Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Complete vista installatie terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat ik de harddisk, na een nieuwe vista installatie (met de updates en std. drivers) als ext. hd aansluit op mijn xp laptop.
Ik kopieer de volledige bestandsmappen naar de laptop of andere hd.
De schijf plaats ik terug in de pc en als er iets niet meer werkt zoals het hoort,
formatteer ik hem en kopieer de basis installatie terug via de laptop.
Werkt het dan weer?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:08

g0tanks

Moderator CSA
Het zou denk ik wel kunnen werken, maar is niet het handigst om te doen. Veel handiger is om een image van je systeem partitie te maken, zo heb je gewoon een bestand als backup.

Dit kan je bijvoorbeeld doen met Acronis True Image, er zijn ook wel gratis software hiervoor te vinden, ik kan er alleen niet zo snel een verzinnen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:57:

Ik kopieer de volledige bestandsmappen naar de laptop of andere hd.
[..]
Werkt het dan weer?
Nee, want je 'vergeet' dan alle verschillende NTFS rechten die gebruikt worden evenals andere zaken als junctions e.d. :)

Maar wat is er mis met [search=windows herstel image] of [search=windows volledige systeem backup]?

Lijkt me dat je daarmee al aardig wat hints kan vinden - eigenlijk is dat ook iets wat je dient te doen alvorens een topic te openen.
Verder zou je ook kunnen nadenken over de reden waarom bijvoorbeeld HP en Acer zo'n zogenaamde Recovery partitie gebruiken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Beetje zoeken heb ik wel gedaan, maar een nono als ik begrijpt niet zo veel van termen als ntfs rechten etc.
Je komt dan uit bij programma's als norton ghost en daar maak je voor zover ik begrijp een soort systeem herstel mee.
Liever heb ik op een makkelijke manier een fris systeem als het even tegen zit.
Bedankt voor de antwoorden in iedergeval.