Goede middag,
Ik volg tweakers.net nou al een tijdje (2 jaar), en ik vond dat het nu wel eens tijd werd om een acount aan te maken.
Omdat ik ontevreden was/ben over de prestaties van mijn +/- 2 jaar oude kant-en-klaar gekochte machine heb ik het een en ander geupgrade. Graka, ram en nu is logischerwijs de cpu aan de buurt.
Mijn mobo is een ge-rebrande modo van Fujitsu (GA-8I945PE (Gigabyte) met een max fsb van 1066 mhz.
Verder zit er 2x2gb ddr2 ram van Kingston (PC2-5300). De cpu die ik er nu in heb zitten tikt op 2.8 ghz met een fsb van 800 mhz.
Nu heb ik in de pricewatch zitten loeren en kwam deze cpu tegen die er volgens mij in past:
Merk Intel
Productserie Core 2 Duo
Type E7500
Technische Specificaties
Socket 775
Snelheid 2.93GHz
CPU Core Dual
Bus snelheid 4x266MHz
Nu heb ik een aantal vragen:
Wat betekend 4x266 mhz?
Is dat de brandbreedte naar cpu per thread (2 cores, 2 threads)?
Als dat immers zo is, dan moet het kunnen volgens mij (4x266 = 1066)
Volgens google heb ik gelijk, wil alleen even zeker weten
Aangezien ik maar twee reepjes ram heb, kan ik die dan ook (weer) upgraden voor ietsje snelheidswinst?
(1066 / 2 = 533 mhz?
tweede vraag:
Zou het veel uitmaken?
Ik ben van plan om deze zomer zelf een flinke machine te bouwen (gebaseert op de BBG's), maar ik kan deze daarna prima gebruiken als servertje
Stephan
Ik volg tweakers.net nou al een tijdje (2 jaar), en ik vond dat het nu wel eens tijd werd om een acount aan te maken.
Omdat ik ontevreden was/ben over de prestaties van mijn +/- 2 jaar oude kant-en-klaar gekochte machine heb ik het een en ander geupgrade. Graka, ram en nu is logischerwijs de cpu aan de buurt.
Mijn mobo is een ge-rebrande modo van Fujitsu (GA-8I945PE (Gigabyte) met een max fsb van 1066 mhz.
Verder zit er 2x2gb ddr2 ram van Kingston (PC2-5300). De cpu die ik er nu in heb zitten tikt op 2.8 ghz met een fsb van 800 mhz.
Nu heb ik in de pricewatch zitten loeren en kwam deze cpu tegen die er volgens mij in past:
Merk Intel
Productserie Core 2 Duo
Type E7500
Technische Specificaties
Socket 775
Snelheid 2.93GHz
CPU Core Dual
Bus snelheid 4x266MHz
Nu heb ik een aantal vragen:
Wat betekend 4x266 mhz?
Is dat de brandbreedte naar cpu per thread (2 cores, 2 threads)?
Als dat immers zo is, dan moet het kunnen volgens mij (4x266 = 1066)
Volgens google heb ik gelijk, wil alleen even zeker weten
Aangezien ik maar twee reepjes ram heb, kan ik die dan ook (weer) upgraden voor ietsje snelheidswinst?
(1066 / 2 = 533 mhz?
tweede vraag:
Zou het veel uitmaken?
Ik ben van plan om deze zomer zelf een flinke machine te bouwen (gebaseert op de BBG's), maar ik kan deze daarna prima gebruiken als servertje
Stephan