Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik vond niet bepaald mijn vraag beantwoord derhalve een post hier met de vraag of ik er wijs aan doe om nu mijn nieuwe HP Compaq SMF dc 7800 uit te rusten met een 64 Bit Vista

Wat ik er mee wil is een stabiel en veilig werkstation van maken waar ik de volgende applicaties op laat draaien

Navicat for MySQL
MySQL 5
Adobe Fireworks CS4
Adobe Dreamweaver CS4
Adobe Photoshop 7.0
Adobe Illustrator 8
Railo CF Open Source
MS IIS 7
Canon Tools

ExamDiffPro

Of toch maar even doorwerken op XP Pro 32 Bit en wachten op 7 Ultimate of 7 Business. Ik moet zeggen ik ben wel erg gecharmeerd van Aero en helemaal van de 7 RC... Maar goed ik moet echt nu iets goeds hebben en XP Pro vind ik helemaal niet meer zo handig behalve dan de interface van de IIS 5.1 die ik net als die van Win 2003 IIS6 heel erg in thuis ben.

Graad advies

Dus testen en ontwikkelen van web applicaties en grafisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:14
32bits programma's kunnen prima werken onder een 64bits Windows (dit had je zelf ook nog wel op kunnen zoeken...)

MySQL 5 en de Adobe programma's werken in elk geval onder 64bits, de andere programma's heb ik geen ervaring mee, maar zolang ze geen drivers installeren om hardware aan te spreken / te simuleren lijkt dat ook geen probleem.

Microsoft Internet Information Service kun je volgens mijn niet los updaten, dus of je versie 7 kunt draaien hangt er vanaf of die meegeleverd is met het OS. En anders kun je altijd een 64bits Vista downloaden en 30 dagen lang uitproberen (dat mag zonder geldige sleutel) om e.e.a. te testen (desnoods in DualBoot)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 21-09 16:03
Windows vista 64 bit pakt ook gewoon 32 bit drivers.
En inderdaad software let wel op bij installeeren waar hij ze onder installeert.
Je krijgt 2 progamfiles mapjes 1x 64BIT en 1x x86.

Voor de rest heeft het weinig nadelen.
Echter je hebt ook een 64bit internet explore die wil niet altijd even goed
32Bit weer geven is me op gevallen. Neem rustig die dualboot of download
windows 7 dan kun je een jaar testen mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
vriesdude schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:21:

Microsoft Internet Information Service kun je volgens mijn niet los updaten, dus of je versie 7 kunt draaien hangt er vanaf of die meegeleverd is met het OS. En anders kun je altijd een 64bits Vista downloaden en 30 dagen lang uitproberen (dat mag zonder geldige sleutel) om e.e.a. te testen (desnoods in DualBoot)
Dit stuk je snap ik niet helemaal. Ik heb tot op heden altijd met 2000 Professional, Windows XP Professional op een de IIS geinstalleerd die je kon installeren of vanaf de meegeleverde OS schijf of gewoon moest activeren (een van die twee) bij Program Files - Add Windows Addons.. (moet het even opzoeken)

Hoe dan ook wil je hiermee zeggen dat de Vista Business en Ultimate in de 64 Bit versie niet een IIS meegeleverd krijgen ??? Dan ben ik mooi ver van huis want daar is het mij mede om te doen. Apache is voor mij geen optie omdat ik zelf niet thuis ben met die webserver en met Railo CF (een coldfusion engine) waar ook mijn eigen webwinkels onder draaien - Coldfusion 8 - Windows VPS account met MySQL. Ik ben van plan om uit veiligheids overwegingen een ook een virtuele omgeving op Windows Ultimate 64 Bit te plaatsen zodat ik ook zaken in later in Linux (Apache) en XP Pro (IIS) kan uit testen zonder mijn desktop omgeving in gevaar te brengen en dan dacht ik dat die 64 Bit die aanspraak kan maken op 4 Gig intern geheugen de beste oplossing voor is gezien het feit dat mijn HP DC7800 tot 8 Gbyte ondersteunt.

Windows 7 overigens heb ik nu even draaien op de HP DC7800 en ik ben eigenlijk zeer gecharmeerd _/-\o_
jammer dat die nu al niet uit is ;( maar goed, vraag me af hoeveel ik zou moeten bijbetalen voor een upgrade van Vista Ultimate 64 / Business 64 naar 7 Ultimate 64 / 7 Business 64 maar dat horen we nog ongetwijfeld.
De reden om te kiezen nu al voor Vista is ook mijn eigen tot nu toe zeer prettige ervaring met de 32 Bit Business versie op mijn Acer Travelmate 5310 met Celeron M530 processor en 2 Gig geheugen, geen dual core processor overigens maar nog snel genoeg. Geen bloatware verder op dit systeempje en verder niets getweaked en met UAC aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke Vista heeft een IIS meegeleverd :) (ook de 64bit versies) behalve de starter en de home basic..
Maar vanaf de Home Premium, heb je de mogelijkheid om IIS te installeren.

