Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lastig, overstappen met vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik confronteerde mijn vader laatst dat zijn internetabo van planet (3mbit voor 20e per maand) eigenlijk een beetje duur is als je kijkt naar andere providers.Nu heeft hij mij gevraagd om eens met een alternatief te komen, ik dacht initieel aan Alice ADSL met telefoon omdat deze bij mij thuis in het studentenhuis prima service regelt, echter bleek deze maar tot 8mbit te kunnen leveren op dit adres. Nu weet ik dat 20mbit internet in de praktijk sowieso lager uitvalt (zeker als providers hun modems zo instellen dat ze maar 16mbit geven maar das een ander verhaal) maar ik zit dus met een probleem.

De gewenste internetsnelheid hier (in de praktijk) ligt zo rond de 10 - 12 mbit i.c.m. een schappelijke prijs van 25 - 30 euro in de maand als er een telefoonabo bij zit, helaas moet ik toegeven dat ik nogal wat moeite heb met het vinden van een goede provider (omdat ik hier sowieso al niet in thuis ben maar ook omdat ik te weinig technische ervaring/skills heb om rekening te houden met ruis of attenuatie of zelfs maar de afstand van de centrale ergens duidelijk vandaan kan trekken).

Mijn (schaamteloze) vraag is dan ook, mag ik jullie alsjeblieft om hulp vragen? Hopelijk kunnen jullie me enigzins op weg helpen bij dit probleem. Het adres is (en deze haal ik als ik het geregeld heb - weg dus aub niet quoten, niet iedereen hoeft mijn ouderlijk adres te weten ;-)) - [deleted, het is me duidelijk dat 8mbit de max is hier]

Alvast superbedankt (sowieso voor het lezen alleen al)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 23:12 . Reden: adres verwijdert ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 21:06

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Zelf ben ik overgestapt van ziggo naar tele 2 internet+bellen kost 29,95 (nu eerste 6 maanden 15,-)

Tele 2 heeft niet een hele goede naam, maar alles is prima gegaan, wifi modem geeft geen probleem, en telefoon ook niet, portering van ziggo naar tele2 ging o.k. Na 19:00 en weekend is gratis bellen.

Maar kijk eens op internetten.nl voor alle aanbieders

edit: volgens mij is de snelheid op die locatie niet zo hoog, max 8mbit

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 07-05-2009 21:36 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dus het gekke, via de website van Alice krijg ik te horen dat 4mbit max is maar via Telfort 16mbit en dan weer via online een snelheid tussen de 4 en de 8 mbit. Dat Alice anders is dat snap ik wel aangezien ik weet dat die via BBnet dr zaken doet. Maar hoe kan Telfort 16mbit roepen? Of is dat gewoon onzin?

Verwijderd

Hoger dan 8 Mbit/s op ADSL gaat je op die postcode niet lukken.
offtopic:
Dat is al dubbel zoveel als ik kan hier

Misschien zijn er kabelboeren welke kunnen leveren op dat adres, maar dat durf ik niet te zeggen.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

Pinin schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:31:
Tele 2 heeft niet een hele goede naam, maar alles is prima gegaan, wifi modem geeft geen probleem, en telefoon ook niet, portering van ziggo naar tele2 ging o.k. Na 19:00 en weekend is gratis bellen.
Ja, dat dacht ik ook toen wij hier naar Tele2 gingen: gelukkig is alles goed gegaan. Dit is inmiddels al enkele jaren geleden. Maar vervolgens al wel enkele problemen gehad en bij Tele2 hoef je dan echt niet op support te rekenen (ok eigenlijk mag je er wel op rekenen maar je krijgt het gewoon niet ;)). Een weekje of 2 zonder bruikbaar internet en het enige wat ze kunnen zeggen is "Oh... we zullen je een nieuw modem sturen" wat uiteraard niets helpt. Na 2 weken verdwijnt het probleem net zo vaag als het gekomen is en de TD neemt na een maand nog eens contact met je op: "U had een probleem met de verbinding?"... toen dacht ik ook... R*t nu maar op met je support...

Een ander nadeel van Tele2 is dat ze hun contracten nooit upgraden of in prijs verlagen. We zitten hier dus nog altijd met de 6Mbit van een paar jaar geleden, tuurlijk is dit wat we overeengekomen zijn maar het blijft een nadeel dat ze niet aan upgrades doen. Ja, je mag upgraden door opnieuw een abo af te sluiten waar je vervolgens weer 2 jaar aan vast zit. Voor mij niet meer, ik kijk binnenkort liever eens naar een andere provider :)...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb laatst een brief van een glasvezelboer gehad; ik weet niet meer precies wie dat was (ik vermoed KPN); die heeft naar mijn idee niet al te goedkope paketten, maar waarschijnlijk wel snel.
Ik ben zelf net verhuisd naar Apeldoorn, en heb mijn speedlinq verbinding meeverhuisd. Ondanks de overname door KPN/telfort een tijdje geleden ging dat zeer gesmeerd. Mijn huidige snelheid is wel lager dan ik had, maar ik heb voor 30 euro internet en telefoon. Telfort roept bij mij wel de goede max (ongeveer 8 mbit)

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 07-05-2009 22:41 ]

Pagina: 1