Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Muziekidentificatiesoftware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet of er software is die meeluisterd naar je muziek en dan de titel en artist kan ophalen. Precies hetzelfde als Shazam doet voor de Iphone zoek ik zoiets voor op een normale windows bak.

Vooral handig bij radio streaming en podcasts.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Voor windows / mac weet ik het zo niet, maar ik weet wel dat shazam ook voor nokia's en windows mobile is verschenen laatst.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Iemand al wat wijzer?

Ik zoek precies hetzelfde en Shazam (http://www.shazam.com/music/web/pages/getshazam.html) is helaas alleen voor de iPheun, Blackberry en Android.

Windows desktop of Windows mobile of gewoon via de browser, bestaat zoiets?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Musicbrainz?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

MusicBrainz doet volgens mij eerder losse nummers herkennen aan de hand van metadata, in tegenstelling tot wat TS en Captain Pervert willen. Volgens een gauwe Google-query is er wel een soort van Shazam voor Windows Mobile (van dezelfde makers), genaamd MusicID.

Signature

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Musicbrainz herkent aan de hand van een 'acoustic fingerprint'. Ik heb meerdere malen Musicbrainz de bagger laten opruimen die ontstaan was bij het niet opletten tijdens het rippen met "onbekende artiest - track 01" als tags ;)
En het maakt MB geen fluit uit of het een track of 1500 zijn... laatste duurt wat langer

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Tunatic

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
MusicID en/of TrackID

Staat voor-geïnstalleerd op veel SE walkman-phones. Is van Gracenote.

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 18:54
Je kunt ook een kijkje nemen bij Midomi, herkent veel nummers en werkt uitstekend op mijn Windows Mobile phone.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Tunatic lijkt z'n werk bijzonder goed te doen. Ik ben wel behoorlijk onder de indruk, of m'n muziek collectie moet niet groot genoeg zijn, maar dat lijkt me stug. Hij vond dingen uit 1960 net zo snel als dingen uit dit jaar. Geen fouten gevonden, wel een paar die niet gematched konden worden.

* DeTeraarist gaat op zoek naar een driver om foobar naar een recording device door te lussen.
* DeTeraarist heeft een lamme arm :D

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Ik gebruik het regelmatig. Ik luister helaas dan weer zat wat ie niet wil kennen :P
Pagina: 1