Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draad op platte steker krijgen

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
Ik heb even een creatief idee nodig om een dun draadje (bedoeld voor audio, ik wil namelijk een AUX-aansluiting maken op mijn autoradio) op een platte steker te krijgen (zoiets als de ISO-pennetjes, maar dan net wat smaller) van de cd-wisselaaraansluting op de radio.

Nu valt solderen af (moeilijk erbij te komen), mogelijk is nog om zulk soort stekkers:

Afbeeldingslocatie: http://images.conrad.com/m/3000_3999/3700/3700/3706/370667_BB_00_FB.EPS.jpg

nog wat smaller te maken, maar alsnog te breed (pennetjes zijn 1,5mm breed, met tussenruimtes van 3 tot 4 mm)...

Dus nu ben ik op zoek naar een idee waardoor ik het toch op die pinnetjes kan krijgen.... Iemand tips?

Verwijderd

Met zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/xl/3000_3999/3600/3630/3639/363952_RB_00_FB.EPS.jpg
Bestaat in verschillende maten en dient daarvoor...

• maarud
dat klopt, die zitten dus op de radio, en die zijn zoals gezegd ongeveer 1mm-1,5mm breed met een tussenafstand van 3-4mm. De platte stekkers (Zoals plaatje) die ik kon vinden waren meesteal te breed (en vallen dus af omdat ze dan de andere pinnetjes raken)...

De draad moet dus hierop komen, alleen is de mannetjeskant dus zo smal als de afmetingen hierboven (wat een normale stekker dus moeilijk maakt)

Afbeeldingslocatie: http://www.nexxia.co.uk/car_stereo_fitting_kits/images/PC2-36-0.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door maarud op 07-05-2009 18:07 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Kun je niet een female stekker krijgen voor de stekker die jij nodig bent, op de sloop?

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:46
Anders bij de Brezan of andere onderdelen zaak even een of ander verloopje halen als donor. Zijn verloopjes met aan de ene kant een specifieke stekker voor een bepaald type auto, andere kant is 2x zo'n female stekker. Onder andere voor de peugeot 205 zijn er zulke verloopjes.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:06
Zijn gewoon iso stekkers. Ff googlen!

Kleintjes zijn mini iso overigens.

[ Voor 33% gewijzigd door Master__R op 07-05-2009 20:34 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit heb ik vaker aan de hand gehad. Probeer maar eens zoiets met jumpers te verbinden, zelfde probleem ;)

Wat ik destijds gedaan heb was vrij simpel: oude TV opengesloopt, platte stekkers die daarin zitten hebben vaak van die kleine pinnen. Platte stekker openslopen en de losse connectors er uit halen. Daar de draad aan vastsolderen, en even isoleren en gaan met die banaan :Y)

Overigens denk ik dat het met een oude contra-molex ook wel zal lukken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maarud
een contramolex, dat is een geniaal idee. Die kan ik wel fijnknijpen tot het formaat van de radio :)

Ik bedoel niet om de radio aan te sluiten op de ISO-bekabeling in de auto ;) Achterop de radio zit een stekker voor een cd-wisselaar die je kan ombouwen tot aux aansluiting. De radio is al wat ouder en die stekkers zijn niet meer te krijgen, vandaar ;)

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-11 22:45
Creatief met een krimpkous eromheen?

[ Voor 61% gewijzigd door JasperE op 07-05-2009 20:39 ]

• maarud
JasperE schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:38:
Creatief met een krimpkous eromheen?
Die is te groot + dat ik er niet bij kan om die vast te zetten... Het molexidee bevalt me wel, ga het direct proberen :)

• maarud
YES, de vrouwtjes uit de molex gehaald, iets platgeknepen en het zit erop! Bedankt voor het ideetje :)
Pagina: 1