Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik ben redelijk nieuw als het aankomt op Raid en ben maar meteen moeilijk begonnen:

nieuwe server met een Rocket Raid 2300 controller in combi met 4x samsung 1TB (de 5400 rpm exemplaren)
Het is de bedoeling dat er een raid 5 array op komt.

Dit is al gedeeltelijk gelukt:

- pc herkend de controller netjes, in de post de raid 5 ingesteld en geinitialiseerd (11 uur later was de build klaar)
- windows herkend de controller ook prima, drivers geinstalleerd (nieuwste).
- bios van het ding geflashed naar de nieuwste.
- management proggo`s geinstalleerd, service manager aangezet en gaan.

Alles herkend de array prima, de manager zegt dat alles cool is, de service laat mij een groen stoplichtje zien, maar...
In "deze computer" valt geen 2,7 TB array te bekennen...

kan het zijn dat ik iets heel stoms over het hoofd zie? ik ben nu al een paar uur bezig met opties doorspitten en googlen maar kan niets zinnigs vinden...

background info:

ik hoef niet van de array te booten
ik gebruik windows server 2003 RE 2

rest van het systeem:
Antec NSK3480
Gigabyte MA-78GM-S2H (rev 2.2)
1x 1GB drr2 800 (merk weet ik even niet, maar zou goed apacer kunnen zijn)
Seagate momentus 5400.3 2,5" bootdiskje
losse brander om alle zachte waren erop te zetten
en de Highpoint rocketraid 2300 met 4x samsung 1TB dus.

Voor mn gevoel heb ik alles nu wel 2 keer nagelopen...Ik heb zelfs het boekje doorgelezen maar kon daar ook niets uit halen wat ik eventueel nog niet of verkeerd gedaan had.

Nu begin ik een beetje het spoor bijster te raken, heeft iemand toevallig een briljante ingeving? O-)

ps. alle drivers van het mobo zijn correct geinstalleerd, de sata controller hiervan (SB700) staat in de bios ingesteld op IDE/legacy mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je zult dat ding eerst nog moeten partitioneren... rechtsklik my computer, manage, disk manager, en daar staat je disk. Nou nog hopen dat je Windows versie GPT ondersteunt, anders heb je 700GB aan loze ruimte die je niet kunt benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
DO`H! helemaal gelijk!

Ik voel me redelijk dom nu 8)7

ja hoor, daar staat ie! Ik had trouwens wel rekening gehouden met het uitzoeken van de OS, 2,86 TB aan bruikbare redundant ruimte. :)

deze jongen is helemaal geholpen, bedankt voor de snelle reactie!