Nieuwe A/V Receiver

Pagina: 1
Acties:

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:26
Ik weet het, er zijn hier al een heleboel topics over geweest. En ik heb ze ook allemaal met plezier gelezen, maar er zijn toch nog een paar dingen waar ik niet helemaal uit kom. Daarom ook maar een eigen topic naar mijn zoektocht voor de juiste A/V Receiver. Eerst maar eens een situatie schets.

De Ruimte

De ruimte waar de receiver moet komen te staan, is mijn slaapkamer. Dit is een dakkapel, met een vloeroppervlakte van 11 m2 en één schuine wand. Veder zit ik zeer waarschijnlijk de komende vijf jaar nog wel in deze ruimte dus, is het in mijn ogen nutteloos een receiver met extra veel power te gebruiken omdat ik dat in deze ruimte toch niet nodig heb.

De Speakers

De speakers die ik nu heb, zijn een paar B&W DM110 uit de oertijd, samen met een Sony FA-T40 versterker uit 1978. Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal want elke willekeurige receiver zal altijd beter klinken dan die Sony. Veder zal ik deze speakers nog wel een halfjaar tot een jaar houden omdat er op dit moment geen geld is voor vervanging.

Mijn Eisen/Gedachten

Die speakersetup die ik ga aansturen is maximaal 5.1, heb nu alleen nog stereo. Waarbij er dan 2 knappe boekenplank of zuilspeakers zullen komen, en een center en twee rears die kleiner zijn, zoals in de H/K HKTS pakketen, omdat ik gewoon weg geen ruimte heb voor zeg, 4 boekenplank speakers en een grote center. Ik hecht daarom ook best veel waarde aan een goed stereo geluidsbeeld omdat daar de duurste/kwalitatief beste speakers aankomen en omdat ik ook nog wel vaak muziek luister.

HD-audiocodecs zijn mooi meegenomen maar is niet noodzakelijk. Omdat ik ook nog geen BR-speler heb kan ik altijd nog een BR met ingebouwde decoder komen en dat dan analoog 5.1/7.1 uitsturen, naar mijn reciever. Veder vind ik het wel belangrijk dat de reciever zijn opgegeven vermogen haalt, of er dicht bij in de buurt komt. Ik heb gelezen dat B&W speakers nogal wat power willen hebben, en ik wil in 5.1 opstelling geen last krijgen van limieten of laag tekort door een (te) kleine voeding. HDMI aansluitingen zijn handig mits ze er ook meteen audio vanaf halen anders dan hoeft dat van mij niet. Het belangrijkste vind ik goede geluidskwaliteit in zowel stereo als 5.1. Ook moeten er zo'n 5 digitale ingangen beschikbaar zijn. Looks zijn alleen belangrijk als de andere punten gelijk zijn. Een OSD is wel een vereiste. Kwa geluid heb ik het liefst zuiver en een beetje neutraal, maar absoluut niet blikkerig of boomerig.

Het budget bedraagt zo'n €450,00 omdat ik pas 15 ben en ik dat veel geld vind ga ik daar liever niet overheen.

De Modellen

Onkyo SR-507 € 320.00
Afbeeldingslocatie: http://www.intosurround.nl/eshop/components/com_virtuemart/shop_image/product/Onkyo_TX_SR507_49c35e67b9ada.jpg
Pluspunten:
+ HD-audiocodecs
+ Front mini-jack in
+ Prijs € 320,00
+ Audio over HDMI
+ OSD

Minpunten:
- Kleine voeding
- Vermogen kakt in bij 5.1
- Niet zo'n goed stereo geluid?
- Maar 4 digitale ingangen

Cambridge Audio Azur 540R V3 € 280,00 (249,95 pond)
Afbeeldingslocatie: http://www.apollohifi.com.au/html/amp/images/20051213_143147_540r-v2-front.jpg
Pluspunten:
+ Grotere voeding (+-800 watt)
+ 5 Digitale Ingangen
+ Zowel goed stereobeeld als 5.1
+ Design
+ Prijs in engeland
+ Analoog 6.1 in
+ OSD

Minpunten:
- Geen HD-audiocodecs
- Minder opties (Audio over HDMI, upscaling enz.)
- Duur in NL

Denon AVR-1909 450 euro (Duitsland)
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/denon/avr1909/avr1909sil.jpg
Pluspunten:
+ HD-audiocodecs
+ Goed in combinatie met B&W speakers
+ Design
+ OSD
+ Veel opties (Audio over HDMI enz.)

