Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.tel registreren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij wel handig omdat je als bedrijf alle informatie in 1 keer beschikbaar maakt.
Skype nr, tel nr, adres, mail adres, website, hyves adres, trefwoorden rechstreeks in dns opgeslagen. Wordt tevens geindexeerd door google wat de vindbaarheid van je bedrijf vergroot.
Ze worden nu ook al aardig goedkoop aangeboden op laat maar gewoon weg dit

Wordt dit wat? Kon hier verder geen topics over vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door IEF op 15-05-2009 21:19 . Reden: Mogelijke spamlink verwijderd. ]

Verwijderd

Kansloos, ik zie de meerwaarde van een .tel domein niet in t.o.v. een normale website.

Alsof een normale website niet in staat is te voorzien in de door jou genoemde gegevens.

Het filmpje is wel weer leuk. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 07:46 ]

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 08:02
ik zie het voordeel er wel van, ik heb er al meerdere geregistreerd.
De eerste telefoonapps zijn er al voor en als het redelijk geadopteerd word dan zou het een mooie doorbraak zijn.
Ik vind het zeker wel een toegevoegde waarde hebben boven normale websites. Probeer maar eens contactgegevens op een normale website te openen op je telefoon. Dan gaat een .tel domein intikken toch makkelijker. En als het wel breed geadopteerd word zit je nooit meer met telefoonnummers te klooien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@skerekrow, daar hebben we toch het .mobi TLD voor?

• Skerekrow
.mobi is aardig geflopt doordat het geen enkele toegevoegde waarde heeft op een goed geoptimaliseerde mobiele site. Bovendien is de registry van .tel domeinen veel meer bezig om dit tot een succes te maken. Ze proberen innovatief te zijn, terwijl dotMOBI eigenlijk alleen maar heeft geprobeerd mee te liften op het succes van andere domeinen met een andere gedachte er achter. Hier is de roadmap van telnic te zien bijvoorbeeld: http://telnic.org/community-roadmap.html

.tel heeft een standaard pagina welke altijd goed werkt, bovendien zitten de gegevens in de dns servers waardoor ze makkelijker geintergreerd kunnen worden in de applicaties die ervoor gemaakt worden. Het zou maar een kleine stap zijn om in plaats van een telefoonnummer intikken een .tel domein in te tikken. met het voordeel dat je dan niet alleen iemand kan bellen, maar die persoon op meerdere manieren kan bereiken en ook nog eens zoals hij of zij dat wil. Bijvoorbeeld, wanneer ik alleen ge-emailed wil worden omdat ik bijv op vakantie ben, dan kan ik mijn telefoonnummer er af halen en toch bereikbaar zijn voor iedereen die mijn .tel weet. Je kunt accounts van social networking sites weergeven, je kunt gebruikersnamen er in zetten om vindbaar te zijen (bijvoorbeeld, mijn steamaccount, of voor concolespelers hun netwerknaam). Al deze gegevens zijn bereikbaar vanuit het dns, en dus veel sneller beschikbaar.

[ Voor 62% gewijzigd door Skerekrow op 08-05-2009 08:50 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:11

sanzut

It's always christmas time

Heb je een voorbeeld?

• Skerekrow
Mijn eigen .tel: hartman.tel

Ik heb er zelf nog niet veel op staan.

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 22:45

Frenck

Home Assistant

http://www.frenck.tel & http://www.e-dot.nl

Ik weet niet zo of er toekomst zit in .tel
Het concept is goed doordacht en het is best leuk om als enige op je visitekaartje te zetten moet ik zeggen :P

Maar zolang de hele wereld er niet aan gaat.. is het denk ik zinloos, pas al iedereen het gebruikt, zou je het eenvoudig kunnen integreren in allerlei stuff. Misschien moeten de NL telecom providers het gratis/standaard aanbieden bij een abbo? Kijk dan gaat het wel groeien en is de toepassing nuttig.

