Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb net een nieuw systeem in elkaar laten steken.
ik gebruik de onboard geluidskaart van mijn Asus P5K E.
er zijn achteraan 6 aansluitingen:

grijs: leeg
roze: leeg
zwart: hoofdtelefoon
groen: speakers met stereo splitter
oranje: leeg
blauw: leeg

waar mn speakers zitten is het geluid perfect maar waar mn hoofdtelefoon zit hoor ik niets.
ook als ik speakers in de zwarte jack steek is het ook nougabollen.
heb al nieuwe drivers gedownd en met verschillende instellingen zitten te proberen maar geen resultaat.
is er ergens iets wat ik over het hoofd zie?
mn os is vista ultimate 64 btw.

bedankt alvast!!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Is het misschien mogelijk de zwarte port onafhankelijk harder en zachter te zetten?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
had ik aan gedacht maar zie het nergens in te settings of in de vista settings.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
zwart is meen ik de aansluiting voor je subwoofer en je centerspeaker.... Je moet dus het signaal splitsen vanaf de groene welke dan ook bedoeld is voor je front speakers ;)

Sla anders even je handleiding open, daar staat precies welke aansluiting voor welke speakers bedoeld zijn :)

[ Voor 24% gewijzigd door muppet99 op 08-05-2009 13:40 ]

Carpe Diem

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-03 20:24
Heb je wel de SoundMax software (blackhawk!?) geinstalleerd? Je microfoon poort op een P5K-E heeft namelijk een dubbele functie en middels de software kan je instellen welke rol hij moet vervullen.

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=LCK1LS8DWojB38IJ

Als je dit hebt geinstalleerd en je plugged je mic erin krijg je een pop-up. Selecteer dan de optie "headset / rear speakers."

Het kan zijn dat ik de termen een beetje fout heb, ik zit op m'n werk te epiberen :)

Ow..laat maar, je volgens mij kan niet en je speakers en je headset als main-sound output gebruiken. Het is de een of de ander, niet allebei.

[ Voor 15% gewijzigd door Eddo-79 op 08-05-2009 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
vroeger heb ik beide kunnen gebruiken in zelfde setup. ik had toen soundblaster live 5.1 kaartje.
heb deze proberen te installeren vanmorgen maar die drivers zijn blijkbaar niet compatibel met mn os (vista 64bit)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
muppet99 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:35:
zwart is meen ik de aansluiting voor je subwoofer en je centerspeaker.... Je moet dus het signaal splitsen vanaf de groene welke dan ook bedoeld is voor je front speakers ;)

Sla anders even je handleiding open, daar staat precies welke aansluiting voor welke speakers bedoeld zijn :)
Geheel mee eens, kwestie van het geluid splitsen NADAT het uit de groene aansluiting komt. Je kunt de zwarte ook wel aan de gang krijgen, maar dan hoor je alleen geluid in het geval van een bron met 4-channel surround of meer. Gezien het meeste geluid (bijvoorbeeld muziek) gewoon 2-channel is zal er ook alleen uit de groene aansluiting geluid komen, dus die splitsen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1