Minpunten:
- Stereogeluidsbeeld niet zo goed?
- Haalt hij zijn vermogen wel?
- Duur in NL
- Maar 4 digitale ingangen
- Moelijk in te stellen schijnt?

Vragen/Dingen waar ik niet uit kom

Ik moet nog luisteren, dat heb ik nog niet goed gedaan maar hebt toch een paar twijfels. Over de Onkyo heb ik gelezen dat hij zijn vemogen niet haalt in 5.1 waardoor de bass soms inkakt en het geluid minder word? Hoe zit het met het stereogeluid van de Onkyo en de Denon? en haalt de Denon zijn vermogen wel in 5.1? De Cambridge Audio is degene met de beste stereoweergave, en in 5.1 zal hij ook wel oke zijn dus ik neig naar die, ook omdat ik denk dat door de grotere voeding deze zijn vermogen wel haalt. Of is dat ook niet zo? Kan de Cambridge Audio ook stereo naar 5.1 opmixen? En ik heb ook gelezen dat Cambridge niet klinkt met B&W speakers en veel beter met Monitor Audio?

Zoals ik al zei, ik neig naar de Cambridge maar ik wil graag jullie ervaringen en of opmerkingen over deze modellen weten. Zoals is het stereogeluid van de Denon en Onkyo echt zoveel slechter dan de Cambridge omdat ik zelf totaal niet kan vergelijken omdat ze allemaal beter zijn dan dat ik nu heb. Verder als je nog een andere suggestie hebt hoor ik het graag. ;)

HD4Life @ Full-HD

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:06

R-B

Blokkert

Denon 1909:
Haalt bij 8 ohm speakers, 90 watt per kanaal. Genoeg dus. Niet 35/40 watt net zoals de Onkyo 507.

In Duitsland bestellen, verzendkosten geen drol. Hooguit €500 kwijt ipv 700 hier in nederland.
Met 3 dagen is hij binnen.

Ik ga hem ook bestellen denk ik ;) (amazon.de)

[ Voor 25% gewijzigd door R-B op 07-05-2009 21:15 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Schrap die onkyo maar. Dat is echt waardeloze troep IMO, kan je beter voor een Sony gaan.

* Chevy454 heeft 2 onkyo's in 2 jaar tijd gehad.
De kwaliteit bij de instap modellen is hard achteruit aan het gegaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 07-05-2009 21:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Davidshadow13
R-B schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:13:
Denon 1909:
Haalt bij 8 ohm speakers, 90 watt per kanaal. Genoeg dus. Niet 35/40 watt net zoals de Onkyo 507.

In Duitsland bestellen, verzendkosten geen drol. Hooguit €500 kwijt ipv 700 hier in nederland.
Met 3 dagen is hij binnen.

Ik ga hem ook bestellen denk ik ;) (amazon.de)
Ik had die 1909 al gezien bij Amazon, maar daar hebben ze spijtig genoeg geen nieuwe zilveren :( . Aangezien mijn TV-meubel wit is wil ik graag een zilveren. Maar alsnog bedankt voor de tip ;)

HD4Life @ Full-HD

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Als je gaat voor de beste audio zou ik de Cambridge nemen, als je meer dan 50% films kijkt neem dan de Denon.