Het enige verschil dat je hebt tussen de verschillende versies zijn het aantal gelijktijdige connecties etc. naar je webserver.

En ik veronderstel dat de vista die je wenst te kopen, retail gaat zijn? Dan hoop ik voor jou dat het geld dat je daaraan uitgeeft, de moeite waard is :o
Aangezien dat al gauw 300€ ofzo is.. en dat Windows 7 in't vierde kwartaal van 2009 zou moeten uitkomen..
Just my two cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:14
Wat betreft IIS, ik wist niet dat Windows Vista hiervan al versie 7 had, maar dat gaf ik al aan, het hangt er vanaf welke versie bij het OS meegeleverd wordt, want IIS updaten naar een nieuwere versie (6 -> 7) is niet mogelijk.
Practics schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:27:
Windows vista 64 bit pakt ook gewoon 32 bit drivers.
Incorrect, een fabrikant moet een specifieke 64 bit driver leveren, en deze [b]moet[b] ook nog een Signed zijn. Er zijn overigens genoeg fabrikanten die een installatie programma meeleveren / ter download aanbieden die zowel de 32bits als de 64bits driver kan installeren Voor mjin HP Laserjet 2840 heeft HP alleen een 64bits driver beschikbaar gesteld maar niet het hele pakket met management tools en scannerdriver/software.
DocSnuggels schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:16:

Windows 7 overigens heb ik nu even draaien op de HP DC7800 en ik ben eigenlijk zeer gecharmeerd _/-\o_
jammer dat die nu al niet uit is ;( maar goed, vraag me af hoeveel ik zou moeten bijbetalen voor een upgrade van Vista Ultimate 64 / Business 64 naar 7 Ultimate 64 / 7 Business 64 maar dat horen we nog ongetwijfeld.
Mooi alternatief is overigens de Windows 7 RC1 x64 versie downloaden welke je c.a. een jaar gratis mag gebruiken en zodra Windows 7 uit is pas een upgrade of losse OEM* licentie kopen van de versie die jij wilt. Nu Windows Vista kopen lijkt me een beetje verspilde moeite / geld.

OEM mag alleen verkocht worden bij aanschaf van nieuwe hardware, maar een hoop webwinkels leveren hem ook gewoon los, en anders koop je een reepje geheugen erbij :+

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 21:17
vriesdude schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:21:
32bits programma's kunnen prima werken onder een 64bits Windows (dit had je zelf ook nog wel op kunnen zoeken...)

MySQL 5 en de Adobe programma's werken in elk geval onder 64bits, de andere programma's heb ik geen ervaring mee, maar zolang ze geen drivers installeren om hardware aan te spreken / te simuleren lijkt dat ook geen probleem.

Werken wel maar er is alleen Photoshop CS4 64bits de rest is gewoon 32bits.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
De Windows RC Win7 is het helaas niet geworden, Adobe raadde mij ten strengste af om hun producten op een MS Betá OS te installeren. Mijn licentierechten zouden in gevaar zijn.

Dus wat restte mij aangezien ik niet tot de release van de RTM kan wachten in verband met al eerder uitgestelde werkzaamheden? Juist een OEM kopen Windows Vista B 64 Bit met wat hardware voor mijn HP dc7800. Jammer genoeg heb ik nu toch nog een externe low profile videokaart nodig. Waar haal ik nou een betaalbare PCI express videokaart vandaan die in mijn HP dc7800 SFF past. HP beveelt een tweetal kaarten aan die nu even niet in mijn budget passen.

Ik heb die kaart echt snel nodig vanwege ook het grafische werk wat ik moet doen op mijn 1e en enige x64 Core 2 Duo PC

Afbeeldingslocatie: http://www.techstore.co.uk/dynamic_resources/images/product/122492_1_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
De keuze voor 32bits of 64bits is eigenlijk heel simpel:

Heb je 3 Gb of minder, en geen uitbreidingsplannen: 32bits.
Heb je 4 Gb of meer, of wil je binnenkort geheugen gaan uitbreiden: 64bits.

Eventueel als extra reden zou je kunnen overwegen dat 64bits Windows een enkel proces meer dan 2 Gb kan toekennen, wat erg handig is bij intensieve photoshop sessies bijv.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
De doorslag bij mij om toch voor een 64 bit OS te gaan hangt samen met het oog op de toekomst waarin toch ook steeds meer 64 bit software op de markt gaat verschijnen en nu al ik 64 bit mySQL kan draaien op mijn werkstation evenals de uitfasering van 32 bit OS bij MS en de mogelijkheid om toch nu al mijn oude 32 bit Adobe software te kunnen draaien op een stabiel OS.

Nu heb ik nog 2 Gb intern maar ik ga komende maand over naar 4 Gb, mogelijk ook een nieuwe PCI-e grafische low profile kaart maar dat heeft nu nog geen haast. Een UPS heeft nu een hogere prioriteit. Heden middag nog een extra sATA 160 Gb harddrive erbij gezet.
Pagina: 1