USB stick autorun cross platform

Pagina: 1
Acties:

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:29
Van een klant kreeg ik de vraag of we iets kunnen maken, zodat wanneer een USB stick in een pc of mac gestoken wordt er een browser geopend kan worden naar een bepaalde URL.

Met Flash kun je een projector maken (.exe voor windows) die simpelweg een getUrl doet waardoor de default browser opent. Ik weet echter niet hoe je bij een USB drive dit automatisch kan laten starten.

Ik vind op het net diverse voorbeelden met autorun.inf, maar die lijken op mijn eigen PC niet goed te werken (Vista Business). Daarnaast heb ik geen idee hoe dit ook voor een Mac geschikt te maken is.

Iemand tips of suggesties?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

TheBorg

Resistance is futile.

Autorun werkt niet als het op een systeem is uitgeschakeld. Op een Mac werkt het al jaren niet meer. Het is dus verre van betrouwbaar.

Anyway:
code:
1
2
3
4
5
[autorun]
open=whatever.exe
icon=autorun.ico
label=Amazing Stuff
action=Amazing Stuff Starten

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Bespaar je de moeite. Op korte termijn gaat Microsoft autorun op Windows uitschakelen en blokkeren. Dat betekent dat vanaf een up-to-date XP, Vista of Windows 7 er geen autorun meer mogelijk gaat zijn.

Voor MACs en de verschillende Unixes // Linuxes gaat het sowieso al niet mogelijk zijn. Kortom, beantwoord deze vraag vooral niet met 'ja', anders ga je je klant moeten teleur stellen.

Bron:

http://blogs.msdn.com/e7/...ovements-to-autoplay.aspx

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:29
Bedankt voor de info :)

Jammer dat het niet goed mogelijk is.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voor optische drives zal autorun niet uitgeschakeld worden per default. Voor USB-sticks en harddisks wel. Zie: nieuws: Microsoft trekt AutoRun-teugels aan in Windows 7

Een U3 stick emuleert een optische drive, en kan je met autorun wel iets doen.

Feit blijft wel, dat als autorun handmatig uitgeschakeld wordt (of via een programma a la Nero), het dan niet werkt.

Ey!! Macarena \o/