• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om met een willkeurige semi-professionele filmcamera (deze ga ik huren) beelden direct af te spelen op een beeldscherm. het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende: de te filmen gebeurtenis is een rondleiding van een bobo in een groot gebouw. Tijdens deze rondleiding zitten de overige genodigden in een zaal en de bedoeling is dat zij deze rondleiding live kunnen volgen op een scherm.
Ben al in overleg met de afdeling ICT, maar volgens hen is dit niet mogelijk, gezocht op divers fora maar helaas (waarschijnlijk door mijn beperkte kennis) geen antwoord gevonden.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laptopje meezeulen met wireless? Vervolgens streamen met b.v. Windows Media Encoder?

• Bep De Bouwer
Ga ik even voorleggen aan ICT

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:56

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat is de reden voor de ICT om direct te stellen dat je plan onmogelijk is? Wireless streamen via Wlan: gaat het 'roamen' tussen accespoints eigenlijk wel zonder hickups?

Hier staat tekst

• Bep De Bouwer
Waarschijnlijk geen zin om mee te denken. Maar as maandag heb ik een afspraak met ICT en dan gaat er iemand mee met meer verstand van zaken. Ik ga jullie ideeen en eventuele bezwaren voorleggen, hoop dat we een oplossing vinden.

Verwijderd

Dit gaat je extreem veel problemen opleveren. Ik zou bijna aanraden om hiervoor meerdere kleine camera's te gebruiken die je op een plek in het gebouw zet om vervolgens via het netwerk beelden vanuit deze locaties naar de hoofdzaal te sturen. Ik denk dat dit moeilijk te realiseren is, maar makkelijker dan wat je nu wilt. Dit is namelijk echt professionele ellende die je wilt. Professionele ellende is professionele ellende, omdat je er een professional bij nodig hebt. Ik vind het al knap als je als leek goede beelden (en geluid!!!) weet te regelen, maar als het ook nog eens live en draadloos moet.... ik zou er niet aan beginnen. Uitbesteden die hap!

Om je toch een richting te geven waaraan je moet denken als je dit enigszins serieus wilt doen:
http://www.sony.nl/biz/vi...FlexibleHub=1170434902908

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:58
Nou, dat is wel heel erg overdreven zeg! Wij doen op school veel met streaming, en daar hebben we bijvoorbeeld een draadloos kastje dat gewoon met een tulp kabeltje wordt aangesloten op de camera, en de ontvanger kan gewoon ook met tulp een tv (of in ons geval een video-mixer) in, en dan worden de beelden gewoon doorgegeven. Wij hebben dan altijd iemand met een rugzakje waar een accu inzit, en de zender. Ik weet niet precies hoe dat ding heet, maar ik zal het eens vragen, en met een beetje zoeken moet dat best lukken!
En wat Noork zegt moet ook best lukken, streamen (windows media encoder, gratis te downloaden) met een laptop, en dan ontvangen met een andere laptop, en die dan aan de televisie hangen.
Kortom, mogelijkheden zat, maar wat voor materiaal heb je beschikbaar? Dan kunnen we een iets concreter oplossing geven.

Verwijderd

Ik ken alleen dergelijke huis tuin en keuken zenders en ontvangers (ca 150 euro) en die werken allemaal op 230V. Ik ben niet bekend met die apparaten op accu, maar ik ben benieuwd.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 13:29
Dit moet wel te doen zijn hoor. er zijn verschillende mogelijk heden, waaronder het ontvangen en doorsturen via zo'n kastje (wordt vaak bij beveiliging systemen gebruikt).
En anders idd met een laptopje alleen ik zou geen wme adviseren maar u-broadcast of vlc. Deze werken veel makkelijker. Binnen een netwerk zeker te doen, alleen moet je er zeker van zijn dat je laptop het volhoudt en je overal draadloos bereik hebt. @mig29 Asjeblieft doe niet zo overdreven als je er niks vanaf weet!

• Bep De Bouwer
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:28:
Dit gaat je extreem veel problemen opleveren. Ik zou bijna aanraden om hiervoor meerdere kleine camera's te gebruiken die je op een plek in het gebouw zet om vervolgens via het netwerk beelden vanuit deze locaties naar de hoofdzaal te sturen. Ik denk dat dit moeilijk te realiseren is, maar makkelijker dan wat je nu wilt. Dit is namelijk echt professionele ellende die je wilt. Professionele ellende is professionele ellende, omdat je er een professional bij nodig hebt. Ik vind het al knap als je als leek goede beelden (en geluid!!!) weet te regelen, maar als het ook nog eens live en draadloos moet.... ik zou er niet aan beginnen. Uitbesteden die hap!

Om je toch een richting te geven waaraan je moet denken als je dit enigszins serieus wilt doen:
http://www.sony.nl/biz/vi...FlexibleHub=1170434902908
...en dit hebben we gedaan, het bedrijf Bis gaat het geheel verzorgen met de hardware die je aanhaalt. _/-\o_
Pagina: 1