niet meer te maken viel. Wordt die auto echt niet beter van hoor....

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:14

St@m

@ Your Service

Banden worden bij mij wel vergoed, heb nu alleen een scheur in mijn voorruit, dit kost me 70 euro ongeveer.. :/
Dus die zit er nog wel even :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
als ik een lekke band heb bel ik het nummer van de leasemaatschappij, die mij vertelt waar ik deze moet laten maken. ik geloof zelfs dat ik recht heb op een mannetje/sleepdienst en vervangend vervoer als dat nodig is bij de lekke band. maar ik moet eerst de leasemaatschappij bellen.

voor echt onderhoud breng ik hem naar de dealer en die regelen het zelf met de leasemaatschappij. maar een lekke band valt niet onder onderhoud, dat is een acuut probleem, ook al kun je er soms nog wel mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239318

het werkt heel simpel
een leasemaatschappij heeft vaak een voorschreven dealer voor banden bijv kwikfit of profiletyrecenter
als je banden dus regulier versleten zijn dan moet je naar zo;n bandenwinkel toe

echter als je onderweg ( zakelijk prive maakt niet uit ) een lekke band krijgt dan is dat overmacht en dient de leasemaatschappij gewoon de rekening te betalen
je kan tenslotte ook bijv met een nieuwe band lek rijden.

als je de banden te lang hebt laten zitten is het nalatigheid berijder en draai je wel voor alle kosten op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:32
Bij een collega van mij zijn laatst zelfs de banden alle 4 lekgestoken en die zijn ook gewoon betaald door de lease maatschappij (Athlon).

Als je gewoon een lekke band hebt waar jij niets aan kunt doen moet de leasemaatschappij dit gewoon vergoeden hoor. Ik zou mijn auto ook gewoon laten staan als ze zouden zeggen dat ik het zelf moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Wat ik overigens mis in het verhaal is een eventueel contact tussen Profile en de lease maatschappij.
Op het moment dat er ook maar een klein beetje twijfel is over werkzaamheden aan een lease auto voor wat betreft vergoeding door de lease maatschappij hangt zo'n beetje iedere garage/bandenboer aan de telefoon om toestemming te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:58:
Wat ik overigens mis in het verhaal is een eventueel contact tussen Profile en de lease maatschappij.
Op het moment dat er ook maar een klein beetje twijfel is over werkzaamheden aan een lease auto voor wat betreft vergoeding door de lease maatschappij hangt zo'n beetje iedere garage/bandenboer aan de telefoon om toestemming te vragen.
ze hebben toen idd gevraagt aan de maatschappij of ze hem mochten vervangen en daar hebben ze ook toestemming voor gehad.

gaat trouwens om multi-rent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Als ze toestemming hebben voor het vervangen wat doet het er dan toe hoeveel profiel er nog op de band zat ??
Ik mag toch aannemen dat Profile aangeeft dat de bewuste band ongeacht de profieldiepte niet te repareren valt en dat de lease maatschappij dan op basis van die informatie toestemming geeft om de band vervolgens te vervangen.
Waarom jij vervolgens een rekening zou krijgen omdat er voldoende profiel op de band zou zitten ontgaat me volkomen.
Al met al een vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 21:43
Thrillseeka schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:48:
Hoi,

Ik heb een vraag hoe het bij jullie op het werk zit over een band die vervangen moet worden ,omdat ie lek gegaan is. Helaas kon het niet geplakt worden bij profile en moest er een nieuwe op.

Hoe gaat jullie werkgever er mee om? Krijgen jullie dan ook een rekening gepressenteerd dat je de koste voor een nieuwe band moet betalen?

