[Mac OS X] netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Didius
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Hallo

Ik zit hier met een enorm vreemd probleem.
Op mijn PowerBook (met Mac OS X Tiger) kan ik sommige sites niet bereiken (bv linkedin), en is mijn FTP upload snelheid enorm traag (1 KB tot 200 B/sec en daarna disconnect). Dit gebeurt via een Telenet verbinding op mijn studentenkamer. Als ik echter met mijn Ubuntu laptop hetzelfde probeer op dit netwerk dan heb ik deze problemen niet!

In de weekends ga ik naar huis, waar ik een ADSL verbinding gebruik. Daar kan ik met de PowerBook zonder problemen ftp'en. (maar sommige sites als linkedin blijven traag/onsurfbaar) De Ubuntu laptop vertoont daar ook geen problemen.

Iemand enig idee waar deze fout kan liggen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Geen idee waar de fout kan liggen, wat heb je zelf al gezocht, gevonden en geprobeerd? Als je bijvoorbeeld binnen Apple Talk zoekt naar internet traag zijn er wel de nodig topics te vinden. Daarnaast als je zoekt via Google naar mac os x internet slow zijn er ook een sloot aan pagina's te vinden met hints en suggesties.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Didius
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb inderdaad al het nodige zoekwerk verricht. Ik heb dat probleem eigenlijk al heel lang en had me erbij neergelegd.

Nu plots had ik echter ftp echt broodnodig en was ik het beu, vandaar deze post. Ik probeer alvast nog even je tips uit.