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:49

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik zou eens tweede hands kijken, dan kun je net een stap hoger instappen. Wat dan wel weer een nadeel is, is dat ze vaak geen (of minder) HDMI ingangen hebben.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53

FeaR

In GoT we trust

Over die Denon:
Het instellen an zich is niet zo lastig.
De handleiding is gewoon alles behalve duidelijk.
Alles staat er wel in, maar niet logisch en niet de dingen die je wél wilt weten.
Maar er zijn genoeg guides te vinden op het web met wel duidelijke uitleg.

Waar heb jij vandaan dat Denon goed klinkt in combinatie met B&W?
Nu verschillen smaken natuurlijk, maar ik heb nog nooit echt heel positieve verhalen gehoord over die combinatie. Nu kan het ook liggen aan dat jouw oudere speakers hebt en de verhalen veelal zijn gedaan met nieuwere versies. Maar Denon (en Onkyo ook trouwens) geven een warm geluid en als je dat nog eens met B&W speakers combineert wordt het geluid wel erg wollig en te vol. Hetzelfde geldt voor Denon en JBL trouwens. Denon is zeer goed in combinatie met Focal, KEF en Klipsch. Dus de wat minder wollige/warme speakers.
Maar zoals gezegd is het net waar je van houdt.

Sony zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.
Je moet wel van het design houden. Ik vind ze persoonlijk niet om aan te zien: veel te hoekerig en dus lelijk. En ook de output kan nog maar 20 Watt zijn als je de volumeknop wat omhoog gooit bij de wat lagere modellen. Maar dat zou je dan even na moeten kijken als je gaat luisteren. Dit heb ik namelijk ook maar van horen zeggen. Heb zelf geen ervaring met Sony's uit die prijsklasse...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Davidshadow13
Asphyxion schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:21:
Ik zou eens tweede hands kijken, dan kun je net een stap hoger instappen. Wat dan wel weer een nadeel is, is dat ze vaak geen (of minder) HDMI ingangen hebben.
2e hand is een goede tip :) Die HDMI ingangen boeien mij niet zo, als hij dan toch geen geluid van HDMI af kan halen dan plug ik ze wel direct in mijn tv.
PHiXioN schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:44:
Als je gaat voor de beste audio zou ik de Cambridge nemen, als je meer dan 50% films kijkt neem dan de Denon.
Dat is ook een beetje mijn probleem ik kijk wss wel iets meer films 65% ofzo, maar ik ga minstens nog een half jaar tot een jaar in stereo-opstelling draaien. En mijn frontspeakers zullen altijd mijn knapste/duurste speakers blijven omdat ik geen ruimte heb voor boekenplank rears of centers. Daarom zat ik te denken dat de Cambridge de beste is.

Of bedoel je dan de dynamiek in het geluid van de Cambridge niet geschikt is om films mooi weertegeven?

HD4Life @ Full-HD

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 13:54
De denon heeft naar mijn smaak echt een bagger geluid.
Cambridge audio is wel ok.
Maar onkyo is echt top.

OK, dat is dus mijn mening van de receivers.
En in je kamer is het vermogen van onkyo meer dan genoeg, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Sony ben ik niet bekend mee.

Dat mensen hier wat minder tevreden zijn over de onkyo is naar mijn idee puur een smaak kwestie, net als mijn voorkeur voor onkyo.

En qua prijs, als je dan de 1909 van denon bergelijkt, is het uiteraard niet te vergelijken met de 507, neem dan de 607.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
Sevenhunt schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:55:
Maar onkyo is echt top.

OK, dat is dus mijn mening van de receivers.
Voor zover dus de geheel objectieve mening :D

Nickname does not reflect reality

• Sevenhunt
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:06:
[...]

Voor zover dus de geheel objectieve mening :D
En dat leg ik daarna dus ook uit :).

Het is mijn mening en dat zeg ik ook.
Maar wat ik aangeef is dat alles betreft audio eigen menig is en dat je echt moet gaan luisteren en niet op stats alleen een receiver aanschaffen.