Lead of Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

• Skerekrow
Brittish telecom en myspace hebben al aangegeven dat ze .tel willen gaan aanbieden. Maar dat is inderdaad nog niet genoeg. Het is inderdaad helemaal afhankelijk van of het opgepakt word door het grote publiek.

[ Voor 22% gewijzigd door Skerekrow op 08-05-2009 09:24 ]

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Skerekrow schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:23:
Brittish telecom en myspace hebben al aangegeven dat ze .tel willen gaan aanbieden, maar verder is het inderdaad afhankelijk van of het opgepakt word.
Aanbieden? In de vorm van betaalde optie aan je account?

Er zijn genoeg partijen die .tel registraties bieden opzich (ben ik er zelf ook eentje van). Maar zolang mensen er voor moeten betalen... denk ik niet dat het echt groot gaat worden.

• Skerekrow
Het is nog niet bekend in welke vorm ze dat willen gaan doen. Maarja het domein kost ongeveer $ 10 per jaar, dus het kan prima geintergreerd worden met een telefoonabonnement. Maar als alleen domein zal het inderdaad niet snel aanslaan bij de gewone consument. Bedrijven hebben echter wel aardig interesse.

Verwijderd

Topicstarter
dot mobi is ook geflopt omdat websites nu zo zijn aangepast dat wanneer ze bezocht worden door een mobiele telefoon browser ze meteen om switchen om het juiste formaat weer te geven.
.tel heeft zeker iets. Alles in een keer op je scherm dat is het grootste voordeel. En natuurlijk handig zoals in het filmpje op telnu getoond wordt :-)

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Ik vind zelf het meest irritante van .tel dat je 0,0 controle over de DNS hebt. Ik zou graag mijn telefooncentrale bijvoorbeeld willen koppelen aan centrale.e-dot.nl bijvoorbeeld... of welke toepassing dan ook maar te bedenken is.

Die controle heb je niet. Ook wat meer aanpassings mogelijkheden zou prettig zijn. Voor nu blijft het enkel een hyves zonder krabbels :P

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 10:22

samo

yo/wassup

Frenck schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:21:
Ik vind zelf het meest irritante van .tel dat je 0,0 controle over de DNS hebt. Ik zou graag mijn telefooncentrale bijvoorbeeld willen koppelen aan centrale.e-dot.nl bijvoorbeeld... of welke toepassing dan ook maar te bedenken is.

Die controle heb je niet. Ook wat meer aanpassings mogelijkheden zou prettig zijn. Voor nu blijft het enkel een hyves zonder krabbels :P
Ik denk dat je daarmee wel het punt mist. .tel is zoals ik het begrijp vooral bedoeld als adresboek dat je zelf kan beheren. Op het moment dat jij daar een website aan koppelt, of een e-mailadres, is de data niet meer uniform beschikbaar. Dan verliest het dus wereldwijd zijn waarde, omdat de integriteit van de door machine geinterpreteerde data afneemt.

Het leuke aan .tel is dat je dus jouw contactgegevens bij kan houden. Het is dan wachten op applicaties die jouw contactpersonen ook bijhouden in de outlook van jouw contacten, zodat zij altijd de juiste gegevens hebben. Maar dat komt, zodra .tel een beetje gebruikt gaat worden.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Frenck

Frenck

Home Assistant

samo schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:25:
[...]

Ik denk dat je daarmee wel het punt mist. .tel is zoals ik het begrijp vooral bedoeld als adresboek dat je zelf kan beheren. Op het moment dat jij daar een website aan koppelt, of een e-mailadres, is de data niet meer uniform beschikbaar. Dan verliest het dus wereldwijd zijn waarde, omdat de integriteit van de door machine geinterpreteerde data afneemt.

