Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Leden,

Kort geleden had ik een helder idee wat misschien heel bruikbaar is voor de consument.

Om dit idee in praktijk te brengen moet je het idee uitwerken, dan een octrooi aanvragen bij http://www.octrooicentrum.nl/

en dan kom je in het proces van uitwerking, ontwikkeling etc.

Nu zou ik toch zelf eerst een kort onderzoek willen doen om te kijken of het idee zinvol is en of het haalbaar is.

Natuurlijk ga ik niet in details vertellen hoe of wat, want dan is het idee wat ik heb openbaar en kan iedereen het uitwerken en aanvragen.

Ik kan een tipje van de sluier vertellen, het gaat om verlies van Data.

Graag hoor ik hoe jullie het zouden aanpakken, zonder het idee prijs te geven voor je er een octrooi op aan heb gevraagd.

Met Vriendelijke Groet,
^Q.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 14:18 . Reden: Topic titel (foutje) moet gewoon ICT zijn. ]

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:31

drooger

Falen is ook een kunst.

Je kan kijken naar de doelgroep, voorzichtig kijken of ze geïnteresseerd zouden zijn. Kijk ook naar de evt. kosten e.d. het moet natuurlijk wel interessant zijn voor de doelgroep en dat bereik je sneller met een lagere prijs. Voor een vrij nieuw idee/concept ga je namelijk niet gelijk € 10.000,- uitgeven.

Misschien een enquete bij thesistools o.i.d. om een indruk te kijken?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie drooger, hier even een reactie op jou tips etc.

De doelgroep is heel ruim, laat ik zeggen tussen .. 12 en 80 jaar ?.

En de kosten zullen niet extreem duur zijn want, een hoofd component wat ik wil/ga gebruiken bestaat al en daar hoef ik dus niet meer voor te investeren..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 14:56 ]

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:55:
Bedankt voor je reactie drooger, hier even een reactie op jou tips etc.

De doelgroep is heel ruim, laat ik zeggen tussen .. 12 en 80 jaar ?.

En de kosten zullen niet extreem duur zijn want, een hoofd component wat ik wil/ga gebruiken bestaat al en daar hoef ik dus niet meer voor te investeren..
Oke, je kan proberen bij je familie en vrienden polshoogte nemen, wat zij van het idee vinden. Zij zullen (mits je betrouwbare vrienden hebt natuurlijk :+) je idee niet jatten, maar eerder aanmoedigen of aanvullen.

Riskeer je niet met plagiaat, omdat een hoofd component bestaat (en waarschijnlijk al voor hetzelfde gebruikt wordt)?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:11
Octrooien en ICT vormen een bijzondere combinatie en wel in de zin dat er zeer moeilijk een business model mee te maken of ondersteunen valt.

Uitzoeken of iets bestaat is verstandig voor elk business idee, niet alleen de preciese technische oplossing voor een patent. In dit topic een hele wazige beschrijving plaatsen en dan maar afwachten wat er terugkomt is echter niet de bedoeling. We doen niet het huiswerk van de topicstarter en als lezer heb je er niet aan.

Zoek het uit en maak een business plan. Als onderdeel van het business plan moet je intellectueel eigendom beschouwen, maar over het algemeen is het in de ICT zo dat patenten weinig meerwaarde bieden. Over het algemeen heb je meer aan de slogan 'just do it'.

@drooger: plagiaat is een term uit het auteursrecht, niet het octrooirecht, en beide rechten beschermen volstrekt verschillende zaken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 08-05-2009 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Rukapul.

Hartelijk dank voor je reactie, ik kan daar zeker wat mee.

Het zal inderdaad erg moeilijk worden om een idee ( zonder al teveel geld en technische achtergrond van opbouw van iets ) te realiseren.

Ik zal eerst gaan na vragen en onderzoeken of er al een soort gelijk, of gelijk idee is want een idee compleet gaan uitwerken terwijl het wiel al uitgevonden is, is natuurlijk ook zonde van de tijd. Als ik er zeker van ben dat het dus niet bestaat ga ik het compleet uitwerken, en dan maar in dienen bij Octrooi aanvraag Nederland, en kijken of deze geaccepteerd wordt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga even kijken op http://www.patentgenius.com/

geloof me, d'r zijn er echt _ontzettend_ veel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Rukapul schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:28:
Octrooien en ICT vormen een bijzondere combinatie en wel in de zin dat er zeer moeilijk een business model mee te maken of ondersteunen valt.

Uitzoeken of iets bestaat is verstandig voor elk business idee, niet alleen de preciese technische oplossing voor een patent. In dit topic een hele wazige beschrijving plaatsen en dan maar afwachten wat er terugkomt is echter niet de bedoeling. We doen niet het huiswerk van de topicstarter en als lezer heb je er niet aan.

Zoek het uit en maak een business plan. Als onderdeel van het business plan moet je intellectueel eigendom beschouwen, maar over het algemeen is het in de ICT zo dat patenten weinig meerwaarde bieden. Over het algemeen heb je meer aan de slogan 'just do it'.

@drooger: plagiaat is een term uit het auteursrecht, niet het octrooirecht, en beide rechten beschermen volstrekt verschillende zaken :)
Dank je, wist het niet zeker of het zo heette, maar blijkt dus ander gebied te zijn.

Pagina: 1