• Brad Pitt
Sevenhunt schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:24:
[...]
Maar wat ik aangeef is dat alles betreft audio eigen menig is en dat je echt moet gaan luisteren en niet op stats alleen een receiver aanschaffen.
Zeker niet bij Onkyo nee... 130W en zo melden en dan 30W leveren. Nee, da's top inderdaad.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
CA is qua geluidskwaliteit beter dan de onkyo of de denon. Zeker qua stereoweergave (en ik neem aan dat je meestal in stereo luistert). Daar kan zowel de onkyo als de denon (en nog vele andere merken) niet aan tippen.
Dat je geen HDMI 1.3 hebt bij de CA is ook niet zo'n probleem. Je kan met een goede BR player ook kiezen voor analoge audio uitgangen. Die sluit je aan op de 5/7.1 input en alsnog hoor je Dolby HD etc.

Upscaling doet menig TV beter dan receiver (HDTV scaled altijd tenzij native input. Hij is ervoor gemaakt om alles te scalen, AV receiver niet).

Voor het geld zou ik de CA nemen. Heb zelf trouwens een ARCAM AVR350 uit de UK gehaald voor een relatief lage prijs... presteert ook beter dan menig Marantz/denon/yamaha/onkyo... ook speakers zijn goedkoper in de UK (iig engelse merken)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Sevenhunt schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:55:
Maar onkyo is echt top.
Harman Kardon was ook ooit top. Nu is het veel commerciele prutzooi, net als die Onkyo van 320 euro. Dat je met een stalen gezicht iemand durft te adviseren met zulke non-informatie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Davidshadow13
jpvk007 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:47:
CA is qua geluidskwaliteit beter dan de onkyo of de denon. Zeker qua stereoweergave (en ik neem aan dat je meestal in stereo luistert). Daar kan zowel de onkyo als de denon (en nog vele andere merken) niet aan tippen.
Dat je geen HDMI 1.3 hebt bij de CA is ook niet zo'n probleem. Je kan met een goede BR player ook kiezen voor analoge audio uitgangen. Die sluit je aan op de 5/7.1 input en alsnog hoor je Dolby HD etc.

Upscaling doet menig TV beter dan receiver (HDTV scaled altijd tenzij native input. Hij is ervoor gemaakt om alles te scalen, AV receiver niet).

Voor het geld zou ik de CA nemen. Heb zelf trouwens een ARCAM AVR350 uit de UK gehaald voor een relatief lage prijs... presteert ook beter dan menig Marantz/denon/yamaha/onkyo... ook speakers zijn goedkoper in de UK (iig engelse merken)
Ik ga denk ik ook voor de CA. Zal volgende week even gaan luisteren bij onze hifi-zaak die veels te duur is >:) Veder heb ik ook nog de Sony STR-DG820 gevonden, deze heeft ook een goede stereoweergave volgens review (whathifi) en een goede 5.1 prestatie. Moet ook eens gaan kijken waar die te beluisteren is. Iemand ervaringen met de sony?

Het enige waar ik nog bang voor ben bij de CA is dat het geluid bij films en in gewoon 5.1 niet zo goed is, weet iemand daar iets van?

HD4Life @ Full-HD

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

JT

VETAK y0

Ik kan je alvast vermelden dat geen een receiver in 5kanaals modus het opgegeven vermogen haalt :) De vermogens meten ze op 1 kanaal en dan zetten ze er 5x, 6x of 7x voor. Maar de voeding trekt dat helemaal niet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Brad Pitt
JT schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:15:
Ik kan je alvast vermelden dat geen een receiver in 5kanaals modus het opgegeven vermogen haalt :) De vermogens meten ze op 1 kanaal en dan zetten ze er 5x, 6x of 7x voor. Maar de voeding trekt dat helemaal niet.
Mja, meestal wel, maar als voorbeeld dan even mijn eigen (uiteraard ;) ) versterker, daar staat bij de specificaties op de site "Gewogen uitgangsvermogen 140W + 140W" en getest is het "Sinusleistung 5-Kanal 4 Ohm: 198,0 W, Sinusleistung 5-Kanal 8 Ohm: 140,0 W". Dus dat klopt gewoon wel.

