Toon posts:

Probleem met Front connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een uitdaging met het aansluiten van mijn Gigabyte Rio GA-8TRC410MNF-RH mobo.

Het enige wat ik nog moet aanlsluiten zijn de front connectoren (Reset, HDD, Power led e.d.) Nu is daar heel mooi een connectiepunt voor gemaakt op mijn mobo met de text F-Panel...maar er staat nergens waar welke connector op aangesloten moet worden.

In mijn handleiding staat het niet en op de website van Gygabyte is het model niet bekend. Er is dus geen uitleg over te vinden. De leverancier van mijn pc heeft wel een plaatje van mijn Mobo maar ook deze laat niet zien waar ik wat moet aansluiten.

Kan iemand mij helpen aan een diagram of uitleg van het aansluiten.

Help!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 18:42
ik zou uitgaan van een standaard schema, zie bijvoorbeeld http://www.pctechguide.com/tutorials/MBoard_Panel.htm (1e hit op google overigens, http://www.google.nl/sear...l+connection+schema&meta=)

als je iets verkeerd aansluit merk je dat vanzelf, beginnen met alleen de power zou ik zeggen, testen, vervolgens de reset, testen en tot slot de ledjes en dergelijke.

dat mobo komt trouwens uit een Packer Bell apparaat, heb je ze zelf los gehaald? dan weet je in ieder geval voor de volgende keer dat je even op moet schrijven wat wat is ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Rupie op 08-05-2009 10:49 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!!

Uhm... busted!!! Het is inderdaad een PB kast waar hij in zat. Maar helaas volstaat deze kast (vooral nadat de voeding er uit sprong) niet meer. Maar moet voor mijn eigen verdediging zeggen dat de PB kast een stekker had die volledig over de connectoren aan sloot. En in mijn nieuwe kast zitten er maar 400 ofzo..

I'm giong in... Bedankt voor je antwoord!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt die dingen overigens gewoon aansluiten dmv trial and error.
Gigabyte gebruikt voor OEM borden wel eens een afwijkende layout (gezien zij die dingen gewoon bouwen volgens de specs van de OEM), dus als het niet in de documentatie van de OEM staat moet je even puzzelen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 18:42
haha, ik heb precies hetzelfde gehad toen ik de onderdelen uit een HP in een cooler master kast ging bouwen ;) Nog wel even een tip: die connector van de oude kast past er maar op 1 manier op. volg de kabeltjes en je weet precies wat waarvoor is. Je hebt als het goed is een power connector, een reset, een hdd led en een power led.

Desktop | Server | Laptop