Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik zou graag xp op mijn laptop zetten. Maar officieel ondersteunt hp geen xp meer. Dus ik moet alle drivers handmatig gaan zoeken. Ik weet dat dit kan via everest maar dit vindt ik niet duidelijk. Daar staan alleen maar letters en cijfers. Is er geen manier om dit duidelijk te achterhalen welke drivers ik nodig heb. Ik heb al gezien op hun sites zelf maar ze zeggen niets over de drivers zelf?

Ik heb een pavilion dv5 1025eb laptop

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Op de Site van HP staan drivers en als je je laptop met XP hebt aangeschaft heb je waarschijnlijk XP recovery dvd/cd's erbij gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:24:
Op de Site van HP staan drivers en als je je laptop met XP hebt aangeschaft heb je waarschijnlijk XP recovery dvd/cd's erbij gekregen
Nee er stond standaard vista op. Er staan dus ook alleen maar drivers van vista op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de website moet er precies te zien zijn wat er allemaal in je laptop zit en anders kijk je welke vista drivers er zijn voor die laptop en dan weet je meteen wat voor hardware je hebt en zoekt dan xp drivers voor die hardware , maar mij ervaring is vaak dat er naast vista drivers ook vaak nog de xp drivers er bij staan.

Heb effe gekeken en er zijn aantal drivers voor xp op de hp site alleen deze zijn voor de extra knoppen en muis / toetsen bord gebeuren

maar je kunt in iedergeval via de vista drivers te bekijken ontdekken welke hardware in zit en van daaruit drivers voor xp zoeken bij de fabrikanten die die hardware leveren

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
  • Rechtermuisknop op Deze Computer
  • Beheren
  • Apparaatbeheer
Daar krijg je exact te zien wat er allemaal aan hardware in je laptop zit. Kom je daar niet wijs uit of weet je nog niet exact welke driver je moet hebben kun je ook nog met de rechtermuisknop op een onderdeel klikken en dan tabblad details kiezen.

Bij XP staat daar Apparaatinstantie-id waar de iets zoals de volgende regel onder staat:
PCI\VEN_14E4&DEV_4312&SUBSYS1371103C&REV_02\4&1FD2E0F5&0&0030

Het gaat om het VEN_****&DEV_**** stukje, als je dit in Google gooit vind je over het algemeen ook het exacte type/merk/versie of wat dan ook van wat je nodig hebt.

Kan wat zoekwerk opleveren maar als je echt niet weet wat voor hardware je in de kuip hebt kan het wel een goede oplossing zijn.

Suc6