Toon posts:

Instellen wireless Belkin G+ router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!

Ben bezig geweest een Belkin G+ router te installeren. Installatie CD-ROM netjes doorlopen en alles lijkt te werken. Wil ik wireless (t.b.v. laptop draaiend op Vista) gaan instellen, ssid hernoemd, channel aangepast, mac-filter aangezet eigenlijk voor zover ik kan beoordelen ook ingesteld zoals het hoort.

Op de laptop zoeken naar nieuwe netwerken, staat gewoon mijn eigen wireless boven aan de lijst. Dan klik ik hierop, duurt het aanmelden al langer. Uiteindelijk ben ik aangemeld maar heb ik alleen toegang tot LOKAAL. Zou ook graag wireless willen internetten dus I need help!

Wat zie ik over het hoofd?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
1. Heb je WEP / WPA of iets dergelijks ingesteld? wat gebeurd er als je dat tijdelijk uit zet?
2. Je kan via bedraad netwerk wel internetten?
3. Bij mijn router wil het nog wel eens helpen om de router te rebooten en de pc opnieuw op te starten als ik een nieuw draadloos station toe wil voegen
4. Krijgt je station een ip van de router of heb je die vast ingesteld?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
1. Heb nog niet geprobeerd om het uit te zetten, wel WEP & WPA geprobeerd.
2. Ja, bedraad als een trein
3. Nog niet geprobeerd
4. Volgens mij had ik toewijzen door router, icm mac adres filter leek me dit wel makkelijk.

Ben nu op het werk, kan het dus helaas niet direct uitproberen.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-03 11:35
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:14:
...
Wil ik wireless (t.b.v. laptop draaiend op Vista) gaan instellen, ssid hernoemd, channel aangepast, mac-filter aangezet eigenlijk voor zover ik kan beoordelen ook ingesteld zoals het hoort.
...
Met MAC-filtering kan je wel een connectie opzetten, vervolgens gaat je pc (enige tijd) proberen toegang tot het netwerk te krijgen wat niet lukt. Dit lijkt op de symptomen die je ervaart. Ik zou toch je MAC-filter nog eens checken. Verzeker je ervan dat je ook het MAC-adress van je draadloze adapter hebt toegevoegd aan de lijst en niet alleen die van je gewone LAN verbinding. En let erop dat sommige filters werken op basis van allow en deny, dus of je de adressen in de lijst wilt toestaan of juist wilt uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh dat kan het wel eens zijn. Heb het mac-filter natuurlijk ingesteld toen ik met de kabel de router aan het configureren was! Ga straks meteen proberen! Thnx alvast!

Verwijderd

Topicstarter
We have a winner! Mac-filter was het probleem! Thnx!
Pagina: 1