Het leuke aan .tel is dat je dus jouw contactgegevens bij kan houden. Het is dan wachten op applicaties die jouw contactpersonen ook bijhouden in de outlook van jouw contacten, zodat zij altijd de juiste gegevens hebben. Maar dat komt, zodra .tel een beetje gebruikt gaat worden.
Eens! Maar toch zou ik subdomeinen aanmaken (A of CNAME records) niet verkeerd vinden. Dat ze de top uniform willen houden vind ik erg goed! Maar toch... zou ik mijn telecom diensten er graag ergens onder willen hangen.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 10:22

samo

yo/wassup

Frenck schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:27:
[...]

Eens! Maar toch zou ik subdomeinen aanmaken (A of CNAME records) niet verkeerd vinden. Dat ze de top uniform willen houden vind ik erg goed! Maar toch... zou ik mijn telecom diensten er graag ergens onder willen hangen.
Daar kan je gerust een telecomdienstverlener voor gebruiken, maar geen telefoonboek. ;)
Dus link vanuit je .tel naar centrale.watwashetookalweer.nl, en je gebruikt beide systemen op volle sterkte.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Frenck

Frenck

Home Assistant

samo schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:36:
[...]

Daar kan je gerust een telecomdienstverlener voor gebruiken, maar geen telefoonboek. ;)
Dus link vanuit je .tel naar centrale.watwashetookalweer.nl, en je gebruikt beide systemen op volle sterkte.
ik vind sip://frenck@centrale.e-dot.tel toch wel leuk staan... ;)

Maargoed tis geen noodzaak verder. Ik snap hun beslissingen, ze zijn alleen niet mijn beslissingen.

• Skerekrow
Het is mogelijk om het DNS zelf te beheren. Je kunt je nameservers laten accrediteren door telnic waarna je ze zelf mag beheren en je mag ook zelf een applicatie bouwen om de gegevens uit het dns weer te geven. Echter mag je er geen a en cname records in aan kunnen maken. Zo kun je het toch in eigen beheer doen en zo word ook de standaard behouden.
samo schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:25:
[...]

Email over .tel domeinen is wel mogelijk, het word mogelijk om in de nameservers van telnic mx records in te stellen.

[ Voor 45% gewijzigd door Skerekrow op 08-05-2009 10:45 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01

crisp

Devver

Pixelated

De uitvoering is dan wel weer minder als ik de markup van zo'n .tel pagina bekijk: invalide faux-XHTML zonder enige semantiek. Als het een soort van 'standaard' moet gaan worden waar ook applicaties gebruik van moeten gaan maken dan had ik eerder een nette XML verwacht...

Intentionally left blank

• Skerekrow
Het uitlezen van de gegevens kan rechtstreeks uit de DNS. Hiervoor is de pagina niet benodigd.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

Skerekrow schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:00:
Het uitlezen van de gegevens kan rechtstreeks uit de DNS. Hiervoor is de pagina niet benodigd.
En dat is dan eigenlijk ook waar .tel voor bedoelt is, de weergave in je browser is eigenlijk alleen maar alternatieve weergave zodat het er ook leuk uit ziet als je naar je .tel domeintje met je browser gaat ;).

Opzich vind ik het wel een boeiende ontwikkeling, maar ik denk dat het .tel tld op zichzelf wel problemen gaat vormen omdat er veel dezelfde namen in de wereld zijn e.d. Het zou misschien makkelijker zijn als we hier de huidige domeinen voor gebruiken en hier de NAPTR records aan toevoegen. Maar het voordeel van .tel is dan weer dat je er van uit kan gaan dat deze NAPTR records heeft....

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Ik gebruik zelf 3 .tel domeinen. Ik geloof dat het wel een succes zal worden.
Ik ken een van de mensen van TelNic personelijk. :)

En dit soort zaken hebben eenmaal tijd nodig om normaal te worden.

Maar ik heb al contact info gegeven met mijn .tel domain. Zeer makkelijk

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Ik heb nu ook mijn .tel-tje geregistreerd omdat ik er absoluut toekomst in zie. Maar die toekomst wel volledig afhankelijk is van hoe de massa het op pakt.
Pagina: 1