Bij de wat goedkopere versterkers wordt er, uit marketingoverwegingen, uiteraard meer overdreven ja. Als er maar 100+W in de specs staat, dan is dat in ieder geval goed. Mensen zullen niet gauw een 30W versterker kopen, al zal dat in 90% van de gevallen ook gewoon voldoende zijn.

• Davidshadow13
JT schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:15:
Dat snap ik ook wel. Maar de CA heeft bijvoorbeeld een grotere voeding dan de Sony. Dus daarom denk ik dat de CA eerder zijn vermogen haalt dan de Sony. Wat op 11m2 niet zo'n probleem zal zijn, maar als hij terugvalt naar 30 watt net zoals met die Onkyo is wel erg veel, en dan word het problematischer (lees, bass vermindering enz.)

HD4Life @ Full-HD

• Brad Pitt
Davidshadow13 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:30:
[...]
Dus daarom denk ik dat de CA eerder zijn vermogen haalt dan de Sony.
Die kans is groot ja, zeker bij "dat soort" merken. Op hun site staat bijv. bij de 640R: "7 x 100 watts rms per channel, 8 ohms (alle 7 kanalen tegelijk)" en op diezelfde audio-test site die ik net aanhaalde is het gemeten resultaat: "Sinusleistung 5-Kanal 4 Ohm: 147,0 W, Sinusleistung 5-Kanal 8 Ohm: 118,0 W", erg netjes dus (weliswaar 5 ipv 7-kanaals aansturing, maar dan nog). Niet van die overdreven, factóren-te-hoge, waardes.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 09-05-2009 13:40 ]

• Chevy454
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:51:
Harman Kardon was ook ooit top. Nu is het veel commerciele prutzooi, net als die Onkyo van 320 euro.
Tja, enkel een heel beperkt publiek aanspreken of toch commercieel gaan? Het heeft hoe dan ook zijn impact op de kwaliteit.

Nu ik KEF's iQ70's op het oog heb (terwijl ik mijn Monitor Audio's pas 6 maanden heb) wil ik toch wat degelijker spul kopen. En die fout van de budget Onkyo's maak ik niet meer :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• JT

JT

VETAK y0

Brad Pitt schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:26:
[...]

Mja, meestal wel, maar als voorbeeld dan even mijn eigen (uiteraard ;) ) versterker, daar staat bij de specificaties op de site "Gewogen uitgangsvermogen 140W + 140W" en getest is het "Sinusleistung 5-Kanal 4 Ohm: 198,0 W, Sinusleistung 5-Kanal 8 Ohm: 140,0 W". Dus dat klopt gewoon wel.

Bij de wat goedkopere versterkers wordt er, uit marketingoverwegingen, uiteraard meer overdreven ja. Als er maar 100+W in de specs staat, dan is dat in ieder geval goed. Mensen zullen niet gauw een 30W versterker kopen, al zal dat in 90% van de gevallen ook gewoon voldoende zijn.
In de goedkopere klasse wil 30w nog wel eens voorkomen; ik heb eens een test gelezen waar mij een Sony instapper bijstond die 6x80 had opgegeven, maar 6x17 haalde ofzo :') Die van jou is inderdaad gemeten op 5 kanaals terwijl de voeding 7 kanaals moet aansturen ;) En als die op 5 kanaals de specs haalt dan mag je aannemen dat dat op 7 kanaals niet meer gebeurd. Desondanks zijn het wel nette waardes :) En stereo doen die dingen meestal wel meer dan opgegeven omdat de voeding bemeten is voor 5 of meer dan 5 kanaals aansturing.
Davidshadow13 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:30:
[...]