Ik vind dit laatste toch echt iets dat voor kosten van de baas geld en niet zo zeer voor de berijder.
Ik heb onlangs een lekke band gehad met mijn leasewagen, buiten de werkuren. Ik heb er geen cent voor moeten betalen. Het bleek in het Leasecontract inbegrepen te zijn, zelfs buiten de diensturen dus.
FicoF schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:39:
Als ik het zelf zou moeten betalen zou ik m`n auto bij Profile laten staan. Dikke doeg met die leasebak, bestel wel een nieuwe :) . Maar, heb je je werkgever al gebeld?
Je werkgever weet soms zelf niet eens wat er in het Leasecontract staat. --> Persoonlijk zelfs meegemaakt.
Je kunt altijd je Leasecontract bekijken maar als je het zeker wil weten, bel je gewoon naar de Leasemaatschappij zelf, indien je een lekke band hebt. Die weten perfect wat er in je contract staat en ze weten ook perfect hoe je die band moet laten vervangen.
Frieda schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:45:
als ik een lekke band heb bel ik het nummer van de leasemaatschappij, die mij vertelt waar ik deze moet laten maken. ik geloof zelfs dat ik recht heb op een mannetje/sleepdienst en vervangend vervoer als dat nodig is bij de lekke band. maar ik moet eerst de leasemaatschappij bellen.
Nog straffer. De leasemaatschappij ging zonder dat ik het gevraagd had, een sleep/hersteldienst sturen, en toen ik zei : Ik kan het zelf wel herstellen, toen zeiden ze : Wij willen liefst dat u dat niet doet.
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:31:
Waarom jij vervolgens een rekening zou krijgen omdat er voldoende profiel op de band zou zitten ontgaat me volkomen.
Al met al een vreemd verhaal.
Niet vreemd. Die hr manager die brabbelt pure onzin en weet niet waarover hij praat.

[ Voor 68% gewijzigd door makila op 08-05-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:31:
Als ze toestemming hebben voor het vervangen wat doet het er dan toe hoeveel profiel er nog op de band zat ??
Dat nodigt uit tot het kapotbeulen van je banden. Als er dan wat gebeurt waren ze in ieder geval versleten. :+

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

dus als ik burn-outs maak, en lekker alle stoepranden en hoeken van putten raak dan moet de leasemij hier maar voor opdraaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Nee, want dan is het geen 1 band, maar zijn het er 4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 151099 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:25:
dus als ik burn-outs maak, en lekker alle stoepranden en hoeken van putten raak dan moet de leasemij hier maar voor opdraaien....
Ja, hun optie is dan
- Lease tarief verhogen voor jou baas.
- Weigeren jou nog een auto te laten leasen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vorig jaar een klapband gehad en de leasemaatschappij zag dat gewoon als schade, dus kreeg ik gewoon de rekening van de band als eigen risico. Dus het scheelt per leasemaatschappij.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Cyberpope schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:20:
[...]

Ja, hun optie is dan
- Lease tarief verhogen voor jou baas.
- Weigeren jou nog een auto te laten leasen.
Of er staat een clausule in het leasecontract waarbij schade door onverantwoord gedrag niet gedekt is ;)

Ik zou me niet druk maken om die lekke band, enige wat je in de gaten moet houden is of de band niet vervangen moet worden bij een geselecteerde dealer.(kwik fit etc). Aan de andere kant, als je niet verder kan rijden met een lekke band, komen ze de auto maar halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

Ongeacht of het werk of prive is wordt het door onze lease maatschappij betaald, ik was ook niet van plan om het zelf te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

descon schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:47:
Of er staat een clausule in het leasecontract waarbij schade door onverantwoord gedrag niet gedekt is ;)
En dan is het, als het een ritje is voor de baas, voor rekening van de baas. Tenzij opzettelijk roekeloos gedrag verweten kan worden. Weet niet helemaal zeker hoe het zit als het een prive-ritje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Mx. Alba

hen/die/zij

Cyberpope schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:05:
En dan is het, als het een ritje is voor de baas, voor rekening van de baas. Tenzij opzettelijk roekeloos gedrag verweten kan worden. Weet niet helemaal zeker hoe het zit als het een prive-ritje is.
Klopt inderdaad. Als het onder werktijd was (en het woon-werk-verkeer valt daar ook onder) dan is het risico en dus de kosten voor de baas, tenzij je opzettelijk roekeloos gedrag aan te rekenen is, waarbij de bewijslast bij de baas ligt.

Buiten werktijd hangt het af van de regeling. Ik had tijdens een privé-rit in het buitenland een akkefietje met een band (steen op de weg, *BONK*, bobbel op de band). Ik moest de nieuwe band voorschieten, en kon dat daarna declareren bij de leasemaatschappij die het 100% vergoed heeft.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1