Toon posts:

MacBook Leopard cd's ook op andere Apple's te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat mijn Macbook kapot is gegaan en ik een nieuwe moest uitzoeken heb ik een setje CD's van de Macbook 13" 2,0 Ghz; Mac OS X Leopard.

Wat kan ik met die CD's en zou het mogelijk zijn dat een vriend deze gebruikt om Leopard op zijn oudere mac te zetten waar nu tiger op staat. Ik bedoel, zijn deze bruikbaar of is het serienummer en hardware samenstelling gerelateerde CDs en kunnen ze alleen op die unieke macbook geïnstalleerd worden.

Wat zegt Apple hiervan, is dit legaal of illegaal?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Er zit bij dat setje cd's een boekje "Softwarelicentieovereenkomst voor Mac OS X". Daar staat haarfijn uitgelegd wat je wel en niet met de software mag. In jouw geval is sectie 3 "Overdracht" interessant:
Alle onderdelen van de Apple software worden geleverd als onderdeel van een pakket. Het is niet toegestaan een of meer van deze onderdelen van het pakket te scheiden en als zelfstandig toepassing te verspreiden. Het is niet toegestaan om Apple software waarbij bepaalde Apple hardware wordt geleverd op andere modellen van Apple hardware te installeren.
Daarnaast werken de cd's alleen op de revisie MacBook's waar de cd bijzat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:59:
Er zit bij dat setje cd's een boekje "Softwarelicentieovereenkomst voor Mac OS X". Daar staat haarfijn uitgelegd wat je wel en niet met de software mag. In jouw geval is sectie 3 "Overdracht" interessant:

[...]

Daarnaast werken de cd's alleen op de revisie MacBook's waar de cd bijzat.
Oke, helemaal perfect. Ik had het boekje niet meer en google gaf wat vaag resultaar. Bedankt! Jammer dat de CDs zo te niet zijn dan.

Hij mag wel op slot hoor. Thanks.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor de volgende keer: Apple Legal :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/