Dat snap ik ook wel. Maar de CA heeft bijvoorbeeld een grotere voeding dan de Sony. Dus daarom denk ik dat de CA eerder zijn vermogen haalt dan de Sony. Wat op 11m2 niet zo'n probleem zal zijn, maar als hij terugvalt naar 30 watt net zoals met die Onkyo is wel erg veel, en dan word het problematischer (lees, bass vermindering enz.)
Ja is ook wel zo, maar ik dacht, ik meld het even, dat je niet denkt dat alle andere merken het wel met gemak halen :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Mijn receiver stamt alweer uit 1999. De laatste tijd kriebelt het wel weer om een nieuwe aan te schaffen. Gezien ik nu voorzien ben van een mooi plasma scherm van Panasonic zit ik zelfs naar een receiver van Panasonic te kijken. Al ben ik sinds heugenis al fan van Pioneer. En dit merk mis ik een beetje hier in dit topic. Receivers die hun tijd al ver vooruit waren. Zelf heb ik nog een VSX-808RDS die me in de tijd rond de 1000 gulden heeft gekost (450 euro).

http://uk.cinenow.com/e/p-l-000/000/008.jpg?1240095363

Maar kijk en luister eens naar het nieuwe model. Komt zeker op je zolderkamertje ook niet slecht uit de bus.

http://www.pioneer.be/nl/...405/VSX-918V-K/specs.html

• Brad Pitt
JT schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:05:
[...]
En als die op 5 kanaals de specs haalt dan mag je aannemen dat dat op 7 kanaals niet meer gebeurd.
Is zo, al is (de LX81, met 7x140W opgegeven vermogen) "With seven channels driven continuously into 8-ohm loads (green curve), the amp reaches 0.1% distortion at 137.8 watts and 1% distortion at 149.0 watts. The manufacturer's stated distortion of 0.09 % was reached at 135.3 watts with seven channels driven into 8-ohm loads. This corresponds almost exactly with the specified power output." ook niet écht far from the truth ;)
Ja is ook wel zo, maar ik dacht, ik meld het even, dat je niet denkt dat alle andere merken het wel met gemak halen :P
Dat klopt wel, integendeel meestal (helaas) inderdaad 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 09-05-2009 14:18 ]

• JT

JT

VETAK y0

Koop een Parasound, net zoals ik :P 25kg geweld, 1,2KVa transformator, 6x80(4ohm)/120(8ohm) :Y) Als je je budget kan oprekken naar, pak hem beet 600, kan je proberen een HCA806 ofzo te bemachtigen voor 400e op Ebay Duitsland, receivertje als pre en ik kan je verzekeren dat elke receiver in jouw prijsklasse VER wordt weg gespeeld :)

Ecodan warmtepomp

• Chevy454
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:00:
Koop een Parasound, net zoals ik :P
Dat is een eindversterker waarbij je de receiver als preprocessor gebruikt?
nmw, kan de 606 niet als preprocessor gebruiken wegens het ontbreken van pre-outs.

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2009 16:38 ]

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:14:
Mijn receiver stamt alweer uit 1999. De laatste tijd kriebelt het wel weer om een nieuwe aan te schaffen. Gezien ik nu voorzien ben van een mooi plasma scherm van Panasonic zit ik zelfs naar een receiver van Panasonic te kijken. Al ben ik sinds heugenis al fan van Pioneer. En dit merk mis ik een beetje hier in dit topic. Receivers die hun tijd al ver vooruit waren. Zelf heb ik nog een VSX-808RDS die me in de tijd rond de 1000 gulden heeft gekost (450 euro).

http://uk.cinenow.com/e/p-l-000/000/008.jpg?1240095363

Maar kijk en luister eens naar het nieuwe model. Komt zeker op je zolderkamertje ook niet slecht uit de bus.

http://www.pioneer.be/nl/...405/VSX-918V-K/specs.html
Ik heb naar Pioneer gekeken, maar die missen vooral de HD-audiocodecs en hebben ook geen Analoog 5.1/7.1 in. Dus dat is echt wel een gemis, de Pioneer 2009 modellen zijn trouwens wel helemaal top, die zouden ook in april gelaunched worden, maar heb ze nog niet gezien. :(

Ik ga wss, of voor de CA of voor de Sony STR-DG820. Hopelijk komen die 2009 Pioneers ook snel :)

HD4Life @ Full-HD

• Brad Pitt
Davidshadow13 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:41:
Ik heb naar Pioneer gekeken, maar die missen vooral de HD-audiocodecs en hebben ook geen Analoog 5.1/7.1 in.
De leukere huidige receivers (101 8>) ondersteunen uiteraard zowel HD-audio als wel multichannel analog-in.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:14

ST10©DE

Dus.............

