[CentOS] ATI Radeon linux driver...

Pagina: 1
Acties:

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-01 13:29
Op mijn laptop loopt X vast als ik hem loskoppel of aankoppel op de voeding.
Het Scherm bevriest en de caps lock lampje knippert wanneer ik hem loskoppel of aankoppel op de netvoeding.

Voordat ik de fglrx driver erop werkte het nog perfect,
Geen enkele vastloper.

Specs van mijn Packard Bell laptop.
AMD Athlon x2 TK-53,
2 GB Ram,
Ati Radeon Xpress 1200 32 MB (Shared).
CentOS 5,3.

m.v.g. JesseWillem.

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
enne... wat voor nut heeft de fglrx-driver? de huidige radeon-driver kan ook gewoon alles op die chip... Gewoon lekker de radeon-driver gebruiken.

Voor je fglrx-probleem: fglrx komt met een deamon (atieventsd) mee, die, als het goed is, via iets als /etc/init.d/atieventsd gestart hoort te worden. Ook dumpt de driver een script in /etc/acpi (bij mij(gentoo) /etc/acpi/ati-powermode.sh, /etc/acpi/events/a-ac-aticonfig en /etc/acpi/events/a-lid-aticonfig).
die acpi-scripts doen "aticonfig --set-powerstate=..." . Die atieventsd loopt ook o.a. acpi in de gaten te houden. Hier ergens zou je probleem denk ik moeten zitten.
Ik zou zeggen: begin door atieventsd af te schieten. Zal moeten kunnen met iets als "/etc/init.d/atieventsd stop"

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij. Ik ben toen overgestapt op de Radeon drivers, welke mij echt 10x beter zijn bevallen.

Ik heb btw nooit kunnen achterhalen waar het nu precies mis ging in de driver (heb er ook nooit echt de moeite voor gedaan, was al vrij snel over naar radeon).