Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11 16:59
Beste Tweakers,

Ik en mijn schoonvader hebben al vrij lang het idee om een soort van webshop te beginnen en evt. later uit te laten groeien met een showroom.

Nu wil ik me natuurlijk oriënteren in de prijzen en marges, dus ben ik op zoek naar distributeurs van hardware componenten.
Ik heb al een paar gevonden, maar het probleem is dat je nooit de prijzen ziet. Meestal moet je je registeren met een kvk-nummer, maar die hebben wij dus niet op dit moment.

Hoe kan ik zo vergelijkingen maken tussen distributeurs?

Mvg,

Dennis

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kan natuurlijk je bij de KVK gaan registreren, zo duur is dat nu ook weer niet. Zo kun je vast wat dingen gaan vastleggen.

Maar wat voor niche-markt denk je te gaan aanboren? De webshops/computerwinkels markt is niet echt iets om nu in te stappen, behalve als je iets heel speciaals hebt en toch goedkoop. Als je al van lokale distributeurs afhankelijk wordt, dan zal je winstmarge heel klein zijn. De wet Kopen op Afstand moet je ook meenemen.

Weet je wat jij moet doen? KVK ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11 16:59
gambieter schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 01:29:
Je kan natuurlijk je bij de KVK gaan registreren, zo duur is dat nu ook weer niet. Zo kun je vast wat dingen gaan vastleggen.

Maar wat voor niche-markt denk je te gaan aanboren? De webshops/computerwinkels markt is niet echt iets om nu in te stappen, behalve als je iets heel speciaals hebt en toch goedkoop. Als je al van lokale distributeurs afhankelijk wordt, dan zal je winstmarge heel klein zijn. De wet Kopen op Afstand moet je ook meenemen.

Weet je wat jij moet doen? KVK ;)
We willen uiteraard zo goedkoop mogelijk blijven, maar om dat te kunnen doen moet je uitpuzzelen welke distributeurs goedkoop zijn. Om nou bij elke distributeur in te schrijven met een kvk-nummer om de prijzen te zien vind ik raar. Nogmaals; ik heb geen enkele ervaring met de groothandel dus ik heb geen idee of dat normaal is dat ze de prijzen niet vermelden.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Prijzen die distribiteurs hanteren zijn niet gelijk voor alle afnemers. Ze zijn gebaseerd op verwachte volume van afname, plus dat ze elkaar niet in de keuken willen laten kijken.

Ik denk dat je met een aantal distri's om de tafel moet gaan zitten, houd er ook rekening mee dat lang niet alle in zee willen met kleine shops.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

s3. schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 01:41:
We willen uiteraard zo goedkoop mogelijk blijven, maar om dat te kunnen doen moet je uitpuzzelen welke distributeurs goedkoop zijn. Om nou bij elke distributeur in te schrijven met een kvk-nummer om de prijzen te zien vind ik raar. Nogmaals; ik heb geen enkele ervaring met de groothandel dus ik heb geen idee of dat normaal is dat ze de prijzen niet vermelden.
Maar je begint met een detail wat je zelf niet onder controle hebt, zoals Saab al aangeeft. Sla je niet wat stappen over, zoals marktonderzoek, hoveel kun je investeren, adverteren, klantenkring etc? Prijzen zijn details en kunnen veel veranderen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Ik werk vanuit mijn beroep vrijwel dagelijks met het Handelsregister en ik heb nog nooit een vermelding van inkoopprijzen gezien. Dat hóórt ook niet in het Handelsregister. Het Handelsregister is bedoeld om het rechtsverkeer soepel te laten verlopen, dus je treft er dingen in aan als wie de bestuurders van de onderneming zijn, wat de statutaire naam en zetel zijn, wie de onderneming mag vertegenwoordigen en voor welk bedrag et cetera.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 23:08
Ik heb een aantal jaren geleden een klein ICT bedrijfje gehad. Hierbij kocht ik in bij enkele grote en kleinere groothandels in Nederland. De prijzen die ik toen kreeg (ik kocht dus puur in voor mijn klanten) waren een fractie goedkoper dan de winkelprijzen. Sommige producten (HDD, Videokaart) waren 10% goedkoper en andere producten (proc's) waren zelfs iets duurder.

Ik ben toen een tijdje bezig geweest om te zien of het uitkon om een webshop te beginnen adhv de prijzen die wij kregen van onze leveranciers. Conclusie voor ons destijds is dat we het niet hebben gedaan. Gemiddelde marge van circa 5% en dan had ik nog niet eens gekeken naar retour, garantie, verzenden etc etc....

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 18:42 ]

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik zou sowieso ook even in dit topic kijken: Distributeurs/groothandels

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bij ons op het werk verkopen we ook hardware, maar het is inderdaad erg lastig om daar winst op te maken. Als ik de prijzen bij de groothandel kijk kom ik altijd zo'n beetje op de prijzen hier in de pricewatch uit. Soms iets goedkoper, soms wat duurder. Op de hardware zelf maken we ook niet echt winst, dat moet meer van de service komen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1