Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:29
Hoi allemaal,

Ik heb sinds vandaag een extreem vaag probleem met mijn Samsung monitor. Graag wil ik van jullie eerst eens horen wat jullie denken dat het is, voordat ik de Samsung helpdesk ga bellen. Het is dus een soort ovaal zwart bolletje, constant op dezelfde plek. Het is er ook al bij de POST, en dus ook in windows. Een macro foto heb ik hier:

http://img136.imageshack.us/img136/5009/dscf0792u.jpg

Kleine details:
  • De pixels doen het ... Ze zijn gewoon donkerder.
  • Hij gaat horizontaal over pixels heen, sommige zijn dus niet "volledig" bedekt.
  • Het zit niet op de buitenkant.
Iemand enig idee wat het is? En of Samsung hier wat aan doet/wil doen?

Gr
Yahiko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
HET IS EEN ALIEN!.. of varkensgriep :O

of gewoon een schimmel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Chubz schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:27:
HET IS EEN ALIEN!.. of varkensgriep :O

of gewoon een schimmel..
Haha... :|

Andere pc/bron/videokaart geprobeerd?
Kan je een foto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
Soldaatje schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:29:
[...]

Haha... :|

Andere pc/bron/videokaart geprobeerd?
Kan je een foto maken?
Een foto staat al in de post, zie de link. Verder heb ik het probleem niet op mijn 2de scherm, mijn HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.jscreenfix.com/basic.php

handige link en dan verder lezen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ik kan er geen verklaring voor geven... je weet zeker dat het "in" het scherm zit? Soms kan het lijken alsof iets erin zit maar dan zit het er tóch op. (Op de foto lijkt het er gewoon in te zitten idd).
Ik denk RMA iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
Dankje, zal ik doen.
Sigma2k8 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:34:
Ik kan er geen verklaring voor geven... je weet zeker dat het "in" het scherm zit? Soms kan het lijken alsof iets erin zit maar dan zit het er tóch op. (Op de foto lijkt het er gewoon in te zitten idd).
Ik denk RMA iig
Ik heb er al naar gekeken of het inderdaad buiten de monitor zat, maar dat is dus echt niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.jscreenfix.com...php?width=1440&height=900 die gebruiken is nog beter voor 20 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Onzin allemaal. Het is geen stuck pixel, hij is tenslotte "uit".

Het lijkt me eerder een vlek op de coating. Ik denk dat je het beste even naar de winkel terug kan gaan. Heb je hem net gekocht?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ziet eruit als een insectje of stofje. Heb ik ook wel eens achter mijn scherm zien lopen; gewoon wachten tot hij weer eruit liep en vooral niet gaan drukken.

Helaas lijkt het beestje bij jou achter het scherm gestorven te zijn, of het is sowieso al iets dat niet leeft (stof dus). Denk dat Samsung hier niet iets gratis aan gaat doen.

@mensen die dode pixels roepen: het is duidelijk iets dat niet hele pixels inneemt, maar ook halve pixels en nog kleiner. Het kunnen dus niet pixels zijn die op zwart staan. Ook zie je een ronde vorm en pixels zijn niet rond :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
Mojo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:43:
Onzin allemaal. Het is geen stuck pixel, hij is tenslotte "uit".

Het lijkt me eerder een vlek op de coating. Ik denk dat je het beste even naar de winkel terug kan gaan. Heb je hem net gekocht?
Ik wist zelf iig al dat het geen dode/stuck pixels zijn inderdaad. Nee ik heb de monitor in 05-2008 gekocht.
Gizz schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:44:
Ziet eruit als een insectje of stofje. Heb ik ook wel eens achter mijn scherm zien lopen; gewoon wachten tot hij weer eruit liep en vooral niet gaan drukken.

Helaas lijkt het beestje bij jou achter het scherm gestorven te zijn, of het is sowieso al iets dat niet leeft (stof dus). Denk dat Samsung hier niet iets gratis aan gaat doen.

@mensen die dode pixels roepen: het is duidelijk iets dat niet hele pixels inneemt, maar ook halve pixels en nog kleiner. Het kunnen dus niet pixels zijn die op zwart staan. Ook zie je een ronde vorm en pixels zijn niet rond :)
Een beestje was inderdaad ook al bij mij opgekomen. Als samsung er niks aan doet, ga ik dat beestje zelf wel eens opzoeken. Ik word knettergek van dat vlekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Yahiko750 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:47:
[...]
Ik wist zelf iig al dat het geen dode/stuck pixels zijn inderdaad. Nee ik heb de monitor in 05-2008 gekocht.

[...]
Een beestje was inderdaad ook al bij mij opgekomen. Als samsung er niks aan doet, ga ik dat beestje zelf wel eens opzoeken. Ik word knettergek van dat vlekje.
Sla hem dood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja nog meer smurrie op zijn scherm >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Yahiko750 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:47:
[...]

[...]
Ik ben bang dat je er weinig zelf aan kan doen. Dat beestje zit dan tussen het de pixels en het plastic laagje aan de buitenkant. Ik heb geen idee hoe je dat eruit kan wormen... :P

Heb zelf ooit ook eens een beestje gehad in m'n scherm. Die is gelukkig uit zichzelf weggelopen. Erg vervelend als je hem zag lopen :X

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt 3 jaar garantie bij Samung. Als het aan de binnenkant zit, dan is dat een slordigheid van Samsung productieproces. Je monitor aanbieden bij je leverancier en na circa 3 weken heb je hem gerepareerd terug.
Mijn 223BW van mei 2008 ging ook kapot en is geheel kostenloos gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je hebt je speciaal geregistreerd om een topic van een half jaar oud te kicken met informatie die hier nergens mee te maken heeft.

Het scherm is niet stuk. Ik betwijfel zelfs of dit onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Ik heb bij een laptop ook twee zwarte punten zitten. Het lijkt net of het vuil is wat er op de één of andere manier achter is gekomen.
Pagina: 1