Setup
Asus m3a78
cooler master m620
AMD phenom black edition x4 9950
Msi Radeon 4870X2
X-fi titanium pro series
Corsair Dominator geheugen 2x2gb dual channel + 2x 1gb kingston 1066 mhz geheugen(ook dual channel)
Cooler master V8 cpu koeler
samsung hdd 1tb
iiyama Pro lite E2407HDS
32 bits vista
Mijn probleem is als volgt.
Het systeem draait niet lekker, op benchmarks is de score laag en in spellen is de prestatie onder de maat.
een vriend van me met een gtx 260 en een intel duo 3.16ghz scoort met alle spellen hoger dan mijn systeem.
Nu vroeg ik mij n paar dingen af:
1 is de cpu te zwak voor de gpu vormt het een te grote bottleneck?
2 moet ik misgn mijn voeding wat opkrikken naar laten we zeggen een rond de 700 watt ipv 620
3 suggesties?
Nu kan ik wel een i7 2.66 gaan halen en een zoveel watt meer voeding, maar als dat geen zin heeft houd het natuurlijk op en kan ik evt beter die kaart verkopen en wat anders erin gooien.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie
mvg Freek
Asus m3a78
cooler master m620
AMD phenom black edition x4 9950
Msi Radeon 4870X2
X-fi titanium pro series
Corsair Dominator geheugen 2x2gb dual channel + 2x 1gb kingston 1066 mhz geheugen(ook dual channel)
Cooler master V8 cpu koeler
samsung hdd 1tb
iiyama Pro lite E2407HDS
32 bits vista
Mijn probleem is als volgt.
Het systeem draait niet lekker, op benchmarks is de score laag en in spellen is de prestatie onder de maat.
een vriend van me met een gtx 260 en een intel duo 3.16ghz scoort met alle spellen hoger dan mijn systeem.
Nu vroeg ik mij n paar dingen af:
1 is de cpu te zwak voor de gpu vormt het een te grote bottleneck?
2 moet ik misgn mijn voeding wat opkrikken naar laten we zeggen een rond de 700 watt ipv 620
3 suggesties?
Nu kan ik wel een i7 2.66 gaan halen en een zoveel watt meer voeding, maar als dat geen zin heeft houd het natuurlijk op en kan ik evt beter die kaart verkopen en wat anders erin gooien.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie
mvg Freek