Packard Bell Easy Note (Intel C M 1.50GHz) drivers gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:36
Ik heb onlangs een oude Packard Bell Easy Note gekregen.
Helaas weet ik niet precies welk type, wel weet ik de volgende gegevens mbv. Everest:

Intel Celeron M 1.50GHz
Seagate ST950212A Harde Schijf (30Gb)
500Mb werkgeheugen
SIS M661FX/M661MX (64mb)
SIS 330 Mirage integrated
SIS 7012 Audio device
Moederbord onbekend
Moederbord ID 63-1546-009999-00101111-101205-SIS661FX$0AAAA005

Volgens mijn ouders heeft dit apparaat WiFi. Wat ik betwijfel. Wel staat er een vergelijkbaar icoontje boven het toetsenbord als deze: Afbeeldingslocatie: http://netsysblog.unet.brandeis.edu/blog/wp-content/uploads/2008/07/wireless-icon.gif
alleen brand het lampje niet...

Ik heb een aantal drivers kunnen vinden op:
http://www.sis.com/download/

Maar ben op zoek naar de drivers voor het onbekende moederbord en de drives voor het netwerk gebeuren.
Op de PB site kom ik geen oudere drivers tegen en ik weet ook niet welke laptop ik heb.

De harde schijf heeft een harde format gehad, dus een systeem herstel is niet meer mogelijk (had overigens ook geen wachtwoord om dit mogelijk te maken...)

Update: de SIS 7012 Audio Driver doet het ook niet... :(
Heb inmiddels de audio driver geïnstalleerd (eerst stuurprogramma verwijderd, daarna opnieuw geïnstalleerd)
maar nadat het apparaat gevonden is gaat Windows XP pro nog op zoek drivers. Ik gok dat het systeem zoekt naar AC97' maar versie 4.06 geeft een BSOD...zou een ouder versie werken en zo ja, waar kan ik deze vinden?

[ Voor 28% gewijzigd door Cobb op 07-05-2009 23:10 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het lijkt me sterk dat je helemaal geen typenummer ergens op of in je laptop kan vinden. Om de toetsenbord knopjes aan de gang te krijgen heb je toch echt drivers van PB zelf nodig namelijk. Wellicht dat je een nieuwere kan proberen, bij Asus zijn de toetsenborden al tijden hetzelfde en kan ik gerust drivers van nieuwere modellen pakken bijvoorbeeld.

Verder kun je met apparaatbeheer makkelijk DEV_ID en VEN_ID code's achterhalen. Dat is dus rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen en vervolgens ergens naar hardware zoeken. Kijk daar welke componenten conflicten geven en door daar de eigenschappen van op te vragen kun je deze code's ergens in dat scherm achterhalen. Op de DEV_ID en VEN_ID code's zoeken met google geeft vaak direct drivers.

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:40
Staat altijd wel een type nummer op of iets dergelijks. Alleen zie je er vaak overheen omdat het zulke vage nummers zijn dat je denkt dat het iets anders is.

Heb je geen sticker onderop zitten waar wat getalletjes op staan?

• Cobb
Nope zit enkel zo'n Microsoft XP sticker op, het tobo deed het gelijk nadat ik Windows had geinstalleerd.
Ik zal na mijn werk even kijken naar de DEV of VEN nummers.
De laptop werkt vooralsnog heb alleen geen geluid en geen draadloos internet.
De componenten welke conflicten aangeven zijn:

-Geluidschip/kaart
-onbekend apparaat (misschien het WiFi gebeuren?)
en nog twee zaken, iets van USB (maar USB poortjes doen het wel)

[ Voor 20% gewijzigd door Cobb op 08-05-2009 11:41 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:17
Mijn zusje heeft ook een packard bell en verder werk ik in een winkel waar ze laptops verkopen. Packard bell laptops hebben er idd heel vaak geen type nummer op staan. Op de buitenkant that is. Hun website biedt echter wel een mogelijkheid om ook dan het type te achterhalen. Aan de buitenkant kan je namelijk de laptop serie herkennen.

Zie http://support.packardbell.com/nl/ en dan kiezen voor: Geen serienummer of productnummer?

[ Voor 8% gewijzigd door Terror op 08-05-2009 11:45 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Cobb
Bedankt! Zal straks eens even gaan speuren, dingen lijken wel allemaal op elkaar.

• Terror
Jaartal in je bios zal al heel veel uitsluiten :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Cobb
Is dat ook automatisch het jaar dat het model op de markt is gebracht?

• Terror
Als er geen bios update is gedraaid zal het er hoogstens 6 maanden vanaf zitten. In het ergeste geval kan je jezelf dus beperken tot 3 jaargangen. Met de specs erbij moet je er dan toch wel uit kunnen komen lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door Terror op 08-05-2009 13:39 ]

• Cobb
Heb de drivers gevonden! Bedankt.
Alleen mijn WiFi werkt nog niet, de kaart wordt herkend maar ik mijn WiFi niet "inschakelen". De FN+F2 doen het niet. (FN+F1 is slaapstand en die doet het wel, net als alle andere FN toetsen)

Ik dacht hem dan wel in het bios aan te kunnen zetten, maar in het bios vindt ik niets netwerk gerelateerd.

iemand een ideetje?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Echt alle drivers al geïnstalleerd? Apparaatbeheer mag dan niets meer aangeven, dat wil nog niet zeggen dat alles 100% werkt. Zoals ik al zei, doorgaans heb je extra software nodig om Fn toetsen te laten werken.

• Cobb
WiFi werkt!!, nu nog een verbinding op zien te stellen.

Alle deze drivers geinstalleerd:
http://support.packardbel...hp?sn=100130260326&t=2007

Maar heb nog een vraagteken staan bij "base systeem apparaat".

Kan hier echter geen driver oid voor vinden.

• Terror
Kijk is bij de eigenschappen van dat "base apparaat". Vendor ID ofzo geeft meestal wel een goeie hint wat het zou kunnen zijn. Ik gok er btw op dat je de cardreader over het hoofd hebt gezien :)

[ Voor 22% gewijzigd door Terror op 08-05-2009 23:44 ]

• Cobb
Ik denk het ook, ondanks dat die wel werkt.
ven1180 dev0592.

Pagina: 1