Ik heb voor 460 (ongeveer) euro een NAD T737 besteld in Engeland, inclusief verzendkosten. Enige voorwaarde om deze receiver voor dit geld te kunnen aanschaffen is dat je een btw nummer moet hebben. Misschien is dat een optie. Zeer goed stereo beeld, en haalt ook het opgegeven vermogen. Weet niet of deze aan je verdere eisen voldoet.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
P. Mekes schreef op zondag 10 mei 2009 @ 09:32:
Ik heb voor 460 (ongeveer) euro een NAD T737 besteld in Engeland, inclusief verzendkosten. Enige voorwaarde om deze receiver voor dit geld te kunnen aanschaffen is dat je een btw nummer moet hebben. Misschien is dat een optie. Zeer goed stereo beeld, en haalt ook het opgegeven vermogen. Weet niet of deze aan je verdere eisen voldoet.
Kun je aangeven waar je deze hebt besteld?

• Davidshadow13
Brad Pitt schreef op zondag 10 mei 2009 @ 02:21:
[...]

De leukere huidige receivers (101 8>) ondersteunen uiteraard zowel HD-audio als wel multichannel analog-in.
Ja, dat heb ik ook gezien, maar die zitten weer boven mn budget. want die zijn rond de 600 euro. De 2009 lijn van pioneer leek mij leuk omdat deze goedkoper was, en ook HD-codecs enz. had voor rond de 400 euro. De Yamaha RX-V663 is trouwens ook nog een optie met goede cijfers op kieskeurig maar denk dat ik daar niet zoveel waarde aan moet hechten.

HD4Life @ Full-HD

• Sevenhunt
Exirion schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:51:
[...]

Harman Kardon was ook ooit top. Nu is het veel commerciele prutzooi, net als die Onkyo van 320 euro. Dat je met een stalen gezicht iemand durft te adviseren met zulke non-informatie.
Ik adviseer niets, ik geef mijn mening over de geluidskwaliteit.
Als dat een andere mening is dan die van iemand anders, ach jammer voor die ander.

Als ik naar specs ga kijken kom ik ook op een andere mening.
Dan is de onkyo echt de minste van de 3 genoemde in de TS.
Maar ik vind echt dat bij audio de specs zeker niet als 1e prioriteit moeten gelden. Elke luidspreker, cd-speler, receiver die je koopt hoor je te kopen op basis van luisteren en voldoen aan je wensen.
Als je een receiver hebt die perfect aan je eisen voldoet en geweldige specs heeft, maar bagger klinkt, koop je hem dan toch?

[ Voor 33% gewijzigd door Sevenhunt op 10-05-2009 10:45 ]

• Exirion
  • Laatst online: 22:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Sevenhunt schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:40:
Maar ik vind echt dat bij audio de specs zeker niet als 1e prioriteit moeten gelden.
Wie heeft het hier over specs? Ik niet in ieder geval. Jij zegt zonder enige motivatie 'Onkyo is top' alsof alles wat Onkyo verkoopt altijd beter dan andere merken is. Begin niet over het geloven in specs want daar had ik het helemaal niet over.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sevenhunt
Exirion schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:13:
[...]

Wie heeft het hier over specs? Ik niet in ieder geval. Jij zegt zonder enige motivatie 'Onkyo is top' alsof alles wat Onkyo verkoopt altijd beter dan andere merken is. Begin niet over het geloven in specs want daar had ik het helemaal niet over.
En als je mijn post leet heb ik het niet over onkyo in zn geheel, maar over mijn mening in het geluid.
Volledig ononderbouwd en puur een mening, wat ik ook aangeef.

Het enige wat ik ermee wilde bereiken was aangeven dat luisteren belangrijk is, niet om onkyo te adviseren.

[ Voor 12% gewijzigd door Sevenhunt op 10-05-2009 17:23 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02 09:59

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Offtopic:

Als ik dit zo lees vraag ik me af of mijn Denon (avr-1604) wel die 75w per kanaal levert die ze aangeven. Hij gaat heel, te hard voor mijn kamer dus daarom gaat het niet. Heb niet het idee dat Denon er over liegt maar het is niet het duurste model onder de hoede. Ben benieuwd of dat nog eens uitkomt.

[ Voor 19% gewijzigd door Blaat op 10-05-2009 17:53 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
R420R schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:52:
Offtopic:

Als ik dit zo lees vraag ik me af of mijn Denon (avr-1604) wel die 75w per kanaal levert die ze aangeven. Hij gaat heel, te hard voor mijn kamer dus daarom gaat het niet. Heb niet het idee dat Denon er over liegt maar het is niet het duurste model onder de hoede. Ben benieuwd of dat nog eens uitkomt.
Je denon kan vast wel 75 watt via 1 kanaal tegelijk sturen. Als ze allemaal tegelijk moeten werken zal je daar niet in de buurt komen, maar als ie al te hard voor je gaat maakt dat dan ook weer niet uit.

• Abbadon
R420R schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:52:
Offtopic:

Er is nagenoeg geen enkele receiver die de aangegeven watt's gelijktijdig over elk kanaal kan uitsturen zonder teveel te vervormen. Is ook niet zo erg want je zult nooit in een situatie terecht komen waarbij gelijktijdig alle kanalen maximaal belast worden :)

Overigens heb je al een wat oudere receiver, die doen het door de bank genomen iets beter qua versterking dan de nieuwere; de nieuwere bieden veel meer features dan de oudere. Om de prijs ongeveer gelijk te houden wordt er dan veelal bezuinigd op het voeding/versterkerdeel (b.v. zelfde voeding als voorganger maar wel twee kanalen er bij). Maar dat is alleen een issue wanneer je veel vermogen vraagt (b.v. grote woonkamer, iets minder efficiënte speakers en je dol bent op extreem veel decibels)

[ Voor 7% gewijzigd door Abbadon op 10-05-2009 20:11 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02 09:59

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Daar komt dan nog eens bij dat ik voor muziek maar twee kanalen en voor films vier gebruik in plaats van de zes dus het zal idd wel meevallen iig niet zo erg als bij die Onkyo (30w ipv 110w? omg!) en sommige Marquant luidsprekers :P (geven ze 150w aan blijkt het 18w te zijn ofzo :D).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

ik heb een denon versterker en die is gewoon makkelijk in te stellen .
In de topic starter is de op volger van mijn model.

Instellen gaat van zelf via een microfoon die je moet plaatsen .
De versterker stelt dan alles af voor je .
stereo beeld is gewoon in order hier bij mij in huis .

jt zij

Verder harman kardon is een versterker die wel elke kanaal apart word aangestuurd door de voeding .
de denon het zelfde verhaal .

pioneer en onkyo kakken wel in ja omdat ze een gezamelijke voeding hebben .
ook de reden dat mijn pioneer de deur uit heb geschopt en een denon terug heb geplaats.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:33:
Verder harman kardon is een versterker die wel elke kanaal apart word aangestuurd door de voeding .
de denon het zelfde verhaal .

pioneer en onkyo kakken wel in ja omdat ze een gezamelijke voeding hebben .
ook de reden dat mijn pioneer de deur uit heb geschopt en een denon terug heb geplaats.
Ik kon hier wel om lachen, thanks. Ongelooflijk hoe men nonsens als zijnde feiten neerkwakt :D

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:14

ST10©DE

Dus.............

Nightwatchman schreef op zondag 10 mei 2009 @ 09:57:
[...]

Kun je aangeven waar je deze hebt besteld?
www.audioaffair.co.uk

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Pagina: 1