[VBA] plaatje inserten van maps.google.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Voor een VBA tooltje ga ik met de internetexplorer naar maps.google.nl om daarna een printscreen temaken, paint openen, kenmerken wijzigen, opslaan als bestand.bmp en daarna opslaan als bestand.jpg. (de stap om eerst op te slaan als bmp was nodig na wat praktijktesten)

Het openen van de internetexplorer gaat goed maar daarna krijg ik het niet meer voor elkaar. Het probleem is volgens mij dat VBA niet goed met de 'keystrokes' om kan gaan buiten het programma waar VBA in draait, dit wordt ook aangegeven op diverse site's en inderdaad gaat het niet goed.

Uiteindelijk doel is een jpg te krijgen met de afmeting 900*600 pixels van een kaart, bij voorkeur zoals maps.google. Als iemand een andere oplossing heeft met het zelfde resultaat is natuurlijk ook perfect maar ik mag jammergenoeg weinig installeren hier. (programma's zonder installatie/setup mogen wel).

Dus mijn vraag is;
- is het mogelijk om vanuit VBA een applicatie aan te sturen zodat ik een kaartje als jpg kan opslaan?
- Wie kan me de goede kant op sturen?

Code

Set Browser = CreateObject("InternetExplorer.Application")
Browser.StatusBar = False
Browser.Toolbar = True
Browser.Visible = True
Browser.fullscreen = False
Browser.Resizable = False
Browser.AddressBar = False
Browser.Navigate ("http://maps.google.com/maps?ll=52.160952,6.21726")

VBA.SendKeys ("^v") 'paste
VBA.SendKeys ("^E") 'kenmerken
VBA.SendKeys ("750")
VBA.SendKeys "{TAB}"
VBA.SendKeys ("500")

edit;
ondertussen kreeg ik een idee om 'binnen vba' te blijven. Door een form te maken met daarin een webbrowser control (standaard microsoft) en hiervan een printscreen proberen te maken. Door geen border etc te gebruiken hoop ik uiteindelijk een schone printscreen te krijgen.
Hierdoor ben ik in ieder geval het zenden van keystrokes kwijt volgens mij maar ik ben nog lang niet klaar.

[ Voor 94% gewijzigd door Woy op 08-05-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je weet dat er ook gewoon een google maps api is?

http://code.google.com/intl/nl-NL/apis/maps/

Ik weet niet of daar ook de mogenlijkheid in zit om een kaart op te slaan ( En of dat uberhaupt wel mag van de voorwaarden ).

Maar wat is de reden dat je een JPEG moet krijgen? Kan je niet gewoon google maps embedden in je applicatie?

[ Voor 58% gewijzigd door Woy op 08-05-2009 10:37 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Ja, die api heb ik gezien maar doet voor zover ik kan vinden niet wat ik nodig heb.

De jpg moet uiteindelijk als een apart bestand (dus echt als bestand.jpg) gekoppeld worden aan het hoofddocument (eis van de opdrachtgever).
Janoz schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:52:
Daarnaast lijkt het me dat een jpeg nu niet echt het juiste formaat is om de kaart mee op te slaan. Daarvoor lijkt mij png een heel stuk geschikter.
Voor het doel is dat niet zo belangrijk, het hoeft geen topkwaliteit te zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door erikafoort op 08-05-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
erikafoort schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:04:
Ja, die api heb ik gezien maar doet voor zover ik kan vinden niet wat ik nodig heb.

De jpg moet uiteindelijk als een apart bestand (dus echt als bestand.jpg) gekoppeld worden aan het hoofddocument (eis van de opdrachtgever).
Dan zou ik eerst eens in de voorwaarden van Google Maps kijken of je dat uberhaupt wel mag gebruiken. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat liever niet hebben. Kaart materiaal is nou eenmaal niet gratis.

Ik zie dat Google Maps ook een Premier service heeft: http://www.google.com/enterprise/maps/

Je zou eens kunnen kijken of je daar wel mee kunt wat je wil.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Daarnaast lijkt het me dat een jpeg nu niet echt het juiste formaat is om de kaart mee op te slaan. Daarvoor lijkt mij png een heel stuk geschikter.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ondanks dat het een oud topic is, toch nog een schopje. Google biedt namelijk een kant-en-klare Static Maps API: je geeft de locatie mee, de gewenste size, en je krijgt een image in een formaat naar keuze (GIF, JPG, PNG) terug. Zie http://code.google.com/apis/maps/documentation/staticmaps/ :)

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 08-06-2009 13:41 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En het werkt (zoals altijd) erg goed :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Ik had hier al even niet meer gekeken.

Maar dit ziet er uit als een leuke mogelijkheid en zo te zien legt google geen commerciele beperkingen op anders dan max van 1000 requests.
Pagina: 1