Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-05-2009
Hoi,

Ik wilde vandaag een laptop voorzien van windows xp. Het is een nieuwe laptop de MSI E620X-052EU.
Als ik begin met de installatie gaat het nog goed, maar op een gegeven moment na het blauwe setup scherm krijg ik zwart beeld en daarna de Het blauwe beeldscherm. Ook als ik de laptop eventjens aan heb staan (half uurtje) op een harde ondergrond dan stop hij er opeens mee. Hij valt dan uit!
Ik neem aan dat dit niet normaal is.

Wie o wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sata drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Na welk setup scherm loopt hij precies vast?
Als je hem nu opstart, hoever komt hij dan? Kun je in het bios komen (laad daar de standaard waardes eens van en check de temperatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:25
Het blauwe scherm zou veroorzaakt kunnen worden door het ontbreken van de driver van de SATA-controller.
Het feit dat de laptop uitvalt is een minder goed teken en zou wel eens op een defect kunnen wijzen gezien de leeftijd van de laptop(gloednieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09
Met hierboven. Probeer ook even op de melding te letten. Het komt ook voor dat Windows XP geen speciale caching aan wilt hebben staan. En dingen als ready boost moeten uitstaan in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venn
Ik zie hier op de doos staan HDD: Sata 250GB
TERW_DAN schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:59:
Na welk setup scherm loopt hij precies vast?
Als je hem nu opstart, hoever komt hij dan? Kun je in het bios komen (laad daar de standaard waardes eens van en check de temperatuur).
Ik kan wel in de bios setup utility komen.
mad-dog schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:59:
Het blauwe scherm zou veroorzaakt kunnen worden door het ontbreken van de driver van de SATA-controller.
Het feit dat de laptop uitvalt is een minder goed teken en zou wel eens op een defect kunnen wijzen gezien de leeftijd van de laptop(gloednieuw)
In de bios setup, zegt hij bij de sata dat die niet geinstalleerd is denk ik.

Maar ik heb hem ingepakt... word er een beetje chag van dat een nieuw apparaat al na een half uur al uitvalt omdat, hij te warm word! kan toch niet? In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bios update doen en dat ACHI uitschakelen en klaar. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En een titelfix zodat het een beetje duidelijker is wat je precies bedoelt.

Als je in het vervolg daar zelf op wil letten, graag :) zie Windows Clients - Beleid wat we verstaan onder een goeie topictitel ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venn
Oke zal ik doen.
Ik ben nog terug gegaan naar de zaak, en ik kreeg een nieuwe mee... deze gaat overigens wel gewoon